כשקלי פגש\ה את קלי

הקיץ הוא לא זמן טוב לעיתונות: בצר לה, התקשורת עוסקת בזוטות, מה שמכונה בעיתונות הספורט "עונת המלפפונים" ● למרות זאת (ואולי בגלל) הוצף לו למעלה מעשה בסיפור אהבה מקוון

הקיץ הגיע, ועימו שעמום עיתונאי חובק כל – זה המביא לרפיון הפושט באיברי הכותבים ומושאי כתיבתם. כמו צרפת וה-"וואקאנס" המפורסם שלה באוגוסט, כך מגיע לו סוף חודש יוני – והמדינה כולה נכנסת לתרדמת אפופת חופשת קיץ ורמות עומס החום.

הסופר אריך קסטנר, שנולד לפני 110 שנים, הפך להיות המספר הגרמני המפורסם בעולם אחרי האחים גרים. קסטנר אהב ילדים, כתב עליהם ולחם למען זכויותיהם. עוד בטרם התוודעתי לספריו האחרים, קראתי כילד את "אורה הכפולה", אחד מספרי הילדים האהובים שבכל הזמנים. הספר מתאר את קורותיהן של שתי ילדות – אורה ולי – שנפגשות בקייטנת קיץ ומגלות שהן אחיות תאומות. בין השתיים נרקמת מערכת יחסים מיוחדת במינה, ובעקבותיה הן שמות להן למטרה לאחד מחדש את המשפחה. כך, מתברר להן שהוריהן היו גרושים וכל אחת גרה במקום אחר, ולכן מעולם לא ראו אחת את השנייה לפני כן.

בסיום הקייטנה הן מתחלפות ביניהן, וכל אחת מהן הולכת לביתה של האחרת – לי למינכן ואורה לווינה, מבלי לגלות להוריהן על החילופים. לי נוסעת לבית אימה הענייה, ואורה נוסעת לבית אביה העשיר. שתיהן צריכות להסתגל לשלל השינויים שכפו על עצמן – לא רק להורה החדש ולגעגועים לבית הישן ולהורה המוכר והאהוב, אלא גם להרגלים חדשים, לאנשים חדשים, לבית ספר חדש ולהבדלי המעמד בין המשפחות. בכל אותם מצבים צריכה כל אחת מן האחיות לנהוג ממש כפי שהייתה האחות האחרת נוהגת כרגיל. מעבר להיבטים המשעשעים שבסיפור, הרי יש בו מסר חשוב, "מבוגר", על זכותם של ילדים וילדות לשמוע מהוריהם את האמת.

נזכרתי השבוע בסיפורן של השתיים, כשסוכנויות הידיעות עטו כמוצאות שלל רב על האייטם הבא:
שני צעירים שחולקים שם זהה הכירו בפייסבוק (Facebook) ולסיפורם יש סוף טוב. קלי (קתרינה) הילדברנדט, בת 20, גילתה לפני כמה חודשים, באחד מהערבים בהם הייתה משועממת, כי ברשת החברתית יש בחור בעל שם זהה לזה שלה: קלי (קארל) הילדברנדט, בן 24. היא שלחה לו מסר, ואמרה "היי, זה ממש מדליק, יש לנו אותו שם!". הוא ענה "היי, את ממש חמודה". הם ביררו שאינם קרובי משפחה, והחלו להתכתב ברשת. לאחר כמה שבועות הם נפגשו, כשהבת מלווה באמה, מחשש שהמדובר באירוע שעלול להסתיים באסון, כפי שסיפרה האם לרשתות הטלוויזיה המקומיות. מפה לשם, המפגש הוליד רומן, אשר בקרוב יסתיים בחתונה.

"לא תמיד השם הזהה הוא יתרון", אמרה קלי הבחורה, והוסיפה שלפעמים תקלות קורות. כך, השניים תכננו הפלגה שקטה ורומנטית ביאכטה. אלא שזו כמעט והתבטלה, כיוון שסוכן הנסיעות מחק את אחד השמות שלהם ממערכת הרישום של ההפלגות, כיוון שהוא היה בטוח שהמדובר בטעות ברישום שהביאה להזמנה כפולה. כשהם ביחד, הם מכנים עצמם "קלי בוי" ו-"קלי גירל", להקל על הסובבים אותם. קלי וקלי הבטיחו לחבריהם, כי לילדים המתוכננים לא יוענק השם קלי.

וכך, בין ידיעה על מציאת קונה (אולי) לבית"ר ירושלים, ובין אחרת, לפיה בניגוד לאם המרעיבה אצלנו, בארה"ב אם הואשמה בהזנחה כי בנה שוקל רבע טון – צצה לה הידיעה על "קלי בריבוע", לשמחת הקוראים ועורכי הדסק בעיתונים.

מי אמר שאין עיתונות חיובית?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים