תוכן שיווקי

מהם הטרנדים המובילים בעולם שירותי ה-SMS לעסקים?

22/06/2021 15:29
צילום: מתוך Rawpixel

מערכות SMS לעסקים הפכו בשנים האחרונות לאחד ממוצרי השיווק הטכנולוגיים המבוקשים ביותר על ידי בעלי עסקים ברחבי העולם בשנים האחרונות. נשאלת השאלה: איך זה קרה?

ובכן, כמו בהתניה פבלובית, כשאנחנו שומעים את צליל ההודעה בוקע מהטלפון שלנו, אנחנו חייבים מיד לבדוק מה נשלח. זה בהחלט יכול להסביר את הממצאים הסטטיסטיים שלפיהם כ-90% מהודעות ה-SMS נקראות בתוך שלוש דקות מהרגע שנשלחו. עוד עולה כי שיעורי הפתיחה של הודעות SMS עומד על 99% – נתון שאין לו אח ורע בערוצי פרסום אחרים.

אבל יש סיבה נוספת שיכולה להסביר את ההייפ סביב שליחת הודעות SMS ללקוחות: אוטומציה שיווקית. אוטומציה שיווקית מאפשרת שיווק אוטומטי של הודעות טקסט לעשרות אלפי לקוחות בו זמנית, התאמת מסרים אישיים (פרסונליזציה) ללקוחות מפולחים היטב (סגמנטציה), אפשרות לתזמן באופן מדויק שליחת מסרונים ללקוחות, יצירת קמפייני SMS אוטומטיים המותאמים למסעות הייחודיים של כל לקוח ולקוחה ועוד – וכל זאת במחיר מצחיק ממש, בוודאי בהשוואה למחירים המקובלים באפיקי פרסום אחרים.

אז איך נהנים מכל הטוב הזה וממקסמים אותו לטובת העסק שלכם? מיד נראה.

קבלו אותם: ששת הטרנדים הכי חמים בעולם שירותי ה-SMS לעסקים

טרנד #1: שילוב צ'ט בוט במערכות SMS לעסקים

כבר עכשיו, מערכת לשליחת הודעות SMS יכולה לשמש אמצעי יעיל מאוד לפיתוח דיאלוג דו כיווני, מיידי ומתמשך בין מותגים ללקוחותיהם. מערכות SMS לעסקים מאפשרות לנהל את התקשורת עם הלקוחות בזמן אמת, ונראה כי הצעקה האחרונה בתחום היא שילוב של צ'ט בוטים דרך הודעות טקסט – מגמה שרק תלך ותתחזק.

צילום: וויליאם איבן, מתוך Unsplesh

צילום: וויליאם איבן, מתוך Unsplesh

טרנד #2: מינוף מערכת לשליחת SMS להקלה על הליכים תפעוליים

אוטומציה שיווקית במערכות SMS יכולה להפוך את חייהם של בעלי עסקים ושל לקוחותיהם להרבה יותר נוחים וקלים גם מהבחינה התפעולית. במקום לשלוח מיילים או קישורים לאתרים, אפשר לנצל שליחת הודעות SMS לצורך כל נושא תפעולי. זה יעיל מאוד, מוריד את סף התסכול של לקוחות לאפס, וחוסך לבעלי העסקים כסף וזמן.

טרנד #3: תיעול אוטומציה שיווקית לצמצום עגלות נטושות

מערכת הודעות SMS יכולה להוביל להגדלה משמעותית של שיעור ההמרות. כבר עכשיו בעלי חנויות אי-קומרס יכולים להשתמש במסרונים על מנת להזכיר ללקוחות שנטשו עגלות לשוב לחנות ולהשלים את הרכישה. אם מקפידים להתאים מסרים אישיים בתזכורות, הסיכוי להשלמת הרכישה עולה פלאים.

טרנד #4: ניצול מערכת לשליחת הודעות SMS להעברת מסרים דחופים ומוגבלים בזמן

מאחר שכאמור, 90% מהודעות ה-SMS הנשלחות ללקוחות נקראות בתוך שלוש דקות בלבד, מדובר בכלי שיווקי אידיאלי לתקשורת המחייבת פעולה זריזה ומיידית. בדיוק מסיבה זו יותר ויותר בעלי עסקים צפויים להשתמש במערכת לשליחת הודעות SMS לצורך פרסום מסרים שיש להם תוקף מוגבל.

צילום: מיכאל בלומקוויסט, מתוך Pexels

צילום: מיכאל בלומקוויסט, מתוך Pexels

טרנד #5: שימוש במערכות SMS לעסקים כמנגנון המעודד חידוש

מגמה נוספת שעתידה לכבוש את זירת השיווק ב-SMS היא שימוש במערכות SMS לעסקים לצורך חידושים: תזכורת לחידוש מנוי, תזכורת לחידוש הוראת קבע, לחידוש הרשמה למועדון לקוחות, חידוש מלאים של מוצרים שאזלו (למשל חידוש מלאי מוצרי הקוסמטיקה של הלקוחה) ועוד.

טרנד #6: ניצול שיווק אוטומטי להעצמת המעורבות והנאמנות של לקוחות

לאור העובדה ששיעור ההמרות של משווקים באמצעות תוכן גבוה פי שישה משיעור ההמרות של משווקים שלא משתמשים בקידום תוכן, השימוש בהודעות SMS ככלי שיווקי נראה הגיוני מתמיד: מדובר בערוץ נפלא להעברת תוכן, שמעודד מעורבות גבוהה עם המותג ובכוחו לחזק את נאמנות הלקוחות אליו.

בסיכומו של דבר, חשוב להבין שהלקוחות שלכם מעוניינים לתקשר אתכם באמצעות הודעות SMS. הסטטיסטיקות קובעות ש-54% מהלקוחות מעוניינים לתקשר עם מותגים, עסקים וחברות דרך הודעות טקסט. לכן, חשוב לשלב מערכות לשליחת SMS במערך השיווק, כדי לספק מענה לצרכים ולציפיות של הלקוחות ולהיות זמינים עבורם – ויפה שעה אחת קודם.

אירועים קרובים