ממציא האסלה הרוטטת תובע את גוגל ו-AOL: מקשרים לדפים שמתייחסים אליי בכינויים גזעניים

ג'וני איי. הנרי, ממציא אפרו-אמריקני אשר חתום על פיתוח מושב האסלה הרוטט, טוען כי שתי החברות מקשרות גולשים לדפי אינטרנט שמתייחסים אליו בכינויי גנאי גזעניים ● כיום, מסננת גוגל רק תוצאות המכילות תכנים אנטישמיים, וגם סינון זה חל רק על תוצאות אשר מכילות את המילה "Jew" ● אריק גולדמן, מרצה בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת סנטה קלרה: "קרוב לוודאי שהתביעה תידחה"

ג'וני איי. הנרי, האיש שהביא לעולם את מושב האסלה הרוטט, הגיש תביעה כנגד גוגל ו-AOL בטענה שהן מקשרות לדפי אינטרנט שמתייחסים אליו בכינויי גנאי גזעניים. הנרי, ממוצא אפרו-אמריקני, טוען, כי תוצאות החיפוש שמוצגות באתרים של גוגל ו-AOL הן בגדר של השמצה ופגיעה, משום שהן כוללות ציטוטים של כינויי גנאי גזעניים מתוך הדפים שאליהם הן מובילות.

מגוגל נמסר בתגובה, כי אילו היה הנרי נעזר במנגנון SafeSearch של גוגל וקובע את ההגדרה Use strict filtering, לא היו מוצגות התוצאות שפגעו בו. זאת, משום שהאתרים הפוגעניים הכילו תכנים בעלי אופי פורנוגרפי, המסוננים אוטומטית על ידי מנגנון SafeSearch.

מלבד מנגנון הסינון, נוקטת גוגל באמצעים נוספים לצמצום מספרן של התוצאות הפוגעניות, אלא שאמצעים אלה חלים על מילת מפתח אחת בלבד – "Jew" (יהודי). לפני שעוברים לדף שבו מופיעים תכנים אנטישמיים מציגה גוגל אזהרה, ובעקבות לחיצה על האזהרה עוברים לדף ובו הסברים נוספים.

כשמחפשים אחר כינוי הגנאי שפגע בהנרי לא מוצגת אזהרה דומה. "במקרה של מילת המפתח 'Jew', קיבלנו תלונות על שאחת התוצאות הראשונות מובילה לאתר אנטישמי, ומשום כך הוספנו את האזהרה", הסבירה גוגל בתגובה. "בנוסף לכך, המילה 'Jew' לכשעצמה אינה כינוי גנאי (למרות שניתן להשתמש בה ככזו). לעומת זאת, מי שמזינים מילת מפתח שהיא עצמה כינוי גנאי, מצפים ודאי למצוא גם תוצאות פוגעניות, דבר שהופך את האזהרה למיותרת".

קרוב לוודאי שהתביעה של הנרי תידחה על הסף, משום שהחוק האמריקני פוטר ספקיות שירות מאחריות לתכנים של צדדים שלישיים. לדברי אריק גולדמן, מרצה בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת סנטה קלרה, "תביעות כאלה מוגשות כל העת, מתוך שאיפה לאלץ את גוגל וחברות חיפוש נוספות לסנן טוב יותר את תוצאות החיפוש. מבחינה משפטית היינו רוצים שכך אכן יהיה, אך מרב הסיכויים שזה לא יקרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים