מדור חדש: הכל נשאר במשפחה; והפעם: משפחות זיסאפל ו-ורדי

מדור חדש באנשים ומחשבים, שבו מובאים בקצרה סיפורי המשפחות הבולטות בהיי-טק ● לרגל הפתיחה - שתי משפחות מאבני היסוד של ההיי-טק: האחים יהודה וזהר זיסאפל, ובנו של יהודה, רועי, ואב ובן - ד"ר יוסי ואריק ורדי

מדור לדור.

משפחת זיסאפל היא המשפחה שהכי ראויה, או לפחות בין הראויות ביותר, לפתוח את המדור הזה. הדור הבוגר – האחים יהודה וזהר – הם בין מניחי אבני היסוד להיי-טק הישראלי. עוד בשנת 1975 הקים יהודה את ביטקום סוכנויות, שלאחר כמה שנים שינתה את שמה לבינת תקשורת מחשבים – או, בקיצור, בינת. ביטקום החלה את דרכה כקבוצה קטנה ששיווקה מוצרי תקשורת, וכיום מציעה בינת מגוון רחב של פתרונות מקצה לקצה לא רק בתחום התקשורת, כי אם גם בעולמות המחשוב, הטלקומוניקציה והביטחון. משירותי ענן ועד לטלפוניה, סייבר, דטה סנטרים ועוד שלל פתרונות, בינת היא בין האינטגרטורים הגדולים בשוק הישראלי. בשנה הקרובה היא צפויה לצאת להנפקה בבורסה בתל אביב, בסכום של מאות מיליוני שקלים.

מימין: רועי והאחים יהודה וזהר זיסאפל.

מימין: רועי והאחים יהודה וזהר זיסאפל. צילום: יובל שיבר, יש אווירה, וניב קנטור (בהתאמה)

חברה נוספת שהאחים זיסאפל הקימו היא רד תקשורת מחשבים. הם עשו זאת ב-1982, וגם החברה הזאת התפתחה לא מעט מאז הקמתה. במהלך השנים איחדו האחים את שתי החברות, וחברות היי-טק נוספות שהקימו, לקבוצת רד-בינת.

אחת החברות הבולטות שהוקמו במסגרת קבוצת רד-בינת היא רדוור. מייסדי החברה, שהוקמה ב-1996, הם יהודה זיסאפל ובנו, רועי, שמשמש כנשיא וכמנכ"ל שלה. היא נוסדה על בסיס הטכנולוגיה של חברה אחרת מהקבוצה – RND. רדוור הונפקה בנסדא"ק ב-1999 לפי שווי שוק של 263 מיליון דולר, וכיום היא שווה כבר יותר מ-1.5 מיליארד.

ורדי יוסי ואריק

ד"ר יוסי ורדי הוא אחד הבכירים בתעשיית ההיי-טק הישראלית, בפרט בעולמות הסטארט-אפים והיזמות, ואחד האורקלים בתחום – לא פחות. הוא השקיע עד היום בעשרות חברות הזנק והקים כמה מהן. הראויה ביותר לציון מאותן חברות היא מיראביליס, שאחראית על תוכנת המסרים המיידיים ICQ הזכורה לטוב. ורדי הקים אותה יחד עם בנו, אריק, ו-19 חודשים בלבד לאחר מכן, השניים מכרו אותה ל-AOL, בין התאגידים הגדולים של עולם האינטרנט דאז, באקזיט הגדול ביותר של חברה ישראלית באותם הימים – 407 מיליון דולר. כיום זה נחשב לאקזיט בסכום בינוני, במקרה הטוב, אבל אז זה היה סכום ענק.

היזם הוותיק ד"ר יוסי ורדי.

ד"ר יוסי ורדי. צילום: פלי הנמר

עוד חברות ש-ורדי השקיע בהן ונרכשו על ידי ענקיות הן גיטקו, שנמכרה למיקרוסופט תמורת 120 מיליון דולר, פוקסי טיונס, שנרכשה על ידי יאהו תמורת 30 מיליון, וטיבלה, שסיסקו קנתה אותה. שתיים מחברות "הפרוטפוליו של ורדי" הונפקו – Answers.com וטוקווס. בנוסף, הוא שימש כיועץ למנכ"לים של AOL ואמזון, וכחבר בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דב

    יוסי ורדי עסק רק בניהול המשא ומתן עם הקונים.בנו לחבריו הם שפיתחו את Icq

אירועים קרובים