השבוע שהיה

סביר להניח שבעקבות מקרה החטיפה של שלושת הצעירים, ילדים רבים יותר יצוידו בטלפונים חכמים, כדי שיוכלו להתקשר בשעת צרה להוריהם - ולא למשטרה ● וגם: ה-ERP מודל 2014 כבר מזמן אינו רק תשתית

הטכנולוגיה בשירות ההורים המודאגים

בתחילת השבוע עוד הייתה תקווה בלב. בכיכר העיר נאספו עשרות אלפים ושרו שירים לצעירים שנחטפו. אלא שיום לאחר מכן הכול נגמר. נמצאו גופותיהם של גיל-עד שאער, יונתן פרנקל ואייל יפרח, והקלטת המצמררת של השיחה עם מוקד המשטרה שודרה שוב ושוב. אל הכאב והצער למראה שלוש הלוויות המאופקות התווספה תחושת החמצה, ואולי אפילו כעס. כיצד פספסה המשטרה קריאה נואשת, מובנת כל כך, של נער צעיר, שניסה ליישם את מה שלימדו אותו מאז שהחל לינוק: כשיש צרה – המשטרה שם כדי לעזור? עכשיו חוקרים, בודקים ופתאום מגלים שיש אמצעים טכנולוגיים שאולי היו יכולים לשנות את מהלך הדברים. מה יותר פשוט מאשר אפליקציה שבלחיצת כפתור מתריעה במוקד חירום, כמו זה של המשטרה, שקרה משהו? אין צורך לדבר, רק ללחוץ.

מדהים לגלות שוב ושוב עד כמה המערכות השונות בישראל אינן מתואמות. עד כמה תרבות של שיתוף, של למידה מגופים אחרים, לא קיימת. עד כמה מוקדי החירום ומרכזי השליטה לא מדברים זה עם זה.

לא מן הנמנע שבעקבות ההתנהלות במקרה הנוכחי, הורים ישננו לילדיהם שאם חס וחלילה ייקלעו לסיטואציה דומה לזו של הצעירים המנוחים, יודיעו קודם כל לאימא או לאבא. "סמוך עלינו שלא ניתן למוקדנים להתמהמה", יאמרו לצאצאם. ההורים יוכלו בעתיד לעזור למערכות השונות לאתר את הילדים ולדעת מה עלה בגורלם: כמו פטריות אחרי הגשם צצות אפליקציות ומערכות שמאפשרות לעקוב ולדעת איפה הילדים נמצאים בכל רגע. גם כאן הטכנולוגיה עוזרת.

הרצון להצטייד בטלפון נייד מתפתח אצל ילדים רבים בגיל צעיר, אבל במקרים אחרים, ההורים הם אלה שמדרבנים אותם וקונים עבורם מכשיר. סביר להניח שכעת, אחרי כמעט שלושה שבועות של חרדה לגורלם של שאער, פרנקל ויפרח, שעברו על כל המשפחות בישראל, הדרבון הזה ילך וייגבר, וילדים רבים נוספים יצוידו בטלפונים הכי חדישים, הכי משוכללים ועם האפליקציות הכי חכמות – העיקר שאבא ואימא יישנו בשקט. לעזאזל התיאוריות על חינוך לעצמאות, גמילה מטלפונים סלולריים ועוד. כשילד מצלצל להורה ואומר לו: אני בדרך, הוא רוצה לדעת בדיוק היכן הילד, איך הוא מגיע ומתי. ההמתנה עד לרגע שהוא מצלצל בדלת בלתי נסבלת. במקרה הזה היא נגמרה בבית הקברות.

הקשר בין טכנולוגיה לעסקים

שני כנסים גדולים שנערכו השבוע שמו את הזרקור על הקשר בין טכנולוגיה לעסקים. בתחילת השבוע שמעו כמה מאות מקצוענים שהגיעו לכנס BI&Big Data של אנשים ומחשבים הרצאות מרתקות כיצד הניתוח צופה פני העתיד, כלי טכנולוגי חכם ביותר, יכול לשנות סדרי עולם מהקצה אל הקצה. כיצד הוא יכול לתת למנהלים אפשרות לקבל החלטות טובות יותר, במיוחד כשהם צריכים להעריך מהן המגמות הנוכחיות בשוק ולהחליט באיזו מהן להשקיע. מערכות ה-BI החכמות מקטינות את אלמנט הסיכון, נותנות תמונת מצב ברורה יותר מה הסיכויים ומה הסיכונים.

אנשי הטכנולוגיה מבינים את המציאות הזו היטב. אלא שהם קצת מתוסכלים, כי השותפים שלהם למערכה, אנשי הביזנס, לא ממש מבינים אותם. נכון, הם רוצים לקבל החלטות טובות יותר, לייעל ולהגדיל הכנסות, אבל לא יודעים איך עושים זאת מהבחינה הטכנולוגית. הסיבה לכך היא שהשפה שמדברים אלה עם אלה לא מובנת. לכן, אחת התובנות המרכזיות מהכנס הייתה שכל אחד יעשה שיעורי בית, ילמד את הצד השני ויסביר לו מה הוא רוצה ואיך עושים זאת.

האירוע השני, שנערך היום (ה'), היה כנס ISUG של משתמשי סאפ (SAP) בישראל – גם הוא בהפקת אנשים ומחשבים. זהו אחד הכנסים הגדולים בענף, שמחזק את האמרה: הכוח בידי הצרכן.

מרבית הדוברים באירוע היו לקוחות, משתמשים, אנשים שמערכת ה-ERP היא חלק בלתי נפרד משגרת חייהם. הם לא תמיד אוהבים אותה, ולכן שמחים לשמוע על כל עדכון שמפשט את התהליכים, שמאפשר להם לבצע יותר בקלות את המשימה המרכזית שלהם: למקסם את ליבת העסקים.

ה-ERP מודל 2014 כבר מזמן אינו רק תשתית. הוא נוגע כמעט בכל תחום מחיינו המקצועיים: מובייל, ענן, BI ואפילו רשתות חברתיות. ה-ERP מתקדם לעבר המבצר המרכזי של כל ארגון: בסיס הנתונים המרכזי, משאבי המיחשוב המרכזיים. סאפ רוצה להיות שם. היא יודעת היטב שהקשר בין ביזנס לטכנולוגיה בעולם ה-ERP טעון תחזוקה, יצירתיות, סבלנות והרבה אהבה ופרגון. ממש כמו בחיי נישואים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים