מוזילה תפסיק לתמוך בפיתוח Thunderbird

לאחר 13 גרסאות, כאשר האחרונה שוחררה רק לפני חודש, ועם בסיס משתמשים שמוערך בכ-20 מיליון אנשים ברחבי העולם, עוצרת מוזילה את המשך פיתוח התוכנה ● עם זאת, תספק החברה עדכוני אבטחה תקופתיים ללקוחות הדואר באמצעות מהדורה שתומכת בתמיכה מורחבת ● המהדורה הרגילה של Thunderbird תוכל לשמש את כל מי שירצה בקהילת הפיתוח להמשיך בפרויקט, אך ללא תמיכתה של מוזילה

Thunderbird, לקוח הדואר בקוד פתוח של מוזילה (Mozilla), הגיע לקצה דרך הפיתוח שלו. זאת, לאחר 13 גרסאות, כאשר האחרונה שוחררה רק לפני חודש, ועם בסיס משתמשים שמוערך בכ-20 מיליון אנשים ברחבי העולם. מוזילה החליטה, כי בהתאם לתמונת המצב הנוכחית, היא אינה מעוניינת בהמשך השקעת משאבים ומאמצים בפיתוח התוכנה.

החלטה זו, שהיתה צפויה להתפרסם השבוע באופן רשמי, דלפה לרשת בעקבות מכתב שנשלח למשתתפים בפרויקט. בעקבות כך, אישרה מישל בייקר, יו"ר קרן מוזילה, את הדברים בבלוג שלה. "אנו נשאלים שוב ושוב, האם Thunderbird הוא מקור אפשרי לחדשנות והובלה בחיי האינטרנט של ימינו, או שמא מדובר במוצר שהמשתמשים רוצים, אבל רק מצריך תחזוקה מתמשכת?". בתשובתה, בחרה בייקר את האפשרות השניה.

עם זאת, למרות ההחלטה, כאמור, על הפסקת תהליך הפיתוח, מוזילה תמשיך לספק עדכוני אבטחה תקופתיים ללקוחות הדואר באמצעות מהדורה שתומכת בתמיכה מורחבת (ESR). בנוסף, אחת למספר שבועות, תספק החברה עדכוני אבטחה אוטומטיים, במטרה לשמור על המשתמשים הקיימים.

יצוין, כי המהדורה הרגילה של Thunderbird תוכל לשמש את כל מי שירצה בקהילת הפיתוח להמשיך בפרויקט, אך מוזילה, כאמור, לא תתרום יד לדבר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נתי

    בזמנו דיברו על שילוב הצ'אט של GMAIL בתוך התוכנה האם זה ירד מהפרק?

  2. תומר כהן

    מוזילה הם בין הגופים היחידים שדוגלים בשמירה על רשת חופשית ופתוחה, ללא מכשולים וחסמים, ומעוניינים להזיז טיפה את ההתמקדות מתוכנת הדואר האלקטרוני, שכמעט לא השתנה כלל במהלך העשור האחרון, ולהתמקד יותר בדפדפן פיירפוקס במחשב ובנייד, ובמערכת ההפעלה הפתוחה למכשירים ניידים עליה הם עמלים בימים אלו. למרות כניסתם של שירותי דואר אלקטרוני חדשים לחיינו בעשור האחרון, שהמוכר ביותר מבניהם הוא אכן ג'ימייל, ועל אף הגדלת נפחי התיבות וכמויות הדואר האלקטרוני העוברות בין המשתמשים, תחום הדואר האלקטרוני לא השתנה כלל במהלך השנים האחרונות; לא השתנו פרוטוקולים קיימים ולא נוספו חדשים, וחוץ מכמויות דואר הזבל שממשיכות לגדול מידי שנה שום דבר אחר לא השתנה, מה שגורם לכך שאיוש מפתחים במשרות הקשורות לפיתוח תוכנת לקוח דואר אלקטרוני אינו ניצול מיטבי של כוח האדם ולכן מוזילה בחרה בדרך זו. לשם השוואה, חוץ משינוי שם התוכנה Microsoft Outlook Express ל־Windows Live Mail כחלק ממיתוג מחדש שלה, איזה שינויים היא עברה? ו־Outlook עצמה שנכללת בחבילת היישומים בתשלום Microsoft Office – איזה שינויים היא עברה מעבר לעיצוב מחודש של סרגל הכלים הראשי של היישום? אף־אחד לא בא בטענות לחברה גדולה כמו מייקרוסופט כשהיא מעבירה מפתחים מפיתוח יישום אחד לאחר, פשוט כי חברה כמו מיקרוסופט אינה שקופה מספיק ולא טורחת לעדכן את העולם על שינויים אלו. חברות כמו מוזילה מחויבות יותר לקהל המשתמשים ושומרות על שקיפות, ולכן צעדי ארגון מחדש פנימיים בחברה מפורטים ברשת ממקור ראשון.

אירועים קרובים