תוכן שיווקי

המכללה האקדמית הרצוג בחרה בענן של ווי אנקור

הבחירה תספק מענה לצורך בשרידות, זמינות והגנה מירבית על מערך המידע של המוסד החינוכי

22/12/2021 11:43
אילן בן שמעון, מנהל מערכות המידע של המכללה האקדמית הרצוג.

כתב: עוזי מירון

המעבר לענן של ווי אנקור מקבוצת חילן אפשר להמכללה האקדמית הרצוג להפחית את עלויות התחזוקה והתלות בכח אדם טכני, לצד שיפור ביצועים, שרידות, גמישות ואבטחת מידע.

המכללה האקדמית הרצוג – מייסודן של מכללת ליפשיץ ומכללת הרצוג – היא מוסד תורני ואקדמי הנותן מענה איכותי לציבור המייעד עצמו להוראה ולהשתלבות במגוון תפקידים במערכת החינוך בישראל ובתפוצות. 

המכללה מונה שלושה סניפים הממוקמים בירושלים, מגדל עוז ואלון שבות, ואלו משרתים כ-4,000 סטודנטים וסגל הוראה מגוון.

טרם המעבר לענן היה הדטה סנטר של המכללה ממוקם באלון שבות, עם כ-50 שרתים, שהכילו את כל מערכות המכללה ובכללן: מערכות רישום וניהול הסגל, מערכות למידה מרחוק, מגוון אפליקציות ומערכות גיבוי, אחסון ואינטרנט.

היעדר רציפות בעידן של למידה מרחוק

פעילות הדטה סנטר של המכללה לוותה בהפסקות חשמל, אשר גרמו להשבתה כוללת של המערכות ומניעת שירות גם מהסניפים בירושלים ומגדל עוז. השבתות אלו מנעו את היכולת לקיים לימודים סדירים, במיוחד לאור העובדה שמרבית השיעורים התקיימו בהוראה מרחוק, ויצרו בעייתיות בשל הצורך לתאם מחדש את השיעורים מול התלמידים. בנוסף לכך, התקלות החוזרות ונשנות הגבירו ביתר שאת את התלות בכח אדם טכני מיומן, שהפך לקשה יותר להשגה, תוך שהעלויות שלו הכבידו על המערכת.

לאור האתגרים החמורים שנוצרו, הבינו במכללה שנדרש פתרון שיספק יציבות ושרידות ברמה אחרת, ויאפשר לסניפי המכללה תקשורת רציפה ללא תלות בזמינות הדטה סנטר באלון שבות.

לאיזה ענן לעבור?

"היה לנו ברור שהפתרון לאתגרי הזמינות והרציפות מצוי במעבר לענן", סיפר אילן בן שמעון, מנהל מערכות המידע של המכללה. "הדילמה שעמדנו בפניה הייתה באיזה ענן לבחור. סוג אחד היו הפתרונות של AWS ו- Azure, שאמנם נתפשו כמודרניים ומתקדמים, אך יצרו תחושה שמדובר בתחנות כח שניתן להתחבר אליהן, ובכך נגמר העניין. סוג שני היו העננים המקומיים, עם יכולת לספק פתרון מעמיק ורחב יותר לתחזוקת השרתים ולתמיכה טכנולוגית נגישה וזמינה. לאחר שקלול מכלול האפשרויות, הגענו למסקנה שהענן של ווי אנקור מספק את הרמה הטכנית המתאימה ביותר עבורנו, במיוחד לאור הניסיון הרב שיש להם עם גופים ומערכים דומים לשלנו. אין ספק כי הניסיון המוצלח שהיה לנו בעבודה עם צוותי הסיסטם של ווי אנקור בפרויקטים קודמים, והמקצועיות והשירותיות יוצאת הדופן שהפגינו שם, היוו שיקול נוסף בקבלת ההחלטה".

איך מעבירים את כל הדטה סנטר בצורה חלקה לענן?

במסגרת הפרויקט הועברו כל שרתי הדטה סנטר של המכללה לענן של ווי אנקור בצורה חלקה ונטולת תקלות, שהביאה לידי ביטוי את הניסיון הרב של הצוות המקצועי בווי אנקור. 

"רמת השליטה של אנשי ווי אנקור במערכות פשוט מעוררת התפעלות", ציין בן שמעון. "העברנו לענן את כל המערכות – Active Directory, מערכות ה-CRM, ה-ERP, אפליקציות, שרתי הקבצים – והכל זרם בצורה חלקה. גם כאשר צצה בעיה כלשהי, יכולנו להרגיש את הביטחון שיש את המומחים המתאימים בכדי לפתור אותה בשיא המהירות".

המכללה השתדרגה בזכותו. מעבר לענן. אילוסטרציה.

המכללה השתדרגה בזכותו. מעבר לענן. אילוסטרציה. צילום: BigStock

רמות SLA שלא הכרנו בעבר 

"המעבר לענן של ווי אנקור העלה את ה-SLA שלנו לרמות שלא הכרנו בעבר", סיפר בן שמעון בסיפוק. "אין יותר תלות בתשתית החשמל או בקווי התקשורת של חוות השרתים, וכל סניף מתפקד באופן אוטונומי לחלוטין. כמנמ"ר עומד לרשותי הצוות של ווי אנקור, שזה משול לגיוס אנשי המקצוע הכי טובים בארץ כדי שיטפלו לי בתשתית המחשוב, רק ללא העלויות המטורפות שהייתי צריך לשלם במקרה כזה. הידיעה שמערך המחשוב שלי נמצא בידיים שלהם נותנת לי ולמכללה שקט נפשי וביטחון, וודאות בזמינות ובשרידות שלנו. אם יש תקלה, אנחנו יכולים לתקן את המצב באופן מיידי בעזרת גיבויים תדירים שמתבצעים באופן רציף. מטבע הדברים זה מצמצם את החשיפה שלנו להתקפות כופר, השבתות ואירועי סייבר למיניהם".

קפיצת מדרגה בהגנה בפני מתקפות כופר

אחד הנושאים שמדירים שינה מעיניו של כל ארגון הינו מתקפות הכופר. המעבר לענן של חברת ווי אנקור, המבוסס על הטכנולוגיות המתקדמות של חברת NetApp, מספק למכללה האקדמית הרצוג את השקט מגיבוי המידע בתדירות גבוהה, ללא תלות בנפחי המידע המגובים וללא כל השפעה על ביצועי המערכות.

טכנולוגיית הגיבוי המתקדמת מגינה על המידע ומבטיחה שאף כופרה לא תוכל לפגוע בעותקי הגיבוי המאוחסנים בענן, בשני מתקני דטה סנטר שונים ומרוחקים. במקרה של אירוע כופרה, החזרה לכל אחד מעותקי הגיבוי הינה מיידית, דבר שמאפשר לספק המשכיות עסקית גבוהה לארגון.  

כתובת אחת לכל התקלות – One Stop Shop 

"ניתן לראות כל פעם מחדש כיצד הניסיון הרב של אנשי ווי אנקור מאפשר להם לפתור תקלות תוך זמן קצר, בהשוואה לעבר", הוסיף בן שמעון. "מעבר לכך, יש לי כתובת אחת – One Stop Shop. אין את התופעה שבה ספק אחד מטיל את האחריות על ספק אחר לגביי מקור הבעיה. הכל נמצא אצלם, וכתוצאה מכך אני לא צריך לחקור את מקור הבעיה ולאתר את הגורם הרלוונטי לפתרון".  

בן שמעון מסכם ואומר כי: "המעבר לענן של ווי אנקור אפשר לנו להקטין את העלויות השוטפות על תשתיות ה-IT ולייצר ROI ברור ומובהק. אנחנו יכולים כיום להקדיש את הזמן שלנו לתכנון אסטרטגי ולהכנסת מערכות חדשות ומתקדמות לרווחת הסטודנטים והסגל, במקום להיות שקועים עד צוואר בתחזוקת המערך הקיים. זה היה בהחלט הדבר הנכון לעשותו".

אירועים קרובים