Lenovo TAB2 A10-30 – לשוק התחתון עם תמורה סבירה לשקל

הטאבלט החדש של לנובו זול יחסית ועם זמן סוללה ארוך ומצד שני, הרזולוציה והביצועים שלו סטנדרטיים והמעבד מיושן למדי

ה-TAB2 A10-30 של לנובו. הולכים עליו?

קשה לומר ששוק הטאבלטים נחשב כיום לשוק לוהט במיוחד. למעשה, יש הרגשה שהוא נרגע והולך במהירות, כשרוב החברות הגדולות כבר די מושכות ממנו את הידיים, ואלה שמשחקות בשוק הזה ממעטות בדגמים ושולחות אליו רק מכשירים מיוחדים. על הפרק נמצאים בעיקר מכשירים עם מסכים גדולים או כאלה שמכוונים לנישות מסוימות. באתרי המכירות הסיניים אמנם אין בעיה למצוא טאבלטים מסוגים שונים ומגוונים, אך בדרך כלל מדובר בשמות ובתצורות שישאירו את הכסף בגדול בכיסים של הלקוחות – קרי, חברות קטנות שחלקן ממש לא מוכרות.

אבל לא לנובו (Lenovo). מבין החברות הגדולות, היא היחידה שממשיכה לשלוח לשוק כמות גדולה יחסית של טאבלטים במבחר דגמים, תצורות ומחירים. כחברה שמושבה בסין היא מכירה היטב את השוק במדינת הענקף והיא בהחלט מנסה לתת תחרות גם לחברות הקטנות, לפחות בהיבט של התמורה ל-ין, המטבע המקומי. לנובו מציעה מכשירים זולים יחסית עם מותג של חברה מובילה בתחום המחשוב וכנגזרת, גם איכות גימור ומוצר גבוהים יותר.

טאבלט למתחילים

ה-TAB2 A10-30 הוא דוגמה מצוינת לטאבלט שכזה. הוא אמנם לא מציע את התצורה הכי גבוהה שאפשר למצוא כיום בשוק, בכל ההיבטים, אבל הוא כן מציע מסך IPS בגודל 10.1 אינץ' לשוק הנמוך. המחיר לצרכן, 990 שקלים, הוא כזה שבדרך כלל לא מצפים למצוא צמוד למכשירים שמגיעים מחברות מרכזיות, במיוחד עם מסכים יחסית גדולים.

בחברה מכוונים את הטאבלט בעיקר לצריכת מדיה, קרי: סרטים וגלישה באינטרנט, במיוחד עבור אלה שמחפשים לרכוש את הטאלבט הראשון בחייהם. אלא שלנובו קורצת על הדרך גם לאלה שעד היום הסתפקו במכשירים עם מסכים בגודל מרבי של 8 אינץ', פרי תוצרתם של כל מיני מותגי מדבקה, שעולים לכל היותר 500 שקלים. אמנם, המחיר של ה-TAB2 A10-30 גבוה מכך, ובשיעור לא מבוטל, אבל בתמורה מציעה לנובו בטאבלט הזה כמה דברים נוספים מעבר למסך הגדול. הכוונה היא בעיקר לסוללה בנפח מרשים מאוד, של 7,000mAh, שלפי החברה אמור לספק עד 10 שעות עבודה רציפות. לפי המבחנים שערכתי, לנובו הייתה זהירה מאוד: כשביצעתי את מבחן הסוללה של PCMark מבית FutureMark, הגעתי ללא פחות מ-13 שעות ו-33 דקות. המכשיר הזה יחזיק מעמד יפה מאוד בטיסה לארצות הברית, לפחות לחוף המזרחי, גם אם תצפו בסרט אחד ואפילו שניים.

עוד הפתעה קטנה מחכה בצד המכשיר, מתחת למכסה פלסטיק. לצד החריץ של כרטיס ה-microSD, להרחבת זיכרון האחסון הפנימי המובנה, שעומד על 16 ג'יגה-בייט, מצאתי חריץ נוסף עבור microSIM עם תמיכה ב-LTE. כן, טאבלט עם תג מחיר של פחות מ-1,000 שקלים עם חריץ LTE. הדבר אומר שה-TAB2 A10-30 יכול לשמש את הלקוחות כמעט בכל מקום, אפילו בטיול. כמובן, אם נמצאים באזורים בהם יש קליטה נורמלית של חברת התקשורת ממנה רוכשים את ה-SIM. בעלויות הנוכחיות של חבילות התקשורת השונות, מדובר בפתרון שכדאי לחשוב עליו, כי אז לא צריך להסתבך לאחר שיוצאים מהבית בחיבור לנקודה חמה בטלפון, אם אין בסביבה חיבור Wi-Fi ראוי לשמו.

עוד דבר שהפתיע אותי יחסית לטובה היה זוג הרמקולים שממוקמים משני צדי המכשיר, מאחור. הם תומכים בתקן ה-Atoms של דולבי (Dolby) והקול הנפלט מהם חזק, ברור ואיכותי מאוד. לא בטוח שהסביבה תאהב שימוש ב-A10-30 בלי אוזניות, אבל מבחינת המשתמש בהחלט אפשר לוותר עליהן – במשחקים, בסרטים ובעת שמיעת מוזיקה.

הצד השני של המטבע, או הטאבלט

מצד שני, בכל זאת מדובר במכשיר זול, וזה בא לידי ביטוי לכל האורך. הרזולוציה היא 1,280 על 800 פיקסלים בלבד, כשהמסך מעט כהה. המעבד שנמצא בקרביו הוא ה-Snapdragon 410 של קוואלקום (Qualcomm), שכבר נחשב למעבד מיושן, עם 4 ליבות 32 ביט במהירות של 1.3 ג'יגה-הרץ לכל היותר. הוא מגיע גם עם 1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה בלבד. מעבר לכך שיש בו מצלמת 5 מגה-פיקסל מאחור ואחת נוספת מקדימה עם חיישן 2 מגה-פיקסל. לא מדהים, אבל די מקובל בשוק, גם בטאבלטים יקרים הרבה יותר. המכשיר תומך בבלוטות' 4.0 (Bluetooth 4.0), מערכת ההפעלה שלו היא אנדרואיד 5.1 (Android 5.1) ומשקלו עומד על 526 גרם.

מבחינת ביצועים, אין מה להתלהב, במיוחד אם משווים את ה-TAB2 A10-30 לטאבלטי הקו הראשון של לנובו. אולם, בסופו של דבר, העבודה איתו חלקה למדי ברוב יישומי הגלישה ובעת צפייה בסרטים. במשחקים הכבדים אפשר להרגיש מדי פעם את עייפות החומר, אבל ברוב המשחקים לא תורגש בעיה.

כאמור, נקודת המכירה של ה-TAB2 A10-30 היא התמורה לכסף, ואפשר לומר שהוא מספק תמורה יחסית טובה לכל שקל שמוציאים מהכיס. לכן, אם אתם מחפשים טאבלט זול אבל סביר מבחינת איכות וביצועים, במיוחד אם לוקחים בחשבון את זמן העבודה, כדאי לכם לקחת אותו בחשבון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים