תוכן שיווקי

בזק בינלאומי מציגה: חדשנות ומצוינות כדרך חיים

פרס "פיתוח קריירה לעובדים במקצועות העתיד" יוענק לחברת בזק בינלאומי בכנס המצוינות של עמותת "משאבי אנוש לישראל" ● פלטפורמת ההשתלמות הייחודית מהווה את האופק המקצועי של עובדי החברה כמפתח להצלחה ארגונית

01/01/2023 13:17
אילנה רביב-כהן, מנהלת משאבי אנוש בחטיבת פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי.

סביר להניח שמרבית מנהלי משאבי האנוש שתשאלו יספרו לכם שהמוטו שלהם בעבודה הוא "לשים את העובדים במרכז". הגיוני, כי בואו נודה על האמת – קשה לעסוק בכוח אדם מבלי להתרכז באנשים שעובדים בארגון. עם זאת, במקרים יוצאי דופן, הסיסמה המוכרת הזו מתגלה כמשהו שמוביל את הגישה הארגונית בפועל, ולא רק ברמה ההצהרתית. דוגמה מרשימה במיוחד לכך ניתן לראות בתוכנית "האקדמיה לסייבר ולענן" של בזק בינלאומי.

מדובר, אם לתמצת, בתוכנית שנועדה לספק פתרונות של הכשרה מקצועית וקידום לעובדים מתוך הארגון, תוך השתלמות בשני התחומים המבוקשים והאטרקטיביים ביותר בשוק העבודה: סייבר ומחשוב הענן הציבורי. המהלך מעורר ההשראה זיכה את החברה בהכרה נרחבת ובפרס בקטגוריית "פיתוח קריירה לעובדים במקצועות העתיד". הפרס יוענק לבזק בינלאומי במסגרת כנס המצוינות של עמותת משאבי אנוש לישראל, שייערך ב-8 בינואר.

"העולם כולו עובר כיום תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית", תיארה אילנה רביב-כהן, מנהלת משאבי אנוש בחטיבת פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי, את הרקע למהלך פורץ הדרך. "בזמן שישראל הופכת להאב טכנולוגי שמושך אליו ארגוני ענק כמו גוגל ואמזון, אנחנו בבזק בינלאומי אימצנו גישה של מיקוד עסקי בשני התחומים שמניעים כיום את התעשייה: סייבר וענן ציבורי. התחומים הללו סומנו כמנועי הצמיחה של הארגון ועלינו כמשאבי אנוש, הוטלה המשימה לפתח תוכנית עבודה שתהפוך את החזון הזה מחלום למציאות. כך נולדה תוכנית 'האקדמיות לסייבר ולענן'".

על התוכנית ותרומתה לעובדים ולחברה

תוכנית "האקדמיה לסייבר ולענן" נועדה לספק מענה בצורך אקוטי שמשפיע כיום על כל תעשיית ההיי-טק: הביקוש הגובר לאנשי מקצוע בתחומי הליבה של המציאות הדיגיטלית, המחסור הגובר בידיים עובדות ותופעת בריחת המוחות שמאפיינת לא מעט ארגונים. הפתרון, כפי שהגדירו אותו בבזק בינלאומי, היה השקעה בתוך הארגון, לטובת שימור עובדים וקידום מבפנים.

לטובת העניין הוקמו צוותי היגוי, שכללו מנהלים מכל אגפי הארגון, ונבנתה תוכנית מקיפה, יסודית ומעמיקה, שתאפשר לעובדי הארגון שיעמדו בתנאי סף לרכוש הכשרה מקצועית בתחומי הסייבר והענן. את ההכשרה מעבירים אנשי המקצוע הבכירים בתחום, חלקם אף מועסקים על ידי בזק בינלאומי.

"שנים אומרים על בזק בינלאומי שאנחנו בית ספר לטכנולוגיה. אולי בגלל שזו חברה בסדר גודל כל כך גדול, שמתעסקת בפתרונות תקשורת מקצה לקצה ומשקיעה על בסיס קבוע בהכשרות ובהסמכות לעובדים, אז אנשים רואים בנו יותר מספקית תקשורת. במהלך הזה באמת לקחנו את הגישה הזו צעד קדימה, מתוך הבנה שהדרך הטובה ביותר לשמר את כוח האדם האיכותי בארגון, היא לספק לו התפתחות מקצועית, לחזק את תחושת השייכות שלו ובעיקר – לפתוח עבורו אופקים לקידום. במצב הזה שני הצדדים מרוצים: העובדים מקבלים אפשרויות להתפתח ואנחנו זוכים לפתח את האנשים שלנו ולטפח אותם לעמדות אסטרטגיות שדורשות כוח אדם מיומן ומקצועי".

לצמוח יחד עם העובדים

התוכנית, שהיישום שלה החל לאחר תקופת הקורונה, זכתה להצלחה עצומה. במחזור הראשון סיימו כ-20 עובדים את ההכשרה בתחום הסייבר, שניתנה בשיתוף פעולה בין אנשי המקצוע של בזק בינלאומי לבין צוות ההדרכה של מכללת האקריו (HackerU). ההשתלבות המהירה של אותם עובדים בעמדות מפתח בארגון הביאה את הנהלת בזק בינלאומי להרחיב את מנעד ההכשרות.

בשלב זה גויסו אנשי קלאודאדג' (CloudEdge) – החברה הישראלית שזכתה בתואר "שותף השנה" של מיקרוסופט העולמית – לקדם יחד עם אנשי בזק בינלאומי תוכנית הכשרה מקבילה גם בתחום פתרונות הענן. ההיענות הייתה יוצאת דופן ובסיומו של תהליך סינון, מיון וכמובן, תקופת הכשרה, עובדי בזק בינלאומי נמצאים בתהליך הכשרה בתחום הצומח ביותר בעולם הדיגיטלי – הענן הציבורי. בעתיד, הבטיחה רביב-כהן, יועברו השתלמויות נוספות בהתאם לצרכים הארגוניים ולביקוש מצד העובדים.

"שוק התעסוקה עובר טלטלה בשנים האחרונות והמלחמה על הטאלנטים בתחומי הסייבר והענן קשה מתמיד. ארגונים שלא מייצרים אופק תעסוקתי לעובדים מאבדים את האטרקטיביות שלהם כמעסיק", סיכמה רביב-כהן. "אנחנו מאמינים בהון האנושי שלנו ובאמצעות ניוד מקצועי פנים-ארגוני המאפשר להם להתפתח ולהקפיץ את הקריירה שלהם– באופן שמאפשר לארגון לצמוח יחד איתם".

אירועים קרובים