תוכן שיווקי

פלאפון תקים רשת סלולרית ותספק שירותי תקשורת לנמל הדרום החדש

29/12/2020 14:00
יו"ר הועד: מצב הרשת חמור. פלאפון

חברת פלאפון תקים רשת סלולרית פרטית לנמל הדרום החדש HCT, שיחל לפעול באשדוד ב-2021, ותספק שירותי תקשורת לנמל ולעובדיו לתקופה של חמש שנים, עם אופציה להארכה ל-25 שנה. שווי הפרויקט מיליוני שקלים בשנה.

במסגרת הפרויקט תוקם לנמל רשת סלולרית פרטית (LTE Private) מגובה, הכוללת פתרונות כיסוי מיטביים, לצורך שרידות מקסימלית ומניעת מתקפות סייבר. הפתרון שתספק פלאפון מבוסס על תשתית ליבה סלולרית פרטית ואתרי רדיו של חברת אריקסון (Ericsson).

רשתות פרטיות הן תחום שתופס תאוצה בעולם כולו. ארגונים גדולים ובינוניים מגלים את הערך הרב ברשת  פרטית מבוססת סלולר, המעניקה להם את היתרונות הבאים:

  • רשת אלחוטית בעלת יכולת כיסוי לשטחים חיצוניים ופנים מבניים
  • קצבים גבוהים להעברת נתונים ושיהוי נמוך
  • רשת אמינה ויציבה עם רמת יתירות גבוהה
  • חיבור יעיל לרכיבי IoT
  • רשת מאובטחת

בהתאם ליתרונות אלו, ארגונים המפעילים תשתיות קריטיות פונים להטמעת רשתות פרטיות מבוססות סלולר.

ארגונים אלו כוללים בתי חולים, נמלי ים ואויר, חברות לאספקת תשתיות חשמל ומים, מפעלי ייצור מתקדמים, מרל"וגים ומחסנים, קמפוסים ומערכות הגנה אזרחיות.

החברה בחרה להטמיע את פתרון הרשת הפרטית, אשר ישמש כתשתית העברת הנתונים של הנמל למערכות התפעוליות, לתקשורת פנימית וכן שליטה בכלים כבדים אוטמטים אשר יפעלו בו.

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל ציין: "אריקסון הטמיעה בעולם למעלה מ-50 רשתות פרטיות ליישומים שונים בתעשייה. הטמעה זו בנמל אשדוד החדש היא דוגמה ליתרונות אשר רשת פרטית מביאה לארגונים עסקיים הדורשים רשת נתונים בטוחה, אמינה ויציבה לתפעול השוטף".

Pelephone PTT לניהול התקשורת הארגונית בין העובדים

בנוסף, הנמל ישתמש בשירות Pelephone PTT לצורך ניהול התקשורת הארגונית של מאות עובדיו, באמצעות מכשירי סלולר ייעודים המתאימים לסביבת עבודתם, וכן יחוברו אלפי חיישני IoT ורכיבי DATA להתקנים ומכונות בנמל.

מערכת ה-PTT מבוססת על טכנולוגית WideBridge מבית אלביט מערכות, אשר מספקת תקשורת ותמונת מצב מלאה של כלל כח העבודה, כמו גם חיבור למכשירים ומערכות IT, והופכת את התקשורת בין אנשים ומכשירים למציאות עכשווית.

חיים טייכהולץ, סמנכ"ל אזרוח טכנולוגיות בחטיבת התקשוב והסיבר באלביט: "המציאות המתקדמת בצבא עשתה את דרכה לעולם האזרחי. אלביט גאה להוביל את מהפכת השליטה והבקרה והתקשורת בין כולם לכולם, בכל מקום בו התקשורת והניהול הם קריטיים. נמל אשדוד החדש הוא דוגמה מעולה לצורך שכזה".

נמל הדרום החדש. צילום: נמל הדרום

נמל הדרום החדש. צילום: נמל הדרום

נמל הדרום החדש, המוקם מצפון לנמל אשדוד הקיים ובסמוך לתחנת הכוח אשכול, יתפרס על פני כ-640 דונמים וצפוי להתחיל לפעול בשנת 2021. הוא יופעל על ידי חברת TIL) Terminal Investment limited) השוויצרית, שזכתה ב–2015 בזיכיון לפיתוח ותפעול הנמל ל-25 שנה.

הנמל צפוי להיות מהנמלים הימיים המתקדמים בעולם, והראשון בישראל שיוגדר חצי אוטומטי, ויוכל לקלוט אוניות המכילות עד כ-18,000 מכולות TEU. הקמת התשתית הימית של הנמל החדש נעשתה על ידי חברת נמלי ישראל המופקדת על פיתוח הנמלים, והיא חלק מתכנית כוללת של משרד התחבורה, משרד האוצר, וחברת נמלי ישראל לתת מענה לצורכי המשק בתחום הסחר הימי ולגידול בממדי האוניות.

נמרוד בן טוב, סמנכ"ל הנדסה בפלאפון, מסר כי "אנו גאים על הבחירה בנו להוביל פרויקט תקשורת בעל חשיבות לאומית גבוהה, ובטוחים כי נדע לספק לנמל רשת פרטית מתקדמת ומאובטחת, תוך הקפדה על כיסוי סלולרי מיטבי בכל שטח הנמל".

לדברי גיא שנקמן, סמנכ"ל החטיבה העסקית בפלאפון, YES ובזק בינלאומי: "פרויקט נמל אשדוד דרום ממחיש את היכולות של פלאפון להתאים מגוון פתרונות מורכבים ומתקדמים לצרכיו של כל לקוח, ואת האבולוציה התקשורתית שאנו חווים בעת הזאת, שתשפיע על החיים של כולנו, ואנו גאים להוביל את המהפכה התקשורתית הבאה".

למידע נוסף לחצו כאן.

אירועים קרובים