תוכן שיווקי

ווי אנקור: מטריית המשכיות עסקית – DRaaS – לארגונים, בכל מזג אוויר

02/05/2021 11:34
שירותי המשכיות עסקית - DRaaS - והתאוששות מאסון. ווי אנקור

מאת: הילל יוסף

רועי ברקאי, סמנכ"ל חטיבת ענן ב-ווי אנקור. צילום: אורי כרמי

רועי ברקאי, סמנכ"ל חטיבת ענן ב-ווי אנקור. צילום: אורי כרמי

"באחרונה אירעה הצפה בדטה סנטר של לקוח תעשייתי שלנו בצפון הארץ. ההצפה התרחשה בשבת בבוקר, בקומות השנייה והשלישית של הבניין, אך הציפה והשביתה גם את הדטה סנטר, הממוקם בקומה הראשונה. שבוע קודם לאירוע, הלקוח רכש מאיתנו שירותי התאוששות עסקית כשירות בענן, DRaaS, המבוססים על טכנולוגיית vCloud Availability המתקדמת של חברת Vmware. מאחר שבמועד קרות האירוע פרויקט הקמת ה-DR בענן טרם החל, צוותי הענן והתשתיות שלנו פעלו מיידית על מנת לאושש זמנית את המערכת המקומית של הלקוח, כדי לחלץ את המידע ולהעבירו אל הענן. נאלצנו לעבוד 'תחת אש': חיברנו ביום שבת את הדטה סנטר של הלקוח לשירות ה-DR שלנו בענן, ביצענו סינכרון של כל המידע, וכבר למחרת, ביום ראשון בבוקר, בתוך פחות מ-24 שעות – הלקוח החל לעבוד בענן שלנו באופן סדיר. השירות הציל אותם. הן בפן העסקי והן בפן הטכנולוגי", כך אמר רועי ברקאי, סמנכ"ל חטיבת הענן, ווי אנקור (We-Ankor) מקבוצת חילן.

לדברי ברקאי, "האירוע הזה משקף בצורה נאמנה את המענה שלנו להמשכיות העסקית של ארגונים, למגוון רחב של סיכונים. הנ"ל מקבל משנה תוקף בעיקר בארגונים קטנים, שהדטה סנטר שלהם מצוי במקום לא מאובטח או פועל בתנאים אשר אינם אופטימליים עבור הפעלת דטה סנטר. שורש הבעיה, כמו כן גם הפתרון, טמון בניהול סיכונים נכון. הרעיון בבסיס DR כשירות הוא לתת מענה מיידי לארגון, לאושש את מערכות המידע שלו, ולהאיץ את החזרה של התהליכים העסקיים בעקבות כשל לא צפוי במערכות המידע ובאתר הייצור, בלא קשר למיקומם, עם מינימום איבוד של מידע (RPO), ואישוש ובאופן מלא, על מנת לאפשר לארגון המשכיות עסקית", ציין ברקאי.

"בחברת ווי אנקור מקבוצת חילן", אמר ברקאי, "פועלות שלוש חטיבות: חטיבת תשתיות – העוסקת בתכנון, הקמה והפעלה של דטה סנטרים בתצורות מקומיות או היברידית; חטיבת אבטחת מידע, סייבר וביג דטה – הפעילה בעולמות הגנת הסייבר; וחטיבת הענן בראשותי – המספקת מגוון שירותי ענן, ובין היתר שירותי התאוששות מאסון כשירות. מעבר לעובדה שבכל אחת מהחטיבות ישנם מומחים המתמקצעים בתחומם, הרי שיש ערך מוסף גם לסינרגיה בין שלושת החטיבות".

"2020 הייתה עבורנו שנה של צמיחה. הקורונה האיצה תהליכים אצל לקוחות, בעולמות התשתיות, הענן והגנת הסייבר, וסייענו להם בכך", ציין ברקאי. "חל גידול בכל תחומי הפעילות שלנו – גם בענן פרטי וגם בפתרונות עננים היברידיים. הענן סייע ללקוחות שלנו להתאים את צריכת שירותי ה-IT לפעילות העסקית. חלק מהלקוחות נאלצו לפעול במתכונת מצומצמת יותר, כגון: ארגוני תיירות ותעופה, אך לחלקם של הלקוחות הענן סייע להתרחב משמעותית ובאופן מיידי, למשל ארגוני בריאות שהעניקו שירותי טלרפואה".

"בנוסף", ציין ברקאי, "פעלנו להענקת שירותי DR וגיבוי. השקנו שירותים ומוצרים להגנה על שרתים ותחנות קצה מפני תקיפות סייבר מבית קראוד סטרייק (CrowdStrike). הקמנו גוף של שירותים מנוהלים, המספק שירותי ניהול מקיפים מקצה לקצה המעניקים תמונה של 360 מעלות על כל פעילות ה-IT של הלקוח, החל מניטור וניהול של של כל תשתיות ה-IT, ועד לשירותים מנוהלים להגנת הסייבר. ראייה רוחבית של 360 מעלות הינה קריטית לארגון היות שהיא מספקת לארגונים את השקט הנפשי שהם צריכים".

"אנו פועלים בתחומי הענן זה עשור, וגאים להעניק שירותי ענן ללמעלה מ-150 חברות במשק הישראלי, לרבות חברות להן קיימת פעילות רב-לאומית", סיכם ברקאי. "DR כשירות הוא רק אחד משירותי הענן שלנו".

"בנוסף אנו מספקים שירותי IaaS, המאפשרים את העברת כלל מערכות ה-IT של הלקוח לעבודה מלאה בענן, עם שירותי DR משלימים במידת הצורך", סיפר.

"כמו כן, אנו מציעים גם שירותי גיבוי לענן עבור לקוחות המעוניינים לייתר מערכות גיבוי וספריות גיבוי מקומיות, או לקוחות אשר מעוניינות בהעתקי גיבוי נוספים לטווח ארוך מחוץ לאתר שלהם".

"כלל שירותי הענן שלנו תוכננו על מנת לספק מענה לחברות SMB/SME, תוך התמקדות בהיבטים כגון רמת הביצועים של המערכות, רמת השרידות והיציבות של המערכות, יכולות הגיבוי המתקדמות והיכולת לבצע גדילה מהירה על מנת להתאים את מערכות ה-IT לדרישות העסקיות של הארגון.

כל אלו עטופים ברמת שירות גבוהה ובזמינות 7/24 על-ידי מהנדסי הענן המיומנים שלנו. היתרונות בעבודה בדרך זו ברורים: מהירות ההקמה – ניתן להקים שירות בהשקעות נמוכות מאוד; התשלום נעשה לפי צריכה, ובלא צורך בהשקעה חד-פעמית; השירות נותן מענה לגידול באיומי הסייבר בכלל ובמתקפות הכופרה בפרט", המשיך והרחיב ברקאי.

ברקאי סיכם ואמר: "אנו מעריכים כי נחווה גידול משמעותי בהיקף הפעילות שלנו בעולמות השירות בכלל והתאוששות עסקית כשירות בפרט. תחום ההמשכיות העסקית נזנח לאורך הרבה שנים בקרב לא מעט ארגונים, ואנו מאמינים כי יש לנו את המענה המיטבי לכך".

אירועים קרובים