ארצות הברית: אפל ומוציאים לאור של ספרים אלקטרוניים נתבעים בטענה שתיאמו מחירים

התביעה מגיעה על רקע השינויים שנעשו לפני כשנתיים בשיטת החיוב על ספרים אלקטרוניים, בו יושם מודל חדש שעל פיו המו"לים קובעים את המחיר לצרכן ● בין הצדדים החלו מגעים להשגת פשרה, על מנת לחסוך הליכים משפטיים יקרים

במשרד המשפטים האמריקני מתכוונים להגיש תביעה כנגד אפל (Apple) וחמישה מוציאים לאור של ספרים אלקטרוניים, בחשד שתיאמו את המחירים של הספרים האלקטרוניים – כך על פי ידיעה שהופיעה בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). על פי הדיווח, בין הצדדים החלו מגעים להשגת פשרה, על מנת לחסוך הליכים משפטיים יקרים.

התביעה מגיעה על רקע השינויים שנעשו לפני כשנתיים בשיטת החיוב על ספרים אלקטרוניים, במקביל להשקה של מחשבי ה-iPad מהדור הראשון. במסגרת השינויים יושם מודל חדש שעל פיו המו"לים קובעים את המחיר לצרכן, במקום המודל הקודם שבמסגרתו הסתפקו המו"לים בקביעת המחיר הסיטונאי, והותירו לקמעונאים לקבוע כל אחד בנפרד את המחיר לצרכן.

בעקבות כך, הורו המו"לים לאמזון (Amazon) בשנת 2010 להעלות את המחירים של הספרים האלקטרוניים שהיא מציעה באתר האינטרנט שלה, אך זו האחרונה התעקשה שכל מחיר גבוה מ- 9.99 דולרים הוא גבוה מדי. בסופו של דבר נאלצו באמזון להיכנע, לאחר שהוצאת מק'מילן (Macmillan) הסירה "ממדפי" אמזון ספרים פופולאריים רבים.

יש לציין, כי כבר בשנה שעברה הוגשה תביעה כנגד אפל והמוציאים לאור, בטענה שהמודל החדש גרם להתייקרות של הספרים האלקטרוניים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צוות החממה הספרותית

    שלום, אנחנו מזמינים אתכם להוריד ספרים השייכים לפרויקט "החממה הספרותית" במחיר של 12.90 שקלים בלבד (כאשר ניתן להתרשם מהפרק הראשון של הספר בחינם), באתר אורנג' - http://books.orange.co.il/?categoryId=2867720 החממה הספרותית הוא מיזם ייחודי של Orange וסטימצקי המאפשר לסופרים מתחילים להוציא את כתביהם מהמגירה ישירות למדפי הספרים. הספרים מוצעים לרכישה הן בגרסה דיגיטלית בחנות הספרים של Orange והן בגרסה מודפסת, בחנויות סטימצקי. נשמח לשמוע את התרשמותכם בנושא. לפרטים נוספים על החממה הספרותית - http://www.steimatzky.co.il/hamama/

אירועים קרובים