תוכן שיווקי
בעקבות אירוע נספרו

חדשנות טכנולוגית להפחתת עלויות רישוי וסיכונים

24/06/2020 12:01
NessPRO

נציגים בכירים של מחלקות IT מכל מגזרי המשק השתתפו בוובינר של נספרו (NessPRO), קבוצת מוצרי התוכנה של נס, שעסק בחיסכון בעלויות של רישוי תוכנה באמצעות הפלטפורמה של סנואו סופטוור (Snow Software), המיוצגת בישראל על ידי נספרו. הוובינר נערך באמצעות מערכת טימס של מיקרוסופט.

גילי חזני, מנהל מוצרי הטכנולוגיה הפיננסית בנספרו, ציין כי "משבר הקורונה לא דומה לשום משבר שאנחנו מכירים. משברים קודמים היו ממוקדים והשפיעו על תעשיות מסוימות או מדינות מסוימות. המשבר הנוכחי משפיע על כל העולם, וחוצה תעשיות ומדינות. כתוצאה מכך, ארגונים צופים צמיחה שלילית ב-2020. אולם, במקביל לצמיחה השלילית צופים מומחים רבים האצה בטכנולוגיות ענן".

חזני הוסיף כי הצמיחה השלילית מביאה לכך שארגונים מקצצים בתקציבים ואפילו מקפיאים רכש תשתיות IT, כדי לשמור על נזילות. "השיקול היום הוא כבר לא החזר השקעה (Return on Investment – ROI), אלא Cash to Value, ופרויקטים שלא יעמדו במשימה זו ירדו מתוכנית העבודה", אמר.

"אנחנו נכנסים לתקופה של שגרה חדשה, שבה ארגונים יידרשו לעשות יותר בפחות משאבים. יהיה מעבר גדול לאוטומציה, וארגונים מחפשים גמישות תפעולית שתאפשר הסתגלות למצבים החדשים. הארגונים נדרשים לתמוך בפעילות התפעולית השוטפת ובהמשכיות עסקית, להמשיך בצמיחה לטווח הארוך, ובמקביל לשמור על חיסכון בטווח הקצר", ציין.

איך עושים זאת?

"במשבר הנוכחי, הענן הוכיח את עצמו מבחינת המשכיות עסקית", הדגיש חזני. "הענן תומך במעבר המהיר לעבודה מהבית, ובצורך לגמישות בהגדלת והקטנת המשאבים. הוא מאפשר לארגונים לשמור על תזרים המזומנים שלהם לתקופה הקרובה, או, במילים אחרות: הארגון משקיע מעט ומקבל הרבה".

הוא ציין כי תפקיד מעניין שהצטרף לארגונים בתקופה של משבר הקורונה הוא שומר הטכנולוגיה. "שומרי הטכנולוגיה מוודאים שכל הטכנולוגיות בארגון ידועות ונמצאות בשימוש, הם מוודאים היכן נמצאים העובדים ובאילו טכנולוגיות/תוכנות הם משתמשים. כמו כן, שומרי הטכנולוגיה מוודאים שהספקים מעודכנים לגבי מידת השימוש בתוכנות שלהם, וכי ברשותם של מקבלי ההחלטות בארגון נמצאים הנתונים המדויקים כדי לקבל החלטות אפקטיביות".

חזני אמר שכדי להצליח להתמודד מול כל האתגרים בתקופת הקורונה יש צורך בחדשנות טכנולוגית, שתאפשר הפחתת עלויות וסיכונים. חדשנות זו מתבטאת ביכולתה של הפלטפורמה של סנואו סופטוור להציג למשתמש את נתוני השימוש בנכסי ה-IT בכל הסביבות ובכל הטכנולוגיות, יחד עם זכאויות הרישוי וההסכמים עם הספקים, ועד כמה אכן הארגון עושה בהן שימוש.

במקביל, מציגה הפלטפורמה של סנואו לארגון את פערי השימוש, אילו פעילויות עליו לנקוט כדי להפחית את סיכוני הציות (Compliance), ומה עליו לעשות כדי להימנע מסיכוני החשיפה הפיננסית והסיכונים הפיננסיים בתחום זה. למעשה, סנואו מאפשרת לארגון לעבור למצב פרו-אקטיבי בכל הקשור להפחתת עלויות נכסי ה-IT שלו, תוך הפחתת המורכבות בניהול נכסי הארגון.

השלכות של העבודה מרחוק

ראמזי דוקאלי, יועץ פתרונות בכיר בסנואו סופטוור לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA), ציין כי ארגונים עושים כיום את כל הנדרש כדי לאפשר עבודה מרחוק. העובדים מוצאים את עצמם בסביבות עבודה שונות ממה שהורגלו אליהן. דבר זה מצמצם את הנראות של נכסי ה-IT ועלויותיהם. דוקאלי הוסיף כי בסקר שנערך על ידי IDG Connect וסנואו סופטוור, 67% ממנהלי ה-IT אמרו שלפחות מחצית מרכש הטכנולוגיה שלהם נשלט ומנוהל על ידי היחידות העסקיות בארגון.

הוא ציין כי העובדה שאנשים רבים עברו לעבוד מהבית עלולה להביא לכך שתוכנות מסוימות שבהן נעשה שימוש קודם לכן כבר אינן רלוונטיות כיום. "איתור נכסי ה- IT בארגון הוא המפתח להפחתת עלויות. לאחר מכן ניתן להפחית רישיונות ומנויים שאינם בשימוש, להוריד זכאויות מופרזות ולבטל אפליקציות מיותרות", אמר.

כמו כן, לדברי דוקאלי, הפחתת עלויות הרישיונות מביאה גם לצמצום עלויות התמיכה ועשויה אפילו להביא לצמצום ההוצאה על אבטחת מידע. "לגבי הענן, חשוב לא רק לדעת באילו תוכנות משתמשים, אלא גם לבדוק אם יש אפשרות לחסוך בעצם השימוש בו. ניתן לעשות זאת הן באמצעות ההסכם עם ספק הענן והן באמצעות אופטימיזציה של העומס", אמר.

אירועים קרובים