תוכן שיווקי

עוצמת ה-AIOps של ברודקום

28/12/2021 10:51
מארק טוך, ארכיטקט פריסייל בחטיבת ברודקום-תוכנה בנספרו.

חטיבת ברודקום-תוכנה בנספרו (NessPRO), קבוצת מוצרי התוכנה של נס (Ness), ערכה מפגש מיוחד בנושא AIOps (ר"ת Artificial Intelligence for IT Operations), שהוא הדור החדש של מערכות שליטה ובקרה המבוססות על בינה מלאכותית, תוך שילוב Big Data ואלגוריתמים הכוללים למידת מכונה (ML). מערכת ה-AIOps מבית ברודקום – הנקראת DX Operational Intelligence – מתבססת על שלושה עולמות ניטור: אפליקציות, תשתית מחשוב דטה סנטר ורשתות, והיא מסייעת לארגונים להגיע לניטור פרואקטיבי וזמינות גבוהה יותר של שירותים עסקיים ואפליקציות ארגוניות.

זוהר פרל, מנהל חטיבת ברודקום-תוכנה ב-NessPRO, שפתח את הכנס, סקר את תחומי הפעילות של חברת ברודקום והוסיף כי מכירותיה של ברודקום בשנת הכספים 2021, שהסתיימה ב-31 באוקטובר, הסתכמו בכ-27.5 מיליארד דולר. הוא ציין כי פעילות התוכנה של ברודקום מבוססת על מוצרי ענקית התוכנה CA שנרכשה ב-2018, ועל עסקי אבטחת המידע הארגונית של סימנטק שנרכשו ב-2019. פרל מסר כי בתחילת דצמבר השנה הודיעה ברודקום על כוונתה לרכוש את חברה AppNeta, שפיתחה פתרון מבוסס SaaS לניטור ביצועי רשת וחוויית משתמש קצה עבור ארגונים מבוזרים. פרל הוסיף כי חטיבת ברודקום-תוכנה ב-נספרו מונה כ-70 איש, ומשמשת כנציגה בלעדית בישראל של מוצרי קבוצת התוכנה של ברודקום.

פתרונות AIOps

מארק טוך, ארכיטקט פריסייל בחטיבת ברודקום-תוכנה, היה המרצה המרכזי במפגש, ופתח בסקירה מקיפה של עקרונות עולם ה-AIOps.

טוך התמקד ב-DX Netops, הפתרון של ברודקום לניטור וניתוח תשתיות תקשורת, המבוסס על בינה מלאכותית. טוך ציין כי יכולות הגרסה החדשה של המוצר כוללות אפשרויות מתקדמות לניטור תשתיות מודרניות, וירטואליזציה של תשתיות תקשורת, תמיכה ברשתות המוגדרות על ידי תוכנה (SDN & NFV), אבטחה מוגברת ועוד. בנוסף לכך, מנהלי הרשת יכולים להשתמש בפורטל אחוד (DX Netops Portal)  לביצוע תחקור וניטור ופעולות שונות נוספות.

בהמשך המפגש הרצה טוך על ניהול תשתיות דטה סנטר מודרני. הוא סקר את המוצר DX Infrastructure Management, שהוא פתרון ניטור מקיף של ברודקום בתחום זה. למוצר יש יכולת ניהול, הגדרת ניטורים והפצתם קלה ומבוססת על מדיניות המאפשרת לנטר את מיגוון ההתקנים על פני תשתיות ענן או תשתיות מקומיות, כדי לוודא שהכל מתפקד כראוי. המוצר מאפשר נראות מלאה וקבלת תובנות ברבדים רבים של דטה סנטר, כולל מחשוב, אחסון, וירטואליזציה, אפליקציות תשתיות ומסדי נתונים. DX IM מאפשר תצוגת לוחות מחוונים (Dashboards), שהם למעשה פלטפורמת הדמיה שנועדה לחפש, להציג ולקיים אינטראקציה עם הנתונים המאוחסנים. באמצעות לוחות המחוונים ניתן ליצור דו"חות עסקיים מקיפים, כדי להמחיש ניתוח בזמן אמת.

זיו ליבוביץ, ארכיטקט שירותים בחטיבת ברודקום-תוכנה, שוחח על ניטור ביצועי אפליקציות והציג את המוצר DX APM בגרסתו החדשה (21.3). DX APM משתמש באלגוריתמים מתקדמים ובטכניקות למידת מכונה כדי לזהות סיבות לבעיות, ובכך עוזר להפחית התרעות שווא, כך שההתרעה נמסרת רק כאשר הבעיה הינה אמיתית. המוצר מאפשר להתבונן בביצועים ובחוויית המשתמש בערוצים דיגיטליים, תוך ניתוח מסע המשתמש, תרשימי מפל, session replay, מפות חום ו-drop off rates, דבר המאפשר לבצע אופטימיזציה של האפליקציות ואספקת חוויית משתמש מיטבית. הגרסה החדשה כוללת גם שיפורי אבטחה מקצה לקצה, יכולות משופרות לניטור ענן היברידי, ניטור משופר של אפליקציות ותשתית, שיפורי ביצועים, ממשק משתמש משופר ועוד.

בסיום המפגש סקר טוך בצורה מעמיקה את המוצר DX Operational Intelligence, המאפשר לצוותי IT לקבל החלטות חכמות ומהירות לשיפור חוויית המשתמש, האיכות והקיבולת של שירותי ה-IT. ה-DX-OI מספק תובנות מקיפות על ידי ניתוח של מערך נתונים מגוון הכולל טופולוגיה, אזעקות, נתוני ביצועים, טקסט ונתוני log. האנליטיקה המבוססת על למידת מכונה, יחד עם ויזואליזציה וקורלציה, מביאות וליעילות תפעולית גבוהה, שיפור חוויית המשתמש וקיצור זמני טיפול בתקלות מערכתיות. המוצר תומך בפריסה באתר הלקוח או כשירות SaaS. הוא מאתר אוטומטית אנומליות בביצועים ומאפשר לחזות תקלות לפני התרחשותן, על סמך ניתוח נתונים היסטוריים ולמידת מכונה. כמו כן מאפשר המוצר לזהות את הקיבולת העתידית של מערך המיחשוב, תוך התרעה לפני ההגעה לקצה גבול הקיבולת, דבר המאפשר לתכנן רכישה של משאבים נוספים.

אירועים קרובים