החידושים של אפל: iPhone זול ומכשיר בצבע זהב

הדגם הזול יותר, iPhone 5C, יעלה החל מ-99 דולרים, יכלול מסך זכוכית בגודל 4 אינץ' ויגיע במגוון צבעים: ירוק, לבן, כחול, אדום וצהוב ● מכשיר הדגל החדש, iPhone 5S, דומה ברובו למפרט של המהדורה הקודמת, אולם כולל מעבד A7 ב-64 ביט, שיפורים במצלמה וסורק טביעות אצבע

אפל (Apple) השיקה הערב (ג') שני מכשירי iPhone חדשים: ה-5S, שדומה ברובו למפרט של ה-iPhone 5, וגרסה מוזלת של המכשיר – 5C, שתעלה החל מ-99 דולרים. למרות השמועות העיקשות, החברה לא הציגה שעון חכם משלה.

טים קוק, מנכ"ל אפל, עלה על הבמה במטה החברה בקופרטינו, קליפורניה, בשעה 10:00 בבוקר (לפי השעון המקומי) והציג את המכשירים, שרבים בעולם חיכו להם. תחילה הוצג המכשיר הזול יותר, iPhone 5C, ונראה שמרבית ההערכות לגביו היו נכונות. הוא מגיע עם מסך זכוכית בגודל 4 אינץ', מעבד A6, מצלמת 8 מגה-פיקסל ומצלמה קדמית של 1.9 מגה-פיקסל. הסוללה שלו חזקה יותר והוא תומך ברשתות דור 4 מסוג LTE ובבלוטות' 4.0 (Bluetooth 4.0).

אחד הדברים הבולטים ב-iPhone 5C הוא מגוון הצבעים בהם הוא מגיע: ירוק, לבן, כחול, אדום וצהוב מפוליקרבונט מצופה בלכה העשוי מחתיכה אחת.

מחירו של המכשיר החדש הוא 99 דולרים עבור גרסת ה-16 מגה ו-199 דולרים עבור גרסת ה-32 מגה. המחיר מותנה בחוזה לשנתיים. ללא חוזה, מחירו של ה-iPhone 5C עומד על 550 דולרים ל-16 מגה-בייט ו-650 דולרים לגרסת ה-32 מגה-בייט. מדובר במחירים לא זולים במיוחד, ונמוכים רק ב-100 דולרים מה-iPhone 5S.


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

iPhone 5S – כמו iPhone 5, אבל עם כמה שיפורים
בהתאם לציפיות, אפל השיקה גם את מכשיר הדגל החדש שלה, ה-iPhone 5S. גם כאן לא היו הפתעות גדולות: לפחות מבחינת חיצונית, הוא דומה ל-iPhone 5, אולם מציע כמה שיפורים, בהם סורק טביעות אצבע חדש בשם Touch ID, המובנה בתוך כפתור הבית ומאפשר לנעול את המכשיר ולהזדהות איתו גם לצורך רכישה. על פי אפל, טביעת האצבע תישמר רק בתוך המכשיר ולא תשודר לשרת כלשהו.

לא כל כך זול. iPhone 5C

כמו כן, כולל מכשיר הדגל החדש של אפל מעבד A7 בארכיטקטורה של 64 ביט, שלדברי קוק משפר את פעולתו של המכשיר "עד פי שניים מקודמו". מעבד נוסף, אותו מכנה אפל M7, מנתח את הנתונים שמשודרים מחיישני התנועה, במטרה לשפר את יישומי הספורט והבריאות.

באפל מבטיחים שהסוללה של ה-iPhone 5S משודרגת גם היא לעומת קודמתה ומספיקה ל-10 שעות שיחה, 8 שעות גלישה, 10 שעות גלישה ב-Wi-Fi, כמו גם ל-40 שעות מוזיקה ו-250 שעות המתנה.

שיפורי המצלמה במכשיר החדש כוללים, בין היתר, פלאש כפול  – אחד בעל צבע לבן קר והשני בצבע לבן חם יותר, שמיטיב את איכות התמונה בתנאי תאורה חלשים ומשפר את התוצאה לצבעים טבעיים יותר. כמו כן, יש בו חיישן משודרג, מצב Burst המצלם 10 תמונות, שמהן נבחרת אוטומטית התמונה הטובה ביותר, זום בווידיאו וצילום וידיאו בהילוך איטי של עד 120 פריימים לשנייה.

האולם עוצב בהתאם. מטה אפל בקופרטינו הערב (ג'). צילום: אור יעקב

גם ה-iPhone 5S יגיע בצבעים חדשים: זהב, אפור וכסף, ויתמוך ברשתות דור 4 מסוג LTE. מחירי הדגמים של ה-5S, עם התחייבות, יהיו כמו המחירים של ה-iPhone 5 בעת ההשקה: 200, 300 ו-400 דולרים לדגמי 16, 32 ו-64 מגה, בהתאמה. ללא התחייבות הם יעמדו על 650, 750 ו-850 דולרים לגרסאות ה-16, 32 ו-64 מגה-בייט, בהתאמה. גם כאן, מדובר במחירים דומים לאלה של ה-iPhone 5 לאחר ההשקה.

מכשירי ה-iPhone אותם השיקה אפל הערב יהיו זמינים בחנויות ב-20 בספטמבר בארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, יפן, סינגפור ובריטניה. עד סוף השנה הם יהיו זמינים ב-100 מדינות. טרם ידוע מתי הם יגיעו לישראל.

iOS 7: לוק שונה לגמרי
אפל הציגה במהלך האירוע גם את מערכת ההפעלה החדשה שלה, iOS 7, שכבר הושקה לפני כשלושה חודשים בכנס המפתחים של החברה. המערכת תהיה זמינה להורדה ב-18 בספטמבר. היא עוצבה כמעט מחדש ותהיה בעלת לוק שונה לגמרי, עד כדי כך שהורדתה תהיה "כמו לקבל מכשיר חדש, הרבה יותר יעיל ואלגנטי מאי פעם", אמר קרייג פדרי, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה באפל, שהציג את המערכת.

קוק אמר, כי "iOS 7 היא מערכת ההפעלה הסלולרית המתקדמת בעולם ותהפוך במהרה לפופולרית בעולם. היא תהיה עשירה בתכונות מדהימות חדשות". הוא הוסיף שבחודש הבא תמכור אפל את מכשיר ה-iOS ה-700 מיליון.

בשלושה צבעים - כולל זהב. iPhone 5S

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים