מדפיסים בענק – חלק ב'

הנמר הגיע הפעם למשרדי E.S. Digital, כדי להתרשם ממדפסת התלת מימד הענקית Massivit 1800, שפיתח הסטארט-אפ מאסיבית ● הוא למד כיצד המדפסת החדשה צפויה להביא עוד בשורה טכנולוגית-ישראלית - הפעם לעולמות הפרסום והשיווק

16/09/2015 15:17
אוסף דגמים פרי הדפסתה של מערכת מאסיבית בתלת ממד, המייצרת דגמי ענק

עולם ההדפסה בתלת מימד הולך וצובר תאוצה ברחבי העולם, ומאפשר להדפיס כמעט כל דבר – ממוצרים למשרד או לבית ועד מונומנטים יפים, ממכוניות ועד אפילו אקדחים ורובים.

לכן, הגעתי לפני ימים אחדים לאירוע שנערך במשרדי E.S. Digital ביבנה, שהיא הלקוחה הראשונה של Massivit 1800 – פתרון להדפסת תלת מימד מהירה בקנה מידה ענק שיצר הסטארט-אפ מאסיבית.

מאסיבית, ששמה המלא הוא Massivit 3D Printing Technologies, היא סטארט-אפ בשלבי פריצה ראשוניים לשוק, ונראה שהטכנולוגיה של החברה עוד תבלוט בעולם ותביא לו בשורה ישראלית נוספת. המדפסת שהיא השיקה בנויה על טכנולוגיה ישראלית עם חומר הדפסה מזן חדש לחלוטין, שמאפשרים לה להציע ביצועים מהירים וחסכוניים.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

גודל המדפסת הוא כגודלו של חדר ממוצע. היא מאפשרת להדפיס אובייקטים בגודל של 1.8 על 1.5 על 1.2 מטר, כשאפשר ליצור גופים גדולים יותר על ידי חיבור מספר חלקים. היא מיועדת לתחומי הפרסום, השיווק ולתחום הפקת המודלים ואבות הטיפוס. המדפסת הראשונה, שנכנסת בימים אלה לשימוש מסחרי שוטף, כבר נרכשה, כאמור, על ידי E.S. Digital – בתי ההפקה וההדפסה הגדולים בישראל.

"להמציא מחדש את תחום הדפסת התלת מימד"

"במהלך העבודה על פיתוח ה-Massivit 1800 היינו צריכים למעשה להמציא מחדש את תחום הדפסת התלת מימד, שכן אין כיום חברות העוסקות בתחום בקנה מידה כה גדול בקצב כזה. כמו כן, לא רק שאין מערכות כאלה, לא הייתה טכנולוגיה שאפשרה את זה", אמר גרשון מילר, שייסד את החברה ביחד עם משה אוזן, המנכ"ל, ואיגור יעקובוב, סמנכ"ל המו"פ.

המגיעים לאירוע התרשמו מבידול משמעותי נוסף בין המדפסת החדשה לאלה הקיימות בשוק – טכנולוגיית ה-GDP של החברה, שבליבה יש ג'ל פלסטי המבוסס על פולימרים שמתקשחים במהירות בחשיפה לאור UV.

פיתוחים אחרים מאפשרים להדפיס את הגופים כשהם חלולים – דבר המאפשר, למשל, הכנסת תאורה לתוך הגוף, ולעשות זאת בעזרת תמיכות חכמות שכמעט שאינן צורכות חומר וזמן הדפסה יקר, ואף כאלה שלא דורשות תמיכות כלל. יש ב-Massivit 1800 שני ראשי הדפסה, שכל אחד מהם מסוגל לנוע באופן עצמאי במהירות של עד מטר לשנייה ובתאוצה של 1 ג'יגה-ביט. כל ראש יכול להדפיס דגם אחר כדי לקבל את ההדפסה האופטימלית, תוך שמירת קצב הדפסה מהיר של עד 35 ס"מ בשעה – נתון המאפשר הדפסה של דמות אדם מלאה בפחות מחמש שעות. ראש ההדפסה השני יכול בינתיים להדפיס דמות נוספת.

יצוין כי פיתוח המדפסת בוצע בין היתר בשיתוף זיו אב הנדסה, מחברות פיתוח הטכנולוגיה הגדולות בישראל.

אייל שמש, מנכ"ל E.S. Digital, הלקוחה הראשונה של מאסיבית, אמר כי "יש לנו תוכניות גדולות עבור המדפסת והיא תאפשר לנו ליצור אובייקטים למגוון קמפיינים, בפורמטים שונים. עם המדפסת ותוצריה נוכל להציע ללקוחות עוד דרכים למשיכת תשומת לב, הנעה לפעולה ולהפוך את הקמפיינים השיווקיים שלהם למושכים ומבדרים יותר. אנחנו הולכים להוסיף עוד מימד לשיווק".

לדברי איריס אופיר-רבין, סמנכ"לית שיווק ומכירות בחברה, "רכישת המדפסת תאפשר לנו להעניק מענה יצירתי ללקוחות, בעיקר בתחומי התערוכות והכנסים, הפיסול הסביבתי, המסחור החזותי ושיפור חוויית המשתמש בנקודת המכירה. המפרסמים והמשווקים מחפשים כל הזמן איך להתקדם, להתבלט ולחדש לצרכן. עם המערכת החדשה נוכל להעניק ממד חדש למותג שלהם".


דגמי ענק שנוצרו במדפסת של מסיבית שהותקנה ב-E.S. Digital.


המפעל של E.S. Digital ביבנה במבט על.

 


לילך ספיר, סנכ"לית השיווק של מאסיבית, בין דגמי הענק של מדפסת התלת ממד.
הבית הפתוח של E.S. Digital במפעלה ביבנה, שהציג בראשונה את המדפסת של מאסיבית.


מה שכדאי לדעת על מדפסת מאסיבית.

דגמי המדפסות של מאסיבית – בגדול ובמהירות.

לחלק א' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים