כתבות ראשיות

גרטנר: הודו וסין הן עדיין המובילות במיקור-חוץ; ישראל רק במקום החמישי בקרב מדינות EMEA

חברת המחקר קבעה מיהן 30 המדינות המובילות בתחום שירותי מיקור חוץ ב-2008 - וישראל ביניהן ● המדינות שהודחו מרשימת ה-30: צפון אירלנד, סרי לנקה, טורקיה ואורוגוואי ● תפסו את מקומן ברשימה: מצרים, מרוקו, פנמה ותאילנד ● גרטנר: "מדינות כאירלנד, ישראל ודרום אפריקה, מציעות יכולות שפה בשל האיכות והכמות של דוברי השפה האנגלית"

מיתון 2008: כ-1,500 מובטלים התחרו על מאות משרות ICT ביריד תעסוקה בתקווה לחזור לעבוד

כך נראה מיתון 2008: מספר מצומצם של חברות, המציעות מעט מדי משרות ליותר מדי דורשי עבודה ● מפוטרי ההיי-טק הטריים פקדו את מלון הילטון בתל אביב שלום (ג'), בתקווה להפסיק לשבת בבית ● גדי, מובטל טרי מאודיוקודס: "פוטרתי לאחר תשע שנים. אני מקווה למצוא מישרה שתשדרג אותי" ● EDS ישראל: "המעסיקים גילו את היתרונות של העסקת עובדים דרך חברות כמונו - ואנו ערוכים לספק את הביקוש"

"מיחשוב עננים הוא לא שיקוי הקסם לניהול ה-IT; בעולם המיחשוב העתידי יהיה גם ענן, לא רק ענן"

"אני יודע שהמושג 'ענן' הוא מאוד פופולארי בימים אלה, ושחברות לא מעטות הכריזו על מיחשוב ענן שיהיה זמין בקרוב", אמר הוגאן, "אך כדאי לכולם לבדוק האם מדובר בבאזוורד אופנתי, או משהו אמיתי" ● הוגאן, שדיבר בכנס המשתמשים והשותפים של HP לאזור EMEA, שנערך השבוע בווינה, התפאר בדו"חות הפיננסיים של החברה ופירט על האגף שבראשותו

נט-אפ סוגרת את מעבדת המו"פ בחיפה; רוב העובדים בה יפוטרו

המעבדה, שהעסיקה כ-50 איש, עבדה על פיתוח מוצר שיכפול נתונים לאורך כל סוגי מערכות האחסון הקיימים, מבלי להיות תלוי יצרן, שהתבסס על רכישת טופיו הישראלית ● עתידו של המוצר - לא ברור ● עובד בחברה ל-DailyMaily: "לא אמרו לנו מה יעלה בגורלנו" ● פיני כהן, STKI: "המוצר טוב והטכנולוגיה טובה. הסיבה לסגירה היא כנראה עלויות הפיתוח בארץ"

HP השלימה פריסת תשתיות חדשות של מערכות המסחר הקריטיות בבורסה – בהיקף 800 אלף דולרים

במסגרת הפרויקט, התבצעה הגירה משרתי אלפא הפועלים בסביבות TRU64 ו-OpenVMS לשרתי HP Integrity מבוססי מעבדי Itanium של אינטל, הפועלים בסביבות HP-UX 11i ו-OpenVMS ● כמו כן, יושמה ארכיטקטורת אשכול (Cluster) ברמת מערכת ההפעלה ובוצעו תהליכי בדיקה וקבלת מערכת, תיעוד וכתיבת נהלים

סאפ העלתה את מחירי התחזוקה לרשיונות שלה; המשתמשים זועמים ומאיימים בצעדי מחאה נגדה

ענקית התוכנה הודיעה לכל המשתמשים, כי מחירי התחזוקה שהיא גובה יועלו בכ-22% עד 2012 ● במפגש סוער שנערך בשבוע שעבר בין מנכ"ל סאפ ישראל, גלעד גנס, לבין נציגי 20 ארגונים גדולים במשק, זעמו המשתתפים על ההעלאה, שמשמעותה הוצאה נוספת של עשרות אלפי דולרים ● גנס: "העלאת המחיר היא הדרגתית, ונובעת ממודל תמיכה חדש שסאפ העולמית השיקה. ב-2009 שיעור העלייה יהיה רק 18.3%"

קספרסקי: "אנו שוקלים להקים סניף בישראל"

"ב-2009 כבר מתוכננת פתיחתם של שבעה עד תשעה משרדים במדינות שונות. ישראל אמנם אינה ברשימה זו, אך מי יודע...", אומר יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל מעבדות קספרסקי, ומסביר שהסיבה להחלטה להקים בארץ סניף עתידי, נעוצה בכך שישראל היא "מרכז עולמי חשוב לאבטחת מידע" ● וגם: האם רשת החשמל שלנו בסכנה, מדוע לא רוצה קספרסקי להירכש וכיצד הוא מתחרה בענקיות האבטחה

מלם-תים לא לוקחת סיכונים בפריימריס בליכוד: 1,000 אנשים, 100 טכנאים בשטח – והרבה מתח

הקלפיות נפתחו בזמן, המערכות עבדו כהלכה – ואנשי המיחשוב יכולים לנשום לרווחה ● רונן בנבנישטי, סמנכ"ל בכיר ומנהל הפרויקט מטעם מלם-תים: "אין ספק שבשימוש בתווך סלולרי יש רמת סיכון מסוימת, אבל בתנאים בהם נערכות הבחירות, זה בלתי אפשרי לעשות את זה עם קווים נייחים"

אירועים קרובים