עובדים בהיי-טק וב-IT? כדאי שתדעו את הזכויות שלכם!

כל זכות, מדריך הזכויות החינמי של ישראל ואנשים ומחשבים מגישים את אוגדן זכויות העובדים ● לאילו סעיפים כדאי לכם, עובדי ההיי-טק וה-IT, לשים לב?

עו"ד שרון הורנשטיין, עורך התוכן הראשי של אתר כל זכות

אתם מסורים, חרוצים ועובדים כל כך הרבה שעות עד שנדמה שאתם אלה שמכבים את האור בסוף היום בכל הבניין – לא רק במשרד. בנוסף, אתם מגדלים משפחה, עושים מילואים ונותנים המון מעצמכם לכולם. אבל מה אתכם? מתי בדקתם בפעם האחרונה מה מגיע לכם?

כל זכות, מדריך הזכויות החינמי של ישראל ואתר אנשים ומחשבים מגישים לכם, הקוראים, את אוגדן זכויות העובדים בדגש על תחום ה-IT ועל הסעיפים שכדאי לכם, עובדי ההיי-טק, לשים לב אליהם.

ימי מחלה הורה וילד – קורה שכולנו חולים מדי פעם וזקוקים למעט מנוחה, ואם יש ילדים בתמונה – גם להם זה קורה. ממתי אנחנו זכאים לתשלום על חופשת המחלה שלנו? והאם ניתן לפטר אותנו במהלכה? לחצו כאן לתשובות. ומה עם הילדים? ההתייחסות לימי מחלה של ילד זהה לזו של ההורה מבחינת הכמות ואופן התשלום עבורם. עם זאת, אם אתם הורים לילד בעל מוגבלות, אתם זכאים לתשלום על ימי מחלה כבר מהיום הראשון. לפרטים המלאים לחצו כאן.

פנסיה – כל עובד זכאי להפרשות מהמעסיק לטובת חיסכון פנסיוני ולפי שיעור מינימאלי הקבוע בחוק. אך מי קובע לאיזה גוף יופרשו הכספים? כמה קרנות פנסיה קיימות? והאם אתם נכללים בהסדר מיטיב? לחצו כאן למדריך הפנסיה המלא.

מילואים – במידה שנקראתם לשירות מילואים, חשוב שתדעו כי אסור לפטר אתכם במשך 30 יום מתום השירות, וגם אם רוצים לעשות זאת, זמן ההודעה המוקדמת לפיטורים יחל רק מתום תקופת 30 הימים. כך, במידה שהמעסיק מחויב לעדכן אתכם חודש מראש לפני תום ההעסקה, ניתן יהיה לפטר אתכם רק בתום חודשיים מרגע שהסתיימו המילואים. מה ניתן לעשות במידה והמעסיק לא מכבד את החוק? הקליקו כאן לפרטים המלאים.

הריון ולידה – אסור לפטר עובדת בהריון ואסור להפלות אותה בקבלה לעבודה על בסיס זה. אך האם ידעתם כי עובדת בהריון זכאית לשכר עבודה על שעות בהן נעדרה מהעבודה לצורך ביצוע בדיקות שגרתיות הקשורות בהריון? לכמה שעות כאלה היא זכאית? והאם הן נחשבות כחלק מימי החופשה או המחלה השנתיים שלה? הקליקו כאן לכל התשובות. ומה לגבי חופשת לידה ודמי לידה? כל עובדת זכאית לחופשת לידה, אך לא כל עובדת זכאית לדמי לידה. ישנם קריטריונים שבהם עליה לעמוד. הקליקו כאן על מנת לוודא את זכאותכן.

חופשה שנתית – כל עובד זכאי לחופשה שנתית, אבל התנאים משתנים בין מקומות עבודה ונקבעים בהתאם לחוק ולהסכמי עבודה שונים. כדי לדעת לכמה ימים אתם זכאים בשנה, האם המעביד רשאי לחייב אתכם לצאת לחופשה מרוכזת ועד מתי ניתן לצבור ימי חופשה – הקליקו כאן.

פיטורים – אין מה לעשות, גם זה לפעמים קורה. חשוב שתדעו שגם במקרה של פיטורים יש לכם זכויות ואי אפשר לשלוח אתכם הביתה כך סתם. רוצים לדעת כמה זמן מראש צריך להודיע לכם ומהן הזכויות שלכם לאורך התהליך? לחצו כאן.

הכותב הינו עורך התוכן הראשי של אתר כל זכות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים