"מיחשוב עננים הוא לא שיקוי הקסם לניהול ה-IT; בעולם המיחשוב העתידי יהיה גם ענן, לא רק ענן"

"אני יודע שהמושג 'ענן' הוא מאוד פופולארי בימים אלה, ושחברות לא מעטות הכריזו על מיחשוב ענן שיהיה זמין בקרוב", אמר הוגאן, "אך כדאי לכולם לבדוק האם מדובר בבאזוורד אופנתי, או משהו אמיתי" ● הוגאן, שדיבר בכנס המשתמשים והשותפים של HP לאזור EMEA, שנערך השבוע בווינה, התפאר בדו"חות הפיננסיים של החברה ופירט על האגף שבראשותו

10/12/2008 17:07

"מיחשוב עננים הוא לא שיקוי הקסם לניהול ה-IT", קובע תום הוגאן, סגן נשיא בכיר ומנהל אגף התוכנה ב-HP העולמית. לדבריו, "בניגוד לאחרים, אני סבור שבעולם המיחשוב העתידי יהיה גם ענן, לא רק ענן", אמר הוגאן במפגש שאלות ותשובות שנערך אתמול (ד') בכנס המשתמשים והשותפים של HP לאזור EMEA.

בכנס, שנערך השבוע בווינה, השיב הוגאן לשאלה מדוע במצגת שלו התייחס לנושאים רבים בטכנולוגיה ובמוצרים ש-HP מציעה, אך לא הזכיר במילה אחת את המושג "מיחשוב ענן". לדבריו, הוא יודע שהמושג מאוד פופולארי בימים אלה, ושחברות לא מעטות הכריזו על מיחשוב ענן שיהיה זמין בקרוב, אך כדאי לכולם לבדוק האם המושג הוא באזוורד אופנתי, או משהו אמיתי.

לדעתו של הוגאן, הלקוחות יבחרו בין שלושה מודלים שונים של ניהול ותפעול IT: הראשון המסורתי הוא ניהול עצמי בתוך הארגון, השני הוא של מיקור חוץ, והשלישי החדש יהיה מיחשוב ענן, שיתאים רק לחלק מהארגונים בחלק מהיישומים. הוגאן גם אמר ש-HP בודקת הנושא לעומק זה זמן, וכי בעוד כמה חודשים תצא עם הכרזתה בתחום.

HP על רקע המיתון

בימי מיתון, כשהשאלה הכלכלית המרכזית היא "לאן זה מוביל אותנו?", השקף הראשון אותו מציגה הנהלת אגף התוכנה של HP העולמית הוא "תראו כמה אנו גדולים, חזקים וסולידיים". במילים אחרות, היא מציגה את העובדות והמספרים. הם פשוט משחקים לידיה. HP סיימה את השנה הפיסקלית שלה ב-30 באוקטובר 2008, והיא השיגה בה מחזור שיא של 118.4 מיליארד דולרים, גידול של 21% (על פי GAAP) ברווח למניה ויצירת שיא של תזרים מזומנים חיובי בהיקף של 14.6 מיליארד דולרים. אגב, הרבעון האחרון של HP הוא הראשון בו כלולות במלואן התוצאות של EDS, שנרכשה על ידי HP לפני כחצי שנה תמורת 13.9 מיליארד דולרים.

הוגאן, סגן הנשיא הבכיר המנהל את אגף התוכנה ב-HP, הודה בראשית דבריו למשתתפים על שהגיעו בכמות זהה לזו שהיתה בשנה שעברה, למרות הצמצומים. לדבריו, זו ההוכחה לכך ש-HP ופתרונותיה רלוונטיים להצלחת הארגונים, ולכן הם משקיעים בעובדיהם שילמדו היטב את מוצריה. ואכן, בשלושת ימי הכנס נערכות מאות הרצאות וסדנאות בארבעת תחומי הפתרונות ש-HP מציעה לארגונים: BTO – אופטימיזציה של הערך הכלכלי של המיחשוב; IM – אופטימיזציה של המידע העסקי; BI – אופטימיזציה של הביצועים העסקיים; ו-CMS – אופטימיזציה של חוויית הלקוח. אגב, אגף התוכנה שבאחרונה שילבו לתוכו גם את פעילות השירותים המקצועיים, מציע בנוסף למוצרים אלה גם את השירותים, ההדרכה, התמיכה – לשימוש והטמעה של הפתרונות.

אז מה החשיבות של הצגת התוצאות הפיננסיות המעולות לקהל הלקוחות? HP פשוט מזכירה ללקוחותיה שבימי מיתון, מי ששורד טוב יותר הן החברות המייצרות יותר רווחים, מצבן הפיננסי איתן יותר ובעיקר אלה שממשיכות לייצר מזומנים. יותר מכך, הסביר הוגאן, שחברות כמו HP, הפרוסות על כל מרחב התחומים ב-IT – ממחשבים אישיים ומדפסות, שרתים ואיחסון, תוכנה, שירותים ומיקור-חוץ – ערוכות טוב יותר להתמודד עם המשבר הכלכלי. לדבריו, המנמ"רים רוצים בעצמם להקטין את הסיכון העסקי, ולכן הם יטו להתקשר עם כמה שפחות ספקים ויחברו את אלה הגדולים יותר,הרווחיים ומציעי מגוון הפתרונות הגדול יותר.

למי הוא מתכוון, בלי שינקוב בשמן? למשל ליבמ – שעכשיו כשיש ל-HP גם זרוע ארוכה של מיקור חוץ בדמות EDS, היא אכן מציגה טווח פתרונות כמו הענק הכחול ויותר, כי יבמ ויתרה על זרוע ה-PC שלה. HP מאמינה שתחום ה-PC חשוב גם במיחשוב הארגוני. מול דל, המתחרה הגדולה ב-PC ובשרתים, מציגה HP את אגפי התוכנה ומיקור החוץ שלה, שאינם כלל בארסנל של מייקל דל.

כיוון שהכנס נערך באזור EMEA, אזי מציגה HP גם את השקף של "אנחנו הכי גדולים באזור הזה", כלומר, "אנו לא חברה אמריקנית שמוכרת באירופה. אנו הראשונים בשוק זה עם 50 מיליארד דולרים, כ-42% מהמחזור העולמי, עם משרדים ב-50 מדינות, חמישה מכרזי מו"פ, 270 מפיצים, 5,000 שותפים עסקיים ו-120,000 משווקים למיניהם". אכן, נוכחות מרשימה ביותר למי שטוען להיות השותף הראשי והמרכזי של העסקים באזור לפתרונות IT.

תוכנה על המפה

את המשתתפים מעניין בעיקר מה קורה עם אגף התוכנה של HP. כמה הוא חשוב בחברת המיחשוב הגדולה בעולם? הם זוכרים שעד לפני תקופה לא ארוכה, הוא היה קטן ביותר ולא נחשב ביותר. אז הוגאן מראה להם שמאז שהוא לקח את המושכות בידיו, לפני שלוש שנים, האגף שילש את היקפו, והיה לאגף הרווחי ביותר ב-HP. בשנת 2005 המחזור היה מיליארד דולרים בלבד, וה-"רווח" היה הפסד של כ-50 מיליון דולרים. השנה המחזור שולש לכדי 3 מיליארד דולרים והרווח התפעולי נסק לכדי 461 מיליון דולרים – 15.2% מההכנסות. התחום הרווחי ביותר היה בפתרונות BTO/IM והגיע ל-30%. אלה כמובן מוצרי מרקורי לשעבר, אותה רכשה HP לפני שנתיים ב-4 מיליארד דולרים, מה שמוביל מיד לשקף של הרכישות.

הגידול המרכזי במחזור נבע מרכישות מואצות שביצע אגף התוכנה בראשותו של הוגאן, שהשקיע לא פחות מ-6 מיליארד דולרים ברכישת כעשר חברות, מרקורי הגדולה ביניהן. אגב, מאפיין של הרכישות ושל תחומי פתרונות התוכנה שהאגף בחר לפעול בהן, הוא ש-HP תהיה תמיד במקום הראשון או השני בשוק. האם הרכישות יימשכו? הוגאן אומר שבוודאי, שהרי כולנו יודעים שבימים קשים אלה המיזוגים רק מתגברים, כשהחברות קטנות נופלות לידיהן של הגדולות יותר בעלות הכיסים העמוקים.

הוגאן גם מבטיח שהפיתוח הפנימי של מוצרים באגף התוכנה ימשך ואף ביתר שאת. המרכז ביהוד (של מרקורי לשעבר), על 800 מהנדסי הפיתוח שבו, אחראי לחלק ניכר מהפיתוח של אגף התוכנה של HP בעולם. ראו, למשל, את ההכרזה החדשה של Quality Center.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים