הנמר שותף להיסטוריה באוויר

ארקיע חנכה אמש (ש') את הקו החדש שלה מתל אביב לניו יורק, שהחל בשותפות עם התארגנות של אנשי היי-טק ● היא מציעה טיסות לארצות הברית במחירים שפויים בהרבה מאלה שידענו בחודשים האחרונים

09/02/2025 13:35
המטוס שבו מתקיימות הטיסות של ארקיע בקו תל אביב-ניו יורק.

רבים מאיתנו, שרצו לנסוע לארצות הברית בחודשים האחרונים, או "סתם" מתעניינים בתעופה ו/או ביוקר המחיה, שמו לב למחירים מרקיעי השחקים (…) של הטיסות בחודשים האחרונים. בפרט לארצות הברית – המחיר של כרטיס לכיוון אחד (!) הגיע בחודשים האחרונים לארבע ספרות בדולרים, כשהספרה הראשונה היא לא 1. הסיבה לכך הייתה פשוטה: החברות הזרות לא טסו לארץ, ובמשך רוב התקופה, החברה היחידה שטסה לארצות הברית הייתה אל על. וכידוע, כשאין תחרות, המחירים עולים.

בימים אלה מתחדשת התחרות: דלתא ויונייטד איירליינס יתחילו להפעיל בקרוב קווים מתל אביב לניו יורק, ואמש (מוצ"ש) המריאה הטיסה הראשונה של ארקיע בין שתי הערים. זאת הפעם הראשונה שבה ארקיע מפעילה טיסות מתל אביב לניו יורק, ובכיוון ההפוך. הקו פועל בשיתוף פעולה עם אייר-טק של מטה ההיי-טק הישראלי.

קו שנולד בגלל הפסקת הטיסות של החברות הזרות

שורה של בכירים השתתפו בטקס ההשקה של הקו החדש, בהם מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ'; ראש המחלקה הכלכלית בשגרירות ארצות הברית בישראל, לארי ל' ממט; מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן; יו"ר רשות שדות התעופה, אבנר פלור; מנכ"ל הרשות, שרון קדמי; מנהל רשות התעופה האזרחית, תא"ל (מיל') שמואל זכאי; יו"ר תו"ת, אבי אדרי; ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, איל ידין.

במהלך הטקס, שהתקיים בנמל התעופה בן גוריון, נערכה גזירת סרט חגיגית, והנוסעים הראשונים בקו החדש זכו לאירוח מיוחד טרם ההמראה. הקו החדש יצא לדרך במטרה לתת מענה למחסור החמור בטיסות בין ישראל לארצות הברית, עם בשורת מחירים של החל מ-1,199 דולר. מאז שלביו הראשונים, הפרויקט עבר לניהול בלעדי של ארקיע, וכיום הוא מופעל במלואו על ידה. הקו נולד מתוך הצורך להתמודד עם המציאות המאתגרת של שוק התעופה בישראל מאז תחילת המלחמה, ובמיוחד בחודשים האחרונים, שבהם חברות התעופה הבינלאומיות הפסיקו לטוס לישראל.

ארקיע תפעיל את הקו מתל אביב לניו יורק שלוש פעמים בשבוע – בימים ראשון, שני ורביעי. הטיסות יצאו מטרמינל 3 וייערכו במטוס איירבוס 330-900 NEO של החברה הספרדית-פורטוגזית איברוג'ט. הן יכללו גם צוות ישראלי של ארקיע. הקו יופעל בקונפיגורציה של מחלקת תיירים מרווחת, שכוללת מסכים אישיים, ושתי ארוחות מלאות כשרות ומשקאות במהלך הטיסה.

"רגע מכונן בהיסטוריה של ארקיע"

ברלוביץ' כינה את הטיסה "רגע מכונן בהיסטוריה של ארקיע". לדבריו, "השקת הקו הישיר לניו יורק היא לא רק הרחבה של פעילות עסקית – היא עדות לצמיחה, לאומץ ולחזון שלנו. ניו יורק היא מרכז גלובלי, יעד אסטרטגי בעל חשיבות עצומה וקו התעופה החשוב ביותר עבור מדינת ישראל, והנוכחות של ארקיע בשוק זה מסמלת עידן חדש עבורנו".

הוא ציין כי "בשנה וחצי האחרונות, ההתמודדות עם המציאות המאתגרת הפכה את חשיבות התעופה הישראלית לברורה מתמיד. בתקופה שבה רוב חברות התעופה זרות צמצמו פעילות בארץ או בחרו שלא לטוס לכאן בכלל, ארקיע וחברות התעופה הישראליות הנוספות הוכיחו שוב עד כמה הן נכס למדינת ישראל".

"דווקא בתקופה מאתגרת זו, ארקיע בחרה לצעוד קדימה, להסתכל לאופק ולחזק את הנוכחות שלה בהרחבת צי המטוסים וכאן, היום, בהשקת קו אסטרטגי זה", אמר ברלוביץ'. "הצעד הזה הוא לא רק כלכלי – הוא מחזק את יציבותנו בשוק הבינלאומי".

לדבריו, "משפחת נקש, בעלת השליטה בארקיע, רואה בניו יורק לא רק יעד מסחרי, אלא חלק מהזהות והחזון שלה. השקת הקו הזה היא ביטוי ישיר למחויבותם להשקיע, לפתח ולהוביל את ארקיע לעתיד חזק יותר".

מימין: ראש המחלקה הכלכלית בשגרירות ארצות הברית, לארי ל' ממט; מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ'; מנכ"ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי; ומנהל רשות התעופה האזרחית, תא"ל (מיל') שמואל זכאי.

מימין: ראש המחלקה הכלכלית בשגרירות ארצות הברית, לארי ל' ממט; מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ'; מנכ"ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי; ומנהל רשות התעופה האזרחית, תא"ל (מיל') שמואל זכאי. צילום: ערן לם

ברלוביץ' ציין את מי שאפשרו את השקת הקו: משרד התחבורה; רשות התעופה האזרחית, שהסירה חסמים רגולטוריים; רשות שדות התעופה, שהייתה שותפה ותמכה במהלכים המבצעיים הנדרשים; משרד החוץ, שעבד מאחורי הקלעים מול הגורמים האמריקניים; וצוות ההנהלה, העובדות והעובדים של ארקיע. הוא אמר להם כי "העבודה הקשה שלכם, המסירות והמחויבות אפשרו לנו להקים קו כזה בתוך חודש בלבד – הישג חסר תקדים בענף".

"אנחנו מסתכלים קדימה", ציין ברלוביץ'. "קו תל אביב-ניו יורק הוא לא רק יעד – הוא תשתית לצמיחה, להרחבת פעילות בינלאומית ולחיזוק מעמדנו כחברת תעופה חדשנית ודינמית".

"אירוע שמחבר בין ישראל לארצות הברית"

ממט ציין שהשקת הקו היא "אירוע משמח, שמחבר בין שתי המדינות שלנו. טיסות כמו זו מחברות בין משפחות, מקדמות את הכלכלה, תומכות בחילופים תרבותיים ומזניקות את התיירות. הן משמרות את הקשרים החזקים והעמוקים בין שתי המדינות שלנו".

שרת התחבורה, מירי רגב, לא השתתפה באירוע, אולם מסרה כי "הערב אנחנו עושים היסטוריה. השקת הקו היא רגע משמעותי, שיביא להגברת התחרות, להגדלת היצע הטיסות ולמחירים נגישים יותר עבור אזרחי ישראל, תיירים ואנשי עסקים. מדינת ישראל תמשיך לעודד חברות תעופה נוספות להיכנס לשוק זה באמצעות תמריצים כלכליים, כולל השתתפות במימון פיצויים לנוסעים במקרים של ביטולים, כחלק מההתמודדות עם האתגרים הביטחוניים".

קדמי אמר ש-"זה לא מובן מאליו שחברה כמו ארקיע מחליטה לעשות צעד נועז, יש שיאמרו אמיץ ומסוכן. אולם, בלי צעדים כאלה לא היינו מגיעים לאן שהגענו. טיסה אחת זה נחמד אבל זאת לא החוכמה – החוכמה היא קו קבוע. הקו הזה הוא לא חיזוק רק של ארקיע, אלא של כל תעשיית התעופה הישראלית. ארקיע הייתה שותפה בימים הלא קלים שרשות שדות התעופה ומדינת ישראל בכלל עברו בשנה וחצי האחרונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים