תוכן שיווקי

לאומית שירותי בריאות בחרה בפתרון VMware TANZU

הפתרון מיועד להקמה אוטומטית וניהול של קונטיינרים ● סרגיי סנקוב, מנהל מחלקת טכנולוגיות באגף מערכות מידע בלאומית: "בזכות השינוי הטכנולוגי הוטמעו הליכים חדשים לניהול DevOps ולכן חל שינוי תרבותי בארגון"

28/06/2023 10:57
רקפת יעקבי, סמנכ"לית מערכות מידע בלאומית שירותי בריאות.

לאומית שירותי בריאות עוברת תהליך של מודרניזציה בתשתיות, במטרה לחדש את היישומים העסקיים והרפואיים העומדים לשימוש לקוחותיה וצוותי הארגון. לאומית בחרה בתשתיות של חברת VMware, באמצעות חברת Wizards ובפתרון VMware Tanzu, כפלטפורמה להקמת וניהול Kubernetes clusters. היכולות החדשות יאפשרו לצוותי הפיתוח של לאומית יעילות, גמישות וניהול עצמאי, יפחיתו את הזמן הדרוש לפיתוח ולשדרוג היישומים ויחזקו את אבטחת הסייבר בארגון.

כארגון רפואי מנהלת הקופה רשומה רפואית מלאה לתיעוד מידע מקיף ועדכני אודות בריאות המבוטחים. המערכת כוללת כ-2,500 נותני שירות, שעיקרם רופאים.

מתוקף הרגישות והרגולציה, ולנוכח הגבלות ודרישות האבטחה המחמירות במגזר הבריאות בישראל, אחסון הנתונים והמידע בארגון, והשימוש בענן הציבורי, נעשה רק בהתאם לרגולציה ונבחן בצורה מדויקת. תשתיות Kubernetes ושינוי שיטות הפיתוח יאפשרו לענות על הרבה מדרישות הצוותים הרפואיים, שלא ניתן ליישמן במערכות הקיימות. כל זאת בצורה מהירה ויעילה, וללא השפעה על כלל רכיבי המערכת, תוך שיפור זמן היציאה לשוק (Time To Market) לשביעות רצון הלקוחות.

לאומית שירותי בריאות בחרה בתשתיות של חברת VMware ובאמצעות חברת Wizards הטמיעה את הפתרונות, עליהם התבסס הפרויקט. התשתית עליה מבוסס הפתרון הינה VMware vSphere with Tanzu, כפלטפורמה להקמת וניהול Kubernetes clusters. תשתית הרשת מבוססת VMware NSX  – כולל NSX-T, NSX-NLB ופתרון SDN של VMware, המאפשר ניהול גמיש של תשתיות הרשת, הפרדת רשתות לסביבות שונות והגדרת חוקות להגבלת תעבורה, וכן הכנה למעבר לניהול מערכות משולבות בין תשתיות On-Premises ו-Public Cloud.

בנוסף, כחלק מהפרויקט הוטמע שירות VMware Tanzu Mission Control, פתרון ליצירה אוטומטית של קונטיינרים המריצים את הפיתוחים שנעשים בארגון. השירות בונה קונטיינרים תוך מימוש best practices והמלצות אבטחת מידע, ומעדכן את הקונטיינרים באופן שוטף כאשר משתחררים תיקוני אבטחה. בניית הקונטיינרים באמצעות השירות הוטמעה כשלב בתהליכי CI/CD שהוגדרו ב-Azure DevOps Server הארגוני.

במסגרת הפרויקט, תהליכי בדיקות המערכת עברו אוטומציה, פותחו תהליכי הזדהות ושופר באופן ניכר תהליך שליפת הנתונים, כך שלא יהיה צורך בתשאול חוזר של מקור המידע.

סרגיי סנקוב, מנהל מחלקת טכנולוגיות, CTO באגף מערכות מידע בלאומית שירותי בריאות.

סרגיי סנקוב, מנהל מחלקת טכנולוגיות, CTO באגף מערכות מידע בלאומית שירותי בריאות. צילום: נדב כהן-יונתן

"התשתית מציבה אותנו בחזית הטכנולוגיה"

"לקחנו מערכת אחת שלמה שמשרתת את הארגון שנים רבות וביצענו Redesign מלא, כדי לתת ערך לפיתוח, לפשט תהליכים ולהפוך אותם לאוטומטיים. זאת, כדי לשפר את השירות ללקוח ולהעניק לו גישה מהירה ויעילה יותר, גם מבחינה ויזואלית, לשימוש ביישומים", אמרה רקפת יעקבי, סמנכ"לית מערכות מידע בלאומית. "חברת VMware ומוצריה מהווים תשתית ארגונית לווירטואליזציה ולאחסון, מחשוב Virtual Desktops ומוצרים נוספים. התשתית מציבה אותנו בחזית הטכנולוגיה, וגם בהיבטי גיוס ושימור עובדים יש לכך ערך רב".

היכולות החדשות, שנוספו לתשתית הארגון בזכות פתרון VMware Tanzu Kubernetes, אפשרו לצוותי הפיתוח של לאומית יעילות, גמישות ויכולות ניהול עצמאיות, והפחיתו את הזמן הדרוש למעגל הפיתוח של היישומים. האינטגרציה בין פתרון Tanzu Kubernetes VMware לבין הסביבות הקיימות של הארגון ויכולות האוטומציה והניהול הפחיתו את המאמץ התפעולי הנדרש לפיתוח יישומים ותמיכה בתשתית הפיתוח. הטמעת פתרון VMware NSX סיפקה יכולות אבטחה וסגמנטציה, המאפשרות לבודד סביבות בהן מאוחסנים נתונים רגישים, לעבד אותם ולהבטיח גישה אליהם רק על ידי גורמים מורשים בארגון.

"במהלך הפרויקט, שנמשך כשנתיים שתחילתם בקורונה, עבודת המשתמשים במערכת הישנה לא הופרעה כלל, כך שהם לא הרגישו בשינוי באופן בולט. גם לא במהלך מעבר לתשתיות חדשות. הכול נעשה בצורה שקופה. כיום ניתן להוסיף למערכת מאפיינים ופיצ'רים חדשים בטווחי זמן קצרים מאוד", הוסיף סרגיי סנקוב, מנהל מחלקת טכנולוגיות, CTO באגף מערכות מידע בלאומית שירותי בריאות. "בעקבות הפרויקט עם חברת VMware שונתה לגמרי תפישת העבודה בתוך מערכות המידע בין הצוותים. הפרדה קשיחה בין מחלקות הפיתוח לתשתיות היא נחלת העבר. בזכות השינוי הטכנולוגי הוטמעו הליכים חדשים של ניהול DevOps וכתוצאה מכך חל שינוי תרבותי בארגון. כיום אלפי לקוחות הקופה נהנים משירות דיגיטלי. אנחנו יוצרים חווית משתמש חדשה, חווית פיתוח חדשה, ומקטינים אפשרויות לטעויות אנוש ובזבוז משאבי פיתוח יקרים".

סנקוב סיכם כי "בעתיד, אנו מתכננים ליישם פתרונות אלו גם במערכות תיק הבריאות שלנו ובמערכות רבות נוספות. אנו מקווים ששיפור חווית הבדיקות והדגימות באמצעים הטכנולוגיים אותם הטמענו, יעודד לקוחות נוספים של לאומית לבצע בדיקות שגרתיות באופן תדיר יותר, על מנת לשמור על אורח חיים בריא".

אירועים קרובים