אתגרי ה-CTO בחברת ביטוח

האתגרים הטכנולוגיים הולכים וגדלים במגזר הפיננסי בכלל ובחברות הביטוח בפרט ● חיים אינגר, ה-CTO והאחראי על התשתיות והתפעול בכללביט, מסביר איך הוא מתמודד איתם

חיים אינגר, ה-CTO והאחראי על התשתיות והתפעול בכללביט

החדשנות במגזר חברות הביטוח הופכת להיות קריטית משנה לשנה. מעבר לעובדה שליבת הפעילות של החברות האלה מבוססת טכנולוגיה, בדומה לבנקים וגופים פיננסיים אחרים, נדרשים אנשי הטכנולוגיה בחברות הללו לתת מענה לאתגרים עסקיים ושיווקיים. האתגרים האלה נובעים מהשינויים המבניים שעובר שוק הביטוח: כניסה של גורמים חיצוניים והגברת התחרות, שמוכתבת על ידי הרגולציה.

לכן, אחד התפקידים היותר קריטיים בארגון המחשוב של חברת ביטוח הוא ה-CTO. חיים אינגר הוא ה-CTO והאחראי על התשתיות והתפעול בכללביט, זרוע המחשוב של כלל ביטוח. "מהות התפקיד שלי היא לבחון כל הזמן תוכניות חדשות ולהתאים אותן ליעדים העסקיים של הארגון", אמר לאנשים ומחשבים. "זאת, בנוסף לשיפור מערכות קיימות, כדי שתהיינה זמינות כל הזמן עם כמעט אפס תקלות".

"אופי הפעילות של חברות ביטוח הוא בעיקר על ידי סוכנים. כיום, לאף סוכן אין נאמנות לשום חברה. התחרות היא על זמינות ומהירות התגובה – וזה התפקיד שלנו, אנשי הטכנולוגיה", ציין אינגר.

הוא הוסיף כי "הקריטיות של הטכנולוגיה אצלנו עלתה מדרגה בגלל המסלקה הפנסיונית, שחייבת להיות זמינה 24 שעות ביממה. מודדים אותנו על זה ואפילו יש קנסות".

כדי להמחיש את הקריטיות הזו כדאי להביט במספרים: כלל היא חלק מקבוצת כלל אחזקות, חברה ציבורית שמרבית מניותיה מצויות בידי IDB. החברה מעסיקה יותר מ-4,000 עובדים, מתוכם כ-400 ב-IT, ועובדים איתה 2,000 סוכני ביטוח. היא מחזיקה בחברות בנות שעוסקות בביטוח, פנסיה, קופות גמל, ביטוח חיים ועוד. על פי הדו"חות האחרונים לבורסה, כלל תופסת נתח של 18% מכלל שוק הביטוח, כאשר בתחומים מסוימים, כמו ביטוח חיים ובריאות, הנתח שלה גדול יותר.

מועצת המנהלים של החברה מייחסת לחדשנות משקל מרכזי בדו"חות שלה לבעלי המניות. בדו"ח החצי שנת והרבעוני האחרון ציינה ההנהלה את ההשקעה באפליקציות מובייל ששיפרו את חוויית השירות של הלקוחות והסוכנים.

כדי לאפשר את הפעילות הזו הוביל אינגר בשנים האחרונות מספר מהלכים אסטרטגיים בחברה, בשיתוף עם המנמ"ר ומנכ"ל כלל ביט, גיל ארזי, שמסיים את תפקידו בימים אלה ומפנה את מקומו לבני גורביץ', שעובר לכללביט מבנק איגוד.

להבין את הליבה העסקית

"CTO בארגון כמו שלי חייב להבין את מהות העסקים של הארגון", אמר אינגר. "במקרה שלי, התפקיד חייב אותי ללמוד ולדעת הרבה מאוד דברים מעולם הביטוח, שהוא לגמרי לא פשוט".

לדבריו, "הIT לא צריך להיות המעצור של הביזנס. על ידי זה שמבינים תהליכים עסקיים יכולים לנהל טוב יותר את זמן הפיתוח. אנחנו נמצאים במרוץ תמידי נגד הזמן כדי לקצר את זמני הפיתוח ולהביא את המוצר לשימוש עסקי כמה שיותר מהר".

אחד הפרויקטים אותם ציין אינגר הוא הטמעה ויישום פתרונות של VMware בחברה, שסייעו לה לממש את היעד הזה. אחד הפתרונות כולל יותר מ-650 מאפיינים וחידושים, שמסייעים לארגון לענות במהירות על דרישות ייחודיות עם רמת ביצועים גבוהה יחסית ומגדילים את הזמינות של השרתים והמעבדים.

פתרון נוסף שהוטמע בכללביט מפשט את הניהול והאוטומציה של התשתיות הווירטואליות בארגון. הפתרון המשולב כולל יכולות הפצת אפליקציות (Published Applications) ותחנות עבודה וירטואליות (VDI).

הפרויקטים עם VMware הם חלק מתפיסת עולם אותה מיישם אינגר בכל מה שקשור למעבר לענן. הוא נחשב לפורץ דרך בתחום זה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בגוף פיננסי שמרני כל כך כמו חברת ביטוח. הפעילות הזו של אינגר זיכתה אותו בפרס יוקרתי מטעם VMware העולמית כמוביל שינוי בארגון.

בשלב הזה, הענן שכללביט מפעילה הוא פרטי, בגלל חסמים רגולטוריים, אבל אינגר משוכנע שבעתיד זה ישתנה. כך או כך, הוא לא מסתיר את התלהבותו מהענן ומהיתרונות שלו. הוא ציין שהמעבר לעבודה בענן, וביחד עם VMware, מייצר חיסכון בעלויות תפעול ותחזוקה שנאמדות לדבריו בכמיליון דולר, שלא לדבר על שיפור ברמת השירות.

פרויקט נוסף אותו מעלה אינגר על נס הוא החלפת מערכת הפנסיה בכלל. זהו אחד הפרויקטים היותר רגישים וקריטיים שנעשו בחברה, וגם הוא זכה להתייחסות בדו"חות הכספיים שלה, בסעיף המסביר את הגידול הקל שחל ברבעון האחרון בהוצאות ההנהלה.

אינגר ציין שהפרויקט כלל הסבת מערכת של סאפיינס ושהעלייה לאוויר הייתה חלקה וללא השבתה.

לפני קצת יותר משנה הוביל אינגר פרויקט מרכזי נוסף: העברת הדטה סנטר של החברה מתל אביב למתקן החדש יחסית של גלובל דטה סנטר, בניהולו של משה לסמן. המעבר בוצע בלוויית מומחים וחברה שמתמחה בזה, בהשקעה של שני מיליון שקלים. לדבריו, סוד ההצלחה של הפרויקט הוא בקצב המהיר של ביצועו – מעבר בתוך שבועות אחדים ועלייה לאוויר בתוך יממה וחצי בלבד.

אתגרים נוספים שמעסיקים את אינגר מאוד הם האבטחה והסייבר. "אנחנו מהווים יעד קבוע למתקפות אבל לשמחתי, לא היו כל פגיעה או נזק, בגלל מדיניות קשוחה שלנו והעובדה שאנחנו מחדשים כל הזמן", ציין.

השורה התחתונה: במגזר כמו הביטוח, מעמדו ותפקידו של ה-CTO נובע בין היתר מהקריטיות של הטכנולוגיה בפעילות של החברה, במיוחד לאור השינויים המבניים והתחרות הגוברת בענף. מענה טכנולוגי נכון, על ידי השקעות נבונות של הנהלת החברה, מהווה כלי שמאפשר יתרון תחרותי משמעותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים