הכוכב החדש בסדרת הפרסומות של אפל לסירי: הבמאי מרטין סקורסזה

אחרי ג'ון מלקוביץ' וסמואל ל. ג'קסון, מתגייס כעת גם במאי הקולנוע הנודע למסע הפרסום של אפל, שנועד לספר לעולם על נפלאותיה של העוזרת הקולית ● במעין קריצת עין ללהיט הקולנועי הראשון שלו, הסרט "נהג מונית" בכיכובו של רוברט דה-נירו, נראה סקורסזה בפרסומת כשהוא יושב במושב האחורי של מונית ניו-יורקית צהובה, ויורה בקצב מסחרר שאלות לסירי במכשיר ה-iPhone שלו ● ומה לגבי הביקורות שנשמעות על סירי? אלה לא מוזכרות בפרסומת...

במאי הקולנוע עטור הפרסים, מרטין סקורסזה, ידוע בעיקר בזכות עבודתו ארוכת השנים מאחורי המצלמה, אולם בימים אלה ניתן לראות אותו דווקא לפניה. כך, נשכר הקולנוען הוותיק על ידי אפל (Apple) כדי לקדם את סירי (Siri), העוזרת הקולית של משתמשי ה-iPhone 4S, בפרסומת חדשה של החברה.

במעין קריצת עין ללהיט הקולנועי הראשון שלו, הסרט "נהג מונית" בכיכובו של רוברט דה-נירו, נראה סקורסזה בפרסומת כשהוא יושב במושב האחורי של מונית ניו-יורקית צהובה, ויורה בקצב מסחרר שאלות לסירי במכשיר ה-iPhone שלו. כך, סקורסזה העמוס משנה את לוח הפגישות שלו, מברר את מצב התנועה בעיר ומחפש מיקום של חברים בזמן אמת.

סקורסזה, אגב, הוא לא ראשון הידוענים שמככבים בפרסומות לסירי: כמה שחקנים מפורסמים, בהם ג'ון מלקוביץ' וסמואל ל. ג'קסון, כבר סיפרו לעולם על נפלאותיה של העוזרת הקולית.

אפל אמנם הייתה פורצת הדרך עם הממשק הקולי שלה, שהושק לפני כשנה במקביל להצגת ה-iPhone 4S, אך נראה שהתשובות מצד מתחרותיה, כמו גוגל (Google), יעמידו בפניה אתגרים חדשים, לפחות אם לשפוט לפי מה שהוצג בכנס המפתחים של גוגל שנערך בחודש שעבר.

יצוין, כי ביקורות רבות על סירי טוענות שהחיפוש הקולי שלה אינו רציף, מהיר ומדויק כפי שאפל מציגה אותו בפרסומות. אפל, מצדה, ממשיכה להכריז שסירי עדיין מצויה בשלב בטה, ובכל הפרסומות מוצג בסוף כיתוב קטן, לפיו "הרצף מקוצר", מה שמצביע על כך שחילופי הדברים המהירים בין המשתמש למכשיר הנראים בפרסומת אינם תואמים במדויק את המתרחש במצבים אמיתיים.

סוג זה של פרסום הסותר את המציאות הכעיס בעבר את משתמשי אפל ואף הוליד תביעה משפטית נגד החברה, שטענה כי "תכונת סירי של ה-iPhone 4s לא מתפקדת כמו שפורסם". בחודש מאי האחרון הגיבה אפל לטענות אלה והטילה ספק בנכונות כוונותיהן, בשל העובדה שהמתלוננים לא ניצלו את האפשרות שניתנה להם להחזיר את המכשיר.

תענה או לא תענה סירי על הציפיות לתגובות מהירות ולפעילות מדויקת כפי שנראה בפרסומות, העובדה שאפל ממשיכה בקו גיוס הידוענים למינוף התוכנה, יחד עם תחרות בריאה של תוכנות חיפוש מצד גוגל, מיקרוסופט (Microsoft) ו-RIM, מוכיחה שהסמארטפונים המופעלים קולית אינם שיגעון חולף, אלא כאן כדי להישאר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים