תוכן שיווקי

איך תורמת הטכנולוגיה לחוויית עבודה מושלמת – גם מהבית?

מעכשיו: מהר יותר, חזק יותר, גמיש יותר, מאובטח יותר ועם מקום לכווווולם

15/07/2020 12:45
בתקווה שכאן חיפוש העבודה שלכם.ן יסתיים. צילום אילוסטרציה: BigStock

צירוף המילים 'עבודה מהבית' הוא המאפיין ביותר את התקופה בה אנו נמצאים וכנראה שהוא כאן כדי להישאר. אך איך אפשר באמת ליצור חוויית עבודה שלא נופלת מאיכותה מעבודה מהמשרד, עם רמת אבטחה כזו שתעניק ביטחון מלא לעובד ולמעסיק? התשובה נמצאת בפתרון האופטימלי, עליו ממליצה מלם תים ואותו היא מטמיעה ומיישמת בקרב לקוחותיה.

מדובר בשילוב כוחות בין פתרון ה-VDI (ר"ת Virtualization Desktop Infrastructure) של VMware לבין התשתיות של לנובו (Lenovo), המאפשר גידול בהתאם לכמות המשתמשים מרחוק, תוך הפחתת עלויות משמעותית. הפתרון המשולב מאפשר לעובדים באמת לעבוד מכל מקום, עם תשתית יציבה ומאובטחת. סדרת שרתי ThinkAgile VX של לנובו נבדקה ונמצאה מתאימה, גם ברמת החומרה וגם ברמת התוכנה, לפתרונות – VMware Horizon VDI & VSAN. היא מאפשרת כוח עיבוד גבוה מאוד לתמיכה בפריסת יותר מכונות על גבי אותה צפיפות.

פלטפורמת Horizon מבית VMWare הינה פתרון מתקדם המאפשר מענה מלא לצורך וירטואליזיית יחידות הקצה, ומספק תשתית VDI ו-Published Applications מלאה בממשק אחוד, באמצעות יכולות טכנולוגיית ה-JMP (ר"ת Just-in-Time), המאפשרת יצירת שולחנות עבודה בזמן אמיתי רק בעת דרישה, לצד חווית משתמש. למעשה ניתן ליהנות מהיתרונות של שני העולמות ולהשיג חסכון משמעותי במשאבים, רמת אבטחת מידע גבוהה וביצועים משופרים ומאידך חווית משתמש שקופה ו"רגילה" עבור משתמשי הקצה.

אמנון סיני, מנהל מוצרי תוכנה במלם תים. צילום: יח"צ

אמנון סיני, מנהל מוצרי תוכנה במלם תים. צילום: יח"צ

שוחחנו עם אמנון סיני, מנהל מוצרי תוכנה במלם תים, אשר הסביר לנו על מה המהומה, ומהם היתרונות הגדולים בשיטה.

מה זה בעצם VDI, למי זה מיועד ואיך זה עובד?
"מדובר בתחנות עבודה וירטואליות, המהוות פתרון המפשט את העבודה מרחוק, במקום תחנות עבודה פיזיות, המתאים לחברות שלהן למעלה מ-250 משתמשים, כמו גם לחברות שרגישות לנושא אבטחת מידע ולאלו שזקוקות לגישה מכל מקום ולכל אפליקציה, מבלי לוותר על חוויית המשתמש. פתרון ה-VDI מאפשר וירטואליזציה של שולחן העבודה, באופן שבו כל משתמש מקבל תחנת עבודה שנמצאת בפועל על שרת מרוחק ולא במחשב הפיזי שנמצא לידו. המשתמש מקבל שולחן עבודה וירטואלי, הזהה לשולחן העבודה הרגיל שלו, כולל כל האפליקציות, מבלי לפגוע בחוויית המשתמש, ועם רמת אבטחה גבוהה ביותר.
הפלטפורמה מאפשרת גישה למשתמשים מכל מכשיר (נייח, נייד, מובייל) ומכל מקום ללא שימוש בחיבור VPN המסורתי, בתוך הרשת הפנימית ומחוצה לה, כאשר משאבי המחשוב מובטחים ומאובטחים, ללא תלות ביתר המשתמשים.

מהם היתרונות של הפתרון?
"היתרון הגדול הוא בחיסכון בעלויות הטיפול השוטף בתחנות הקצה, מאחר שאין צורך בתחזוקה ותפעול, פעולות הגוזלות זמן רב ומשאבים מרובים לארגון. כמו כן, ישנן אפס תקלות בתחנות הקצה, כשעובדים בצורה וירטואלית. יתרון נוסף הוא נושא הגמישות. השדרוגים מתבצעים ב-One Click, גם כשמדובר בשדרוג של מאות תחנות. פעולה שהייתה לוקחת בעבר שלושה חודשים, מתבצעת בקליק אחד. זאת בנוסף להוספת אפליקציות בקליק.

איך בא לידי ביטוי נושא אבטחת המידע בסביבת העבודה הווירטואלית?
"תחנה וירטואלית פעילה רק בזמן העבודה של המשתמש ובסיום עבודתו, היא למעשה נמחקת ולא נשארת 'חיה' בסביבה הוירטואלית. בצורה זו, זמן החשיפה להתקפות או להדבקה קטן משמעותית, בהשוואה לעבודה מול שרתי TS שעובדים באופן קבוע מסביב לשעון וחשופים להתקפות בצורה מתמדת. מעבר לכך, כאשר תחנה יחידה ב-Terminal Server נפגעת, כל המחשבים על השרת נפגעים מאותה מתקפה, לעומת סביבת ה-VDI, בה רק VM יחיד מותקף ואינו משפיע על שאר המחשבים הוירטואליים. גם מבחינת זליגת המידע יש ל-VDI יתרון משמעותי, מאחר שהוא משמר את היחס בין משתמש בודד לתחנת עבודה וכתובת IP, ומונע בכך גישה למידע.

מהו הערך המוסף של מלם תים?
מלם תים הינה חברת אינטגרציה מובילה ושותפה עסקית בכירה של Vmware ושל לנובו. במסגרת זו, לחברה ניסיון מוכח בביצוע מספר רב של פרויקטים משותפים בתחום. לצוותי מלם תים מומחיות מקצועית וניסיון רב בהטמעה ויישום פתרונות טכנולוגיים והיא רואה ב-VDI פתרון מוביל, אשר יכול לסייע רבות לארגונים בשדרוגים, וכמובן בעבודה מרחוק, תוך מתן דגש רב על חוויית משתמש, ולכן החברה משקיעה רבות בהכשרת מומחים לתחום זה.

לסיכום: העבודה מרחוק באמצעות VDI מתבצעת באופן מיטבי, בקלות ובפשטות, עם הרבה גמישות, אבטחת מידע מירבית ועם חוויית משתמש מלאה. כל אלו הופכים את המערכת לפתרון האולטימטיבי בשוטף, והיום יותר מתמיד!

אירועים קרובים