היכן עמק הסיליקון של ישראל? והפעם: ראש העין

בין הצדדים החיוביים בפארק אפק בראש העין נמצאים הנגישות התחבורתית, בגלל כביש 6, וכתוצאה מכך האוכלוסיה האיכותית, כולל מהצפון ומהדרום ● לעומת זאת, יש בכניסה למקום הרבה פקקים ואווירת ההיי-טק שם די מנומנמת ביחס לתל אביב והרצליה

הבניין של One1 בפארק אפק, ראש העין

ישראל היא מעצמת היי-טק וסטארט-אפים, ויש המשווים אותה לעמק הסיליקון בארצות הברית. מספר ערים בארץ מתגאות במספר הרב של החברות בתעשייה שפועלות מהן, אבל קשה להצביע על אזור אחד בישראל שניתן להגדירו כעמק הסיליקון הישראלי. פרויקט מיוחד של אנשים ומחשבים בשיתוף נת"מ שירותי נדל"ן, המתמחה בשירותי נדל"ן למגזר העסקי ולחברות בתחום ההיי-טק, ממפה את אזורי ההיי-טק המובילים של ישראל בדרך לתשובה: איזה אזור בארץ הוא עמק הסיליקון הישראלי?

ראש העין
פארק התעשיות אפק, שנקרא גם פארק סיבל, הוקם בשנות ה-90 בחלקה הצפוני של ראש העין, במטרה למשוך חברות בתחום ההיי-טק ובכלל ולייצר תעסוקה לתושבי האזור. מטרה נוספת הייתה להוות חלופה עבור חברות, עם רמת מחירים נמוכה יותר לעומת אזורי תעשייה אחרים במרכז הארץ. שילוב חברות מובילות שתקעו יתד בפארק לאורך השנים לצד היצע של בנייני משרדים ברמה גבוהה מאוד, מבחר מסעדות ונגישות גבוהה מאוד, בזכות כביש 6, הופך את הפארק למקום עבודה מבוקש לעובדים גם מהצפון ומהדרום. לכל זאת יש להוסיף אכלוס צפוי של אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות בראש העין, שעתיד להפוך את פארק אפק למבוקש עוד יותר על ידי חברות ועובדים.

מהם מאפייני החברות באזור?
חברות היי-טק בינלאומיות, חברות שירותי IT וסטארט-אפים.

אילו חברות בולטות באזור?
מטריקס
, One1, וריפון (Verifone), פרטנר, Teoco, קיידנס, טרפילוג, עמיטל דאטה ועוד.

האם האזור נגיש תחבורתית?
פארק אפק זוכה לנגישות גבוהה במיוחד עם רכב, בזכות המחלף הצמוד עם כביש 6, והכבישים 5 ו-444. קווי אוטובוס זמינים ותחנת רכבת סמוכה, שמציעה שירותי הסעות חינם לפארק וממנו בשיתוף עיריית ראש העין, משלימים את הנגישות לפארק באופן נוח יחסית למגיעים בתחבורה ציבורית.

מהם מאפייני שטחי הנדל"ן למשרדים?
פארק אפק מציע מגוון בנייני משרדים ברמה גבוהה (Class A) המותאמים לחברות היי-טק לצד בניינים ברמת ניהול בינונית. חלק מחברות ההיי-טק והתקשורת נמצאות בבניינים ייעודיים להן, כגון One1 ופרטנר. השטחים המוצעים הם לרוב מעל 200 מ"ר. מלבד One1 ופרטנר, בניינים בולטים באזור הם אלה של אמות פארק אפק וגב ים.

כמה זה עולה לנו?
טווח המחירים נע בין 38-55 שקלים למ"ר. החל ממחיר של כ-42 שקלים למ"ר ניתן לשכור שטח משרדים משופץ ומותאם לצרכי השוכר בבניין ברמה גבוהה. דמי הניהול נעים בין 7-16 שקלים למ"ר.

מה צופן העתיד באזור?
ראש העין צפויה לאכלס בשנים הקרובות אלפי יחידות דיור נוספות שצפויות להגדיל בצורה משמעותית את מספר התושבים בעיר ובאזור כולו. לצד זה עתיד להתפתח גם אזור התעשייה. כחלק מאכלוס זה צפויים להיבנות מחלפים נוספים באזור במטרה להקל על הפקקים בשעות העומס ביניהם פתיחת יציאה/כניסה נוספת לכביש 5 מרחוב עמל שבפארק אפק.

למה כן?
האזור מציע מחירי שכירות נמוכים ביחס לרמה הגבוהה של הבניינים ובכלל וארנונה נמוכה יחסית ביחס לאזורים אחרים במרכז. הוא ממוקם במרכז הארץ, עם נגישות גבוהה בזכות כביש 6 והרכבת, מה שמאפשר גם לעובדים מהצפון ומהדרום להגיע לעבודה במתחם. יתרונות נוספים הם מבחר מסעדות ומרכזי קניות, וקרבה לאוניברסיטת אריאל.

למה לא?
הכניסה לפארק בשעות הבוקר קשה עקב ריבוי פקקים ומגוון נותני השירותים התומכים מצומצם. אלה שבאים ברכב יצטרכו לשלם על חנייה, ואם הם ירצו להגיע ברכבת – יהיה עליהם להשתמש גם בשירותי ההסעות, שהם אמנם בחינם אך מסרבלים במקצת את כל העניין. בנוסף, אווירת ההיי-טק שם קצת חיוורת ומנומנמת ביחס להרצליה ותל אביב.

סקירת האזור בוצעה בסיוע מחלקת המחקר של נת"מ שירותי נדל"ן ומורן חמו, יועצת הנדל"ן של נת"מ לאזור ראש העין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים