תוכן שיווקי

מכללת סמינר הקיבוצים חנכה מערך IT חדש באמצעות בזק בינלאומי

המערך נחנך בשני קמפוסים - בקמפוס החדש במגדל שלום, ובקמפוס המפורסם בדרך נמיר, שניהם בתל-אביב - ומבוסס על טכנולוגיית Fabric Connect מבית אקסטרים נטוורקס, המספקת סינרגיה בין הקמפוסים ואבטחת מידע בעידן של מתקפות סייבר

04/01/2021 11:15
ממשיכים ללמוד, בקמפוס בשגרה ואונליין מרחוק בעיתות קורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock
בזק בינלאומי

בזק בינלאומי

בזק בינלאומי, חברת התקשורת הגדולה בישראל, מדווחת על סיום תהליך כפול של הטמעת מערכות ממוחשבות עבור מכללת סמינר הקיבוצים: רישות מחודש למערכת הדיגיטלית בקמפוס הוותיק של המכללה, בשדרות נמיר בתל-אביב; ובמקביל, הקמת קמפוס דיגיטלי חדש שחנכה לאחרונה המכללה על פני שש קומות במגדל שלום מאיר (כלבו שלום). בזק בינלאומי, המתמחה במתן פתרונות IT לארגונים, מוסרת כי שני הקמפוסים יפעלו בצורה סינרגטית, יספקו מענה לאלפי משתמשים וישמשו כגיבוי בעת הצורך.

הפרויקט, שהושלם במהלך דצמבר, כולל הטמעת פרויקט IT ובניית קמפוס דיגיטלי חדיש. קמפוס זה ייתן מענה לכל הפעילות הממוחשבת במכללה. הפרויקט שם דגש על תחום אבטחת מידע – נושא רגיש במיוחד בעידן הקורונה, שבו חלקים ניכרים מהעשייה במכללה מומר לפעילות מקוונת מרחוק – ומבוסס על טכנולוגיית SDN ומערכת הניהול xMC (ר"ת Extreme Management Center).

פרויקט מורכב בלו"ז צפוף

שלמה בלנקה, מנהל ה-IT של מכללת סמינר הקיבוצים,. צילום: יח"צ

שלמה בלנקה, מנהל ה-IT של מכללת סמינר הקיבוצים,. צילום: יח"צ

"ניהלנו פרויקט עמוס במיוחד בלו"ז צפוף מאוד", מספר מנהל ה-IT של מכללת סמינר הקיבוצים, שלמה בלנקה. "אחת המשימות שהעמדנו בפני האינטגרטור, בזק בינלאומי, הייתה יישום של פרויקט הקמפוס החדש בכלבו שלום בפרק זמן קצר, בטרם תחל שנת הלימודים – מבלי להפריע לסביבת העבודה בקמפוס ומבלי לפגוע בשגרת העבודה מרחוק של אלפי המשתמשים. פריסת תשתית פסיבית ב-1,000 נקודות והטמעה ציוד אקטיבי מבית אקסטרים נטוורקס – מתגי ליבה, מתגי קצה, בקרי רשת ונקודות גישה מדור 6".

"אחד האתגרים המרכזיים היה הצורך לספק מענה מקביל לשני קמפוסים, כאשר הקמפוסים מקושרים ומשלימים זה את זה על בסיס שוטף", אומר ערן לוזון, פריסייל לקוחות אנטפרייז בבזק בינלאומי, "וכל זה בזמן שפעילות המכללה נמשכת על בסיס שוטף ותהליך ההטמעה שלנו כלל לא מורגש".

הפעילות עוברת לאונליין

תקופת הקורונה העמידה את מכללת סמינר הקיבוצים בפני הצורך להעביר את מערך הלימודים לפורמט ממוחשב של לימוד מרחוק. הרגלים של עשרות שנות עבודה נאלצו להשתנות באופן מידי, כך שאלפי הסטודנטים, המרצים ועובדי המכללה יוכלו להמשיך בשגרת העבודה והלימודים מבלי להיפגע. מדובר באתגר טכנולוגי משמעותי, כאשר אחד הכלים ליישום הוא שדרוג התשתיות, גם בקמפוס הוותיק.

אלי קנדל, מנהל הפעילות של אקסטרים בישראל. צילום: יח"צ

אלי קנדל, מנהל הפעילות של אקסטרים בישראל. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

"רחבי פס, איכות התקשורת וזמן תגובה הפכו בגלל הקורונה למשמעותיים הרבה יותר", אומר אלי קנדל, מנהל הפעילות בישראל של ענקית התקשורת האמריקנית אקסטרים נטוורקס. "כשיש 7,000 סטודנטים שמתחברים על בסיס קבוע מרחוק, חייבים להעלות את הסטנדרטים כדי לספק תשתית ושירות רציף נטול תקלות".

"המערכת נועדה לספק מענה לעלייה בצרכי המכללה", הסביר קנדל. "כל הפעילות עברה לאונליין וכל מערך הלימודים עבר לסטרימינג. נדרשה טכנולוגיה שיודעת לספק פתרונות מולטיקאסט משולבים בפתרונות יוניקאט, ברמה אינטגרלית שרק מערכת ניהול רשת מתקדמת יודעת לספק, כשהכל ממוקד ומנוהל ממקום אחד".

אוטומציה, אנליטיקה ורשת חבויה

כששלמה בלנקה מדבר על יתרונות מערכת, הוא מתמקד באוטומציה: "ציוד קצה שמתחבר לרשת – מחשב, מדפסת, מצלמה או כל אלמנט – יקבל הרשאה והגדרות באופן אוטומטי ומאובטח ברמה מקסימלית. האוטומציה מספקת שירות אופטימלי לכל משתמש, שינותב על ידי מתגי הליבה והשרתים למסלול הקצר והמהיר ביותר ברשת, כאשר ברגע שיש ניתוק – יזום, תקלה או מתקפה – השירות מוסר באופן מידי ומעלה באופן דרמטי את רמת אבטחת המידע".

מערכת הניהול מספקת ניתוח בזמן אמת של חריגות ומעקב אחר אנומליות, ומזינה את הממצאים לבסיס נתונים שעובר אנליטיקה ומזהה כשלים הנובעים מעומסים וצווארי בקבוק, והיא מגינה ממתקפות סייבר.

"מדובר בנקודה משמעותית, במיוחד כשאנחנו שומעים על ריבוי מתקפות מגורמים עוינים", אמר קנדל. "כדי להתמודד עם האיום הצבנו רשת SDN חבויה. לכל משתמש ברשת: מצלמת אבטחה שמחוברת, סטודנט שמתחבר לשיעור או מרצה עם הרשאות – יש אופציה להגיע רק לרובד שאליו הוא מיועד", הסביר קנדל. "אם אין לך הרשאות, אז הרשת פשוט לא קיימת עבורך. זה טוב נגד מתקפת סייבר וגם להגנה מסתם סטודנט למחשבים שמנסה לנצל את הגישה לרשת כדי לשנות ציונים".

ערן ברק, מנהל אגף לקוחות אסטרטגיים, בזק בינלאומי. צילום: יח"צ

ערן ברק, מנהל אגף לקוחות אסטרטגיים, בזק בינלאומי. צילום: יח"צ

ערן ברק, מנהל אגף לקוחות אסטרטגיים מבזק בינלאומי, מסכם: "בפרויקט בסדר גודל משמעותי כמו בסמינר הקיבוצים, ההצלחה נובעת בראש ובראשונה מהבנה של צרכי הלקוח. חשוב לקיים בחינת עומק של הרצונות, הכלים והיכולות, לבנות טופולוגיה של המהלך, ולצאת לדרך באופן שיבטיח הטמעה שקטה ושדרוג מערכות מושלם. אני שמח לבשר שגם בפרויקט הזה – בזק בינלאומי עמדה במשימה בהצלחה מרובה".

המידע בחסות בזק בינלאומי, חברת התקשורת הגדולה בישראל, המספקת פתרונות IT מקצה לקצה לארגוני ענק ומתמחה בפתרונות פס רחב לכל טכנולוגיה

אירועים קרובים