"2016 OpIsrael? חווינו יום שגרתי כמעט לחלוטין"

"באופן טבעי, אתרי הממשלה אטרקטיביים עבור ההאקרים, אבל נערכנו מבעוד מועד", אמר לאנשים ומחשבים אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין, לרגל יום המתקפות נגד ישראל שהכריז אנונימוס

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין. צילום: פלי הנמר

איך עבר היום מבחינת האתרים ומערכות המחשוב של הממשלה?
"זה היה יום שגרתי כמעט לחלוטין. ראינו יותר ניסיונות תקיפה לעומת שאר ימות השנה, אבל כל השירותים הממשלתיים המקוונים היו תקינים, כל האתרים הממשלתיים היו זמינים ולא הופלו".

מה היו סוגי המתקפות?
"כמו בשנים קודמות, המתקפות היו מסוג מניעת שירות ומניעת שירות מבוזרת, DoS ו-DDoS. באופן טבעי, אתרי הממשלה אטרקטיביים עבור ההאקרים. אבל זה לא השפיע על רמת השירות. התמודדנו עם האירועים ללא קושי. לא הגענו למצב של ניתוק תקשורת האינטרנט מול מדינות מסוימות".

מה ההאקרים עשו, ל-מה הם גרמו?
"אנחנו עוקבים אחריהם. עיקר ה-'מערכה' הוא ברשתות החברתיות. ההאקרים האלה אלופים בסילוף העובדות. כך, למשל, הם 'הוכיחו' שגרמו נזק לאתר המוסד, אלא שהם גלשו לכתובת Mosad.gov.il ולא Mossad.gov.il. מדובר בכתובת לא נכונה ולכן, טבעי שתתקבל בה הודעת שגיאה בעברית. הם השתמשו בהודעה זו כ-'הוכחה' לכך שהם גרמו לנזק, אלא שלא היו דברים מעולם".

כיצד אתה מסכם?
"בסיכומו של דבר, המערכה היא בצד התודעה. שום אתר ממשלתי שמתארח בממשל זמין לא נפל. נערכנו לקראת היום, חידדנו את הנהלים, הגברנו את הערנות. נערכנו ואנחנו ערוכים לקראת כל תרחיש ולשמחתנו, כמעט שלא קרה דבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים