תוכן שיווקי

הבורסה, בשיתוף K2 Israel, מציגה: מערכת דיגיטלית לרישום הנפקות

29/12/2022 13:22
יוגב פלד, מנכ"ל משותף ב-K2 Israel.

הבורסה לניירות ערך, בשיתוף K2 Israel, משיקה מערכת דיגיטלית חדשנית לרישום הנפקות. היישום בוצע בעזרת הכלי המוביל כיום לביצוע אוטומציה של תהליכים ארגוניים, בגישת ה-Enterprise Automation, המאפשרת שילוב של גורמים חיצוניים ופנימיים בארגון תחת תהליך אחד שלם ומאובטח.

K2 Israel מתמחה באוטומציה ובדיגיטציה של תהליכים ארגוניים. היא מבצעת אוטומציה בצורה המאפשרת ליהנות מהיתרונות לטווח ארוך, וממתן מענה לאתגרים עכשוויים ועתידיים. החברה ביצעה עשרות פרויקטים ברמה טכנולוגית מהגבוהות בארץ.

הבורסה, בשיתוף K2 Israel, פיתחה שירות ייחודי מסוגו, המייצר פתרון דיגיטלי וחדשני לתהליך ההנפקה, שאתו חברות יכולות לפעול בצורה מהירה, מדויקת ושקופה, עם יכולת שליטה ובקרה בין כל הגורמים המעורבים בה . הפיתוח בוצע בעזרת כלי האוטומציה המוביל K2, שמאפשר אוטומציה מלאה מקצה לקצה על ידי שילוב גורמים חיצוניים ופנימיים לארגון תחת פתרון אחד שלם ומאובטח.

אבי בידה ויוגב פלד, מנכ"לים משותפים ב-K2 Israel, הדגישו כי "שימוש בכלי Low Code למימוש תהליכים מורכבים בארגון הוא אתגר שמעט מאוד כלים מאפשרים, והוא כולל תחת פלטפורמה אחת אפשרות לחשיפת השירותים בתוך ומחוץ לארגון, והתייחסות לגורמים החיצוניים כחלק אינטגרלי מהתהליך העסקי".

אסף קבקוב, מנהל תחום דיגיטל ויישומים ארגוניים במחלקת מערכות מידע בבורסה, ציין את המאפיינים והאתגרים במימוש אוטומציה ודיגיטציה מלאים לתהליך, שיושם על פי המתודולוגיה של K2 Israel. הוא אמר כי "הפתרון נותן מענה לכמה אתגרים חשובים: ממשק פשוט, אינטואיטיבי, מעוצב ומאובטח עבור הגורמים השונים בתוך ומחוץ לארגון; אינטגרציה מלאה ופשוטה לכל המערכות הארגוניות; יכולת ניטור ומעקב אחר התהליך בכל שלב; חילול אוטומטי של כל הניירת והחלפתה במסמכים דיגיטליים חתומים – וארכובם; תמיכה בתהליכי אישור וחתימה דיגיטליים 'קרא וחתום' פשוטים ומורכבים כאחד; ועמידה בלוח זמנים קצר יחסית – חודשי אדם במקום שנות אדם".

קפיצת דרך משמעותית

הבורסה בתל אביב מטפלת בכל שנה במעל 1,000 בקשות לרישום למסחר של ניירות ערך באמצעות הנפקות ראשוניות (IPO), הנפקות משניות, הנפקות בדרך של זכויות והקצאות פרטיות. עד כה, הבקשות הוגשו בצורה ידנית, על ידי הגשת טיוטות התשקיף, הצעות המדף וההקצאות הפרטיות. ניהול תהליך הרישום להנפקה הינו תהליך מורכב, שמתחיל במחזור החיים של חברה לקראת הנפקה וכולל את כל המעורבים בתהליך – עורכי הדין, החתמים, החברות עצמן, הבורסה ומסלקת הבורסה.

המערכת הדיגיטלית החדשה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית – מעבר מתהליך רישום ידני לתהליך חדשני ודיגיטלי. היא מאפשרת הנגשה ופישוט של תהליך מורכב, ומאפשרת לחברות המנפיקות, לעורכי הדין ולחתמים המובילים את תהליך ההנפקה לפעול בשקיפות וביעילות, תוך קיצור של משך התהליך. זאת, בין היתר לאור יכולת התגובה המהירה למשימות הקשורות בתהליך ההנפקה מכל מקום ובכל זמן. כמו כן, המערכת מספקת פתרונות ייחודיים שבין השאר מצמצמים סיכונים תפעוליים וטעויות אנוש בתהליך, וזאת על ידי שימוש בכלי בקרה דיגיטליים לאורך התהליך כולו.

"חיסכון משמעותי בזמן ובעלויות"

אורי שביט, סמנכ"ל מערכות מידע בבורסה, ציין כי "המערכת שנבנתה תביא לחיסכון משמעותי בזמן ובעלויות עבור החברות, תקטין למינימום את הצורך בשימוש בנייר לצורך הדפסת מסמכים ותקדם, בין היתר, את תפיסת ה-ESG של הבורסה ושל החברות הנסחרות".

לאור זאת שבכל הנפקה מעורבים גורמים שונים מחברות שונות, כל גורם שיהיה שותף בתהליך יהיה מזוהה במערכת תוך קבלת הרשאות מתאימות. זאת, על מנת שהתהליך יהיה חסוי ומאובטח ברמה הגבוהה ביותר.

הבורסה תמשיך לקדם ולפתח, בשיתוף K2 Israel, את המוצרים והשירותים המוצעים לציבור לקוחותיה, באמצעות שימוש בכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, לצורך פיתוח פלטפורמות דיגיטליות נגישות, חסכוניות וחדשניות.

אירועים קרובים