תוכן שיווקי

מאפס נראות לנוכחות דיגיטלית מרשימה: סיפור הקורונה של רשת אבי סופר

08/02/2021 14:46
אבי סופר, הבעלים של רשת אבי סופר. צילום: STG סטודיו

הקורונה תפסה את כולנו לא מוכנים – מהאדם הממוצע, שנאלץ להישאר בבית לתקופות ממושכות, יותר מאי פעם בעבר, ועד לחנויות ובעלי עסקים, שנאלצו לחשב מסלול מחדש. במצב החדש, שבו מכירות פרונטליות הפכו לבלתי אפשריות, הלכה ותפסה תאוצה ההשקעה בנוכחות בדיגיטל. ארגונים שידעו לעשות את המעבר הזה קצרו רווח משמעותי במיוחד.

מקום אחד שעשה את המהפך הזה בגדול הוא רשת חנויות החשמל הידועה אבי סופר: מעסק עם נוכחות דיגיטלית מינימלית – ואף אפסית – לבניית נוכחות חוצת פלטפורמות במרחב המקוון. כל זה נעשה בזמן קצר מאוד בעזרת STG – משרד פרסום דיגיטל שמתמחה בדיוק במקרים כאלה. לאחר שאנשי החברה הבינו את צרכיה של הרשת יצא הפרויקט לדרך, והמהפך החל.

לשנות תפיסה – ולהצליח

המהלך שנאלצה לעבור רשת אבי סופר דרש ממנה ומכל אנשיה שינוי תפיסתי של ממש: משגרה של שירות פרונטלי, פנים אל פנים, עברו עובדי הרשת בכל הסניפים לעבודה מקוונת, וירטואלית – כזו שמשרתת לקוח שנמצא מעבר למסך. נדרשה כאן עבודה בשני ערוצים במקביל: הדיגיטלי והשירותי.

"האתר היה בבחינת קלף משוגע עבור הקברניטים באבי סופר", אמר דותן טוילי, מנהל הפיתוח העסקי של הרשת. "חשוב להבין: מבחינת ראשי החברה, המוכרנים הם החוזקה הגדולה ביותר של העסק, ופתאום הגיע הסגר. לא פשוט לעשות את המעבר ממכירה בסניפים למכירה דרך הרשת".

ובכל זאת, המהלך יצא לפועל ונחל הצלחה: בזמן שחלקים רבים במשק עוד מעכלים את הטלטלה הקשה, הוקם עבור אבי סופר מערך דיגיטל כולל. נבנתה פלטפורמת אי קומרס, החל ניהול שוטף של עמודי סושיאל והושקו קמפיינים ממומנים בפייסבוק, אינסטגרם, גוגל ויוטיוב. כך המותג החל לכבוש נתחים נאים מעולם הפרסום באינטרנט הישראלי. ולחשוב שרגע לפני כן כמעט שלא הייתה לו נוכחות דיגיטלית.

STG

STG

כיום מציגה רשת אבי סופר פעילות של מגוון נכסי דיגיטל, המשמשים אותה בנאמנות בימי הגבלות כמו גם בשגרה. הרשת מתגאה באתר דינמי, שמאפשר היערכות מראש למבצעים ומשתנה עיצובית מדי חודש, בהתאם לקונספט קריאטיבי מתחלף. המותג גם מככב בפרסומי "זמן אמת" המתכתבים עם אירועים מדוברים בסושיאל (RTM). להשלמת התמונה, מתבצעת עבורו פעילות שוטפת ברשת החברתית.

"בהתחלה חששנו מהכיוון הקראטיבי שהציעו לנו ב-STG – לשים במרכז את הדמות של אבי סופר", הודה טוילי בגילוי לב. "אבל ברגע שהתחלנו לקדם את הפוסטים הבנו מיד את האפקט שהדמות הזאת יוצרת. השינוי היה גדול".

לצד האדפטציה הדיגיטלית לדמותו החמימה של סופר הבינו ברשת מוצרי החשמל הזולה שיתרונות ברורים אחרים של המותג לא נפגעו. המסרים לגביהם פשוט "עברו דירה" – לרשת. כך, למשל, לקוחות שמזמינים מוצרים לביתם במקום לאסוף אותם נהנים עדיין מהמחירים המשתלמים שלהם התרגלו, בין היתר כי המשלוחים באתר בחינם. עוד מציע האתר פריסת תשלומים נוחה ואספקה לכל חלקי הארץ.

התוצאה של כל אותם מהלכים לא מאכזבת: בסוכנות הדיגיטל מדווחים על גידול של 250% ברכישות האונליין והגדלת נפח העבודה בכל האפיקים המקוונים של אבי סופר.

נשארים קרובים

צעדים כמו שביצעה רשת אבי סופר הם כמעט בלתי נמנעים בימים המשונים שעוברים עלינו, אך גם הפוטנציאל העתידי שלהם אדיר. אתר מתקדם, חדשני, מהיר ונוח יוכל לשמש את הלקוחות הרבה אחרי שמגבלות הקורונה ייעלמו. האתגר הגדול, בטח ובטח בחברה בעלת אופי אישי וישיר, הוא לשמור על אותם חום וקרבה גם במרחב הדיגיטלי הקר לכאורה לאורך זמן. לפי שעה, גם האתגר הזה מבוצע בהצלחה.

טוילי ציין כי "בחרנו בשפה משותפת לקמפיין כולו – הן מבחינת הטקסט והן מבחינת העיצוב, שמעבירה ללקוח את המסר שאנחנו אתו גם עכשיו. אנחנו מקפידים על שפה בגובה העיניים, וזה מצליח. הסניפים שלנו ממשיכים בפעילות ולקבל עבודה, ואנחנו, בחברה, זוכים לשרת את הלקוחות שאנחנו כל כך אוהבים".

לאתר של משרד הפרסום בדיגיטל STG לחצו כאן.

אירועים קרובים