תוכן שיווקי

דרך ארץ משדרגת את מערכת האגרה של כביש 6

החברה רכשה טכנולוגיה מתקדמת של חברת ורטקס האמריקנית, שתיושם על מערכות אחסון של נטאפ ושרתים של אורקל וסיסקו

22/02/2024 15:01
שרון חיות, סמנכ"ל טכנולוגיות ואבטחת מידע בדרך ארץ

חברת דרך ארץ, זכיינית כביש 6 בישראל, גובה את תשלום השימוש בכביש האגרה באמצעות מערכת אגרה, המבוססת על מצלמות ומערכות RF, המוצבות על פני גשרי אגרה לאורך נתיב הנסיעה.

במסגרת פרויקט הרחבת כביש 6, שנחתם בין המדינה לדרך ארץ, נדרשה החברה להרחיב ולשדרג את שערי האגרה הפזורים על הכביש ואת מערכת האגרה במרכז הבקרה של כביש 6.

תהליך שדרוג זה יבוצע על ידי חברת ורטקס (Vertex) האמריקנית, ולטובת כך יצאה החברה בתהליך בחינה לתשתיות המחשוב, הכוללות מערכות אחסון ושרתים.

בתהליך הבחירה בחנה  דרך ארץ, בשיתוף ורטקס, כמה פתרונות של ספקים שונים ומצאה, כי תצורת הפתרון המבוססת על שני מערכי אחסון מדגם NetApp A800 לצד שרתים של אורקל (Oracle) וסיסקו (Cisco), מספק את המענה המבוקש.

הפרויקט הטכנולוגי, המשלב את המערכות הנ"ל בוצע בשיתוף פעולה עם חברת ווי אנקור מקבוצת חילן.

שרון חיות, סמנכ"ל טכנולוגיות ואבטחת מידע בדרך ארץ: "מיום הקמתה מקדמת דרך ארץ ומיישמת טכנולוגיות מתקדמות בתחום השירותים שהיא מעניקה ללקוחותיה. כתפיסת עולם, אנו בחברה מאמינים ששימוש נכון בטכנולוגיות מתקדמות מביא להתייעלות ולשיפור השירות ובכך גם לשיפור התוצאות העסקיות של החברה.

"במסגרת פרויקט ההרחבה המדובר נדרשנו להרחיב ולשדרג את מערכת האגרה ומצאנו, כי מערכות נטאפ (NetApp) באחסון, אורקל וסיסקו בשרתים, בשילוב עם חברת ווי-אנקור, המספקת לנו שירותים ברמה גבוהה זה יותר מעשור, הייתה הבחירה הטבעית לניהול והטמעת פרויקט זה"

ארז גל-חן, מנהל הטכנולוגיות בנטאפ ישראל, ציין, כי "חברת דרך ארץ מבוססת כיום על מערכות האחסון של נטאפ, והפתרונות החדשים שלנו מאפשרים לה להגדיל את נפחי הדאטה ולשדרג בסדרי גודל את הביצועים.
פתרונות נטאפ מובילים לחיסכון משמעותי ויכולים להוות את הבסיס לשיפור השירותים לאזרח. שיתוף הפעולה המצוין בין צוותי החברה, עובדי דרך ארץ, מומחי ווי אנקור וכמובן גם חברת נטאפ ישראל היוו את הבסיס להצלחת הפרויקט".

יגאל בביאן, מנהל מכירות ללקוחות אסטרטגיים בווי אנקור: "לחברת דרך ארץ וחברת ווי אנקור שותפות עסקית רבת שנים, שבה תמיד שמנו דגש על מתן ערכים עסקיים לצד הקדמה הטכנולוגית. ווי אנקור הינה שותף מוביל של החברות נטאפ וסיסקו בישראל ויחד עם חברת אורקל הבאנו לשיתוף פעולה יוצא דופן לאספקת פתרון תשתיות מתקדם מקצה לקצה עבור פרויקט שדרוג מערכת האגרה החדשה, לצד חיסכון בתקציב ושיפור חווית המשתמש".

יגאל בביאן, מנהל מכירות ללקוחות אסטרטגיים בחברת ווי אנקור

יגאל בביאן, מנהל מכירות ללקוחות אסטרטגיים בחברת ווי אנקור. צילום: אורי כרמי

לדברי עידן עומסי מווי אנקור: "הפתרון אשר מימשנו בפרויקט בדרך ארץ לקח בחשבון הן את הדרישות העסקיות של החברה והן הטכנולוגיות הנגזרות מפרויקט שדרוג המערכות בכביש 6".

עוד ציין כי: "בחרנו במערכות אחסון של נטאפ בתצורת SAN ומתגי Cisco MDS, אשר יאפשרו לדרך ארץ זמינות ושרידות גבוהה של המערכות, ביצועים מהירים, יכולות מתקדמות להתמודדות עם מתקפות כופר באמצעות מנגנוני AI, וכן המשכיות עסקית לכלל המערכת. מימוש הפתרון כלל עבודת תכנון מעמיקה יחד עם צוות הטכנולוגיות של כביש 6 ויצרן מערכת האגרה, והקמת כלל המערכת כולל אתר DR בתצורת Active/Active הן לתשתיות האורקל והן לתשתיות האפליקטיביות. שרתי ה-UCSx אשר נבחרו לטובת הפרויקט יאפשרו לדרך ארץ ניהול מרכזי וניטור מתקדם של סביבת השרתים באמצעות Cisco Intersight בענן. אין ספק כי התשתית החדשה מהווה קפיצת מדרגה טכנולוגית במערך ניהול כבישי האגרה בישראל".

אירועים קרובים