ארה"ב: יבמ תפטר 5,000 עובדים, ותעביר חלק מהמשרות להודו

ככל הנראה, יבוצעו הפיטורים כבר היום (ה') ומחר ● הפיטורים יתבצעו בחטיבת השירותים העסקיים הבינלאומית של החברה, ויכללו 4% מכלל עובדיה של החברה בארצות הברית ● ביבמ ישראל מסרו, כי "צעד הזה מתבצע רק בצפון אמריקה"

ענקית המיחשוב יבמ עומדת לפטר 5,000 מעובדיה בארצות הברית, המהווים כ-4% מעובדיה במדינה. מקור המקורב לנושא מסר לבלומברג, כי, ככל הנראה, הפיטורים יבוצעו כבר היום (ה') ומחר. עיקר הפיטורים יהיה ביבמ-IGS, זרוע מיקור החוץ של החברה. את מקומם של חלק מהעובדים המפוטרים ימלאו עובדים בהודו, שכבר למדו את התפקידים. המקור של חלק אחר מהפיטורים הוא חוזים שחתמה יבמ עם חברות אחרות – ונסתיימו.

צ'ארלס קינג, אנליסט מחברת מחקרי הטכנולוגיה Pund-IT, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי "יבמ הראתה יציבות רבה יותר מאשר המתחרות שלה, אבל חשוב גם לזכור שהכלכלה לא יציבה. הגיוני שחברה כמו יבמ תבחן את העובדים והפרויקטים שהיא מבצעת בימים אלה ו-'תשחק משחק בטוח'".

ביבמ סירבו להגיב לידיעה על הפיטורים. מהחברה אף לא נמסר כמה עובדים יפוטרו השנה, אולם בעבר אמרו בחברה, כי הם מתכוונים "לקצץ בהוצאות ולהעלות את הפרודוקטיביות". מיבמ ישראל השיבו בתגובה לשאלת אנשים ומחשבים, כי "הצעד הזה מתבצע רק בצפון אמריקה. יבמ אינה מפרטת את האתרים שם או את מספר המשרות שבהן מדובר. חשוב לציין, כי יבמ בוחנת בהתמדה את תמהיל הכישורים והמשאבים שלה ומבצעת שינויים נדרשים בהתאם. ניהול משאבי האנוש באופן כזה מבטיח את כושר התחרות שלנו תוך התאמה לצרכים המתחדשים של לקוחותינו. אנו צופים, כי חלק מהעובדים ימצאו משרות אחרות בתוך יבמ ואנו מסייעים להם במאמץ זה".

יבמ מעסיקה כ-400 אלף עובדים, כ-115 אלף מתוכם בארצות הברית. הפיטורים הנוכחיים יתווספו לכ-4,000 פיטורים שביצעה החברה מאז תחילת השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים