להתחיל מבראשית אבל לא לחזור אחורה

תקופת אחרי החגים מאפשרת למנמ"רים לקום עם שיר חדש בלב ולהביא להתחלות חדשות ● הוועידות של אנשים ומחשבים בחודשים הקרובים ידונו בנושאים האקטואליים שעומדים על סדר יומו של המנמ"ר ולעזור להם לענות על הדרישות של הארגון

תקופת החגים שהסתיימה לא מכבר היא סמל להתחלות חדשות. השנה יותר מתמיד יש בחלקים גדולים של המשק, כולל בענף ההיי-טק, ציפייה גדולה מאוד מה יקרה בשבועות ובחודשים הבאים, שיובילו אותנו לסוף השנה האזרחית – או אז מסתיימת לה שנת העסקים ועוברים לשנה הבאה. כדי לשפר את מה שהושג עד כה ולהפוך את ההתחלה למשהו טוב יותר, צריכים כולם לרוץ מהר יותר, במשאבים מוגבלים יותר (בגלל מה שלא אפשר היה להשיג בתשעת החודשים האחרונים), ולקוות שהשנה האזרחית הבאה תהיה טובה יותר. זהו האתגר הלא פשוט שעומד בפני ספקי הפתרונות והלקוחות שלהם – המנמ"רים, שלא יכולים להרשות לעצמם להישאר במקום, אלא עליהם לחדש ולתת כל הזמן פתרונות יצירתיים ללקוחותיהם.

הערכות לרבעון טוב יותר עם מכירות וסגירות חזקות מחייבות קשר הדוק ומהיר יותר עם הלקוחות. אחת הפלטפורמות שבהן ספקים וחברות מסחריות נפגשים עם לקוחותיהם היא כנסים ואירועים מקצועיים. גם אם זיהיתם לקוח ברשת חברתית, או בכל דרך דיגיטלית אחרת, וביקשתם ממנו "חברות", המפגש האישי הבלתי אמצעי ביניכם הוא זה שיעשה את ההבדל. לכן, במסגרת הפעילות המאומצת של חברות לסגור את השנה ולעזור למנמ"רים לענות על דרישות הארגון מבלי לשרוף יותר מדי כסף, נראה יותר ויותר אנשים בכנסים המקצועיים של אנשים ומחשבים שצפויים בשלושת החודשים הקרובים. בחרנו אותם בקפידה, מתוך ראיית הנושאים החשובים שעומדים על סדר יומו של המנמ"ר ומתוך נסיון להעריך מה באמת מענין אתכם. אתם מוזמנים להציץ בפורטל האירועים שלנו.

הוועידה המקצועית הראשונה, שתפתח את עונת הכנסים שלנו, היא Mobility 2013, שתעסוק בתחום המובייל. 2013 היא ללא ספק שנת שיא בגידול בתפוצת המכשירים הניידים בעולם ובהופעת דגמים חדשים (למשל ההשקה של מכשירי ה-iPhone החדשים על ידי אפל). כל אלה הגבירו בצורה משמעותית את האתגרים העומדים בפני עולם המיחשוב הארגוני. בחלק האחרון של הוועידה, כבכל שנה, נעניק את פרסי Mobility לאפליקציות הטובות של השנה, כפי שמערכת אנשים ומחשבים בחרה, בהובלתו של מומחה המיחשוב והפיתוח דורון אמיר.

האיומים הפיזיים והקיברנטים שישראל נתונה בהם, לצד תסריטי תקלות וכשלים שיכולים לגרום להשבתת מערכות, מעלים שוב ושוב לסדר היום את נושא ההמשכיות עסקית (BCP). זהו תהליך ישיר, שנובע מתחום ה-DRP. בין המרצים וההרצאות בכנס BCP שיתקיים ב-23 באוקטובר נשמע הרצאה מרתקת של ד"ר דן לנדא ממכון התקנים על דרכים ליצירת מערכות חוסן ארגוני.

ואם בהתחלות מבראשית עסקינן, הנה התחלה חדשה שמאפיינת תהליך שיילך ויגבר בשנים הבאות: שבירת המחסומים בין בעלי תפקידים בארגון, כמו המנמ"ר ומנהל השיווק. עד לא מכבר לא היו ביניהם נקודות ממשק. יתירה מזאת, לפעמים היו ביניהם נקודות חיכוך. הסביבה הטכנולוגית המשתנה יצרה מציאות שבה מנהלי שיווק נחשפים יותר ויותר לפתרונות שדורשים רקע והבנה טכנולוגיים, מה שבדרך כלל הם לא זקוקים לו. זו אחת הסיבות שחברנו לאיגוד השיווק הישראלי ויזמנו את כנס SOMO. בפעם הראשונה על במה אחת ישבו מנמ"רים ומנהלי שיווק וישמעו שורה של הרצאות מאלפות, אותן יוביל מומחה השיווק הדיגיטלי ינון לנדברג.

עידן הניידות מוביל אותנו בקצב מהיר אל שינוי מהפכני שייכנס לחייינו כבר בשנה הבאה: הדרך בה נקנה ונשלם עבור מוצרים ושירותים. מדובר במהפכת ה-mPay, שרמזים לה ניתן לראות בפרסומות של ויזה (Visa) העולמית, שמראות כיצד בקרוב נוכל לשלם באמצעות הסלולר ואמצעים חדשים, בדרך הכי פשוטה. כנס mPay השני, שנערוך השנה, ייגע בזווית פחות מוכרת בציבור הישראלי: כיצד המגזר הקמעונאי נערך לעידן החדש.

המגזר המוניצפאלי מעניין כמו תמיד, השנה יותר מכולם. זאת, מאחר שכנס המיחשוב המוניציפאלי של אנשים ומחשבים ייערך כמה ימים אחרי הבחירות לרשויות המקומיות. יותר ויותר ראשי ערים מפנימים את החשיבות של שימוש ברשתות חברתיות ובכלים דיגיטליים, מה שמעלה באופן ישיר את הערך של המנמ"רים ברשויות. מחשבים הפסיקו להיות תחליפים לעציצים ופרויקטי IT מוצלחים מיוחצ"נים ללא שום היסוס על ידי ראשי ערים ורשויות. זוהי אחת התקופות הטובות יותר למנמ"רי השלטון המקומי, שכמו ראשי הערים שלהם חשים יום יום את הקיפוח המכוון שממשלות ישראל לדורותיהן מייצרות ביחס אליהם. בכך אין חדש.

חידוש מרענן השנה יהיה במסגרת כנס Edutech, שיעסוק בראשונה באתגרים של החינוך הטכנולוגי בישראל ובהישגים שהיו בתחום עד כה. זאת, לצד ועידת המחשוב הממשלתי, שנערכת ברציפות יותר מעשור, ו-ועידה בתחום תיקשוב מגזר הבריאות. התחלות חדשות צפויות להיות מוכרזות גם בוועידת BI השנתית, שתמשיך להעצים את השילוב המופלא בין Big Data ל-BI ותחום האנליטיקה.

אסף אמדורסקי כותב בשירו "בראשית": "זמן להתחיל מבראשית, זמן להצמיח שורשים ולהפסיק לרוץ במעגל". אם תרצו, זו כל תמצית הסיפור על אחרי החגים. שנה טובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים