נס תתפעל במיקור-חוץ את מרכז המו"פ של ברקליס קפיטל; ההיקף: יותר מרבע מיליארד שקלים

מרכז המו"פ, המוקם בימים אלה בקריית עתידים בתל אביב, יספק שירותי הנדסה ופיתוח טכנולוגי עבור בנק ברקליס ● החוזה נחתם לחמש שנים ● הממשלה תסבסד חלק מעלותו ● נס החלה לגייס 200 עובדי פיתוח בארץ לטובת הקמת המרכז

נס טכנולוגיות תקים ותתפעל את מרכז המו"פ של ברקליס קפיטל (Barclays Capital), חטיבת בנקאות ההשקעות של בנק ברקליס (Barclays Bank PLC). מרכז המו"פ, המוקם בימים אלה בקריית עתידים בתל אביב, יספק שירותי הנדסה ופיתוח טכנולוגי עבור הבנק. היקף הפעילות עומד בסך הכול על יותר מרבע מיליארד שקלים, בחוזה למשך חמש שנים.

מרכז הפיתוח המוקם בימים אלה ינוהל על ידי יחידת מעבדות פיתוח התוכנה הגלובלית של נס טכנולוגיות (SPE – ר"ת Software Product Engineering) – גוף האמון על הקמה ותפעול של מרכזי פיתוח טכנולוגיים ללקוחות נס ברחבי העולם. משרד האוצר יסבסד לברקליס קפיטל חלק מעלויות הפרויקט, במסגרת תוכנית המרכזים הפיננסיים שיזם חיים שני, מנכ"ל המשרד.

הפעילות במרכז המו"פ תיעשה בשילוב בין נס ישראל ומעבדות פיתוח התוכנה הגלובליות של נס העולמית. היחידה מנהלת כיום יותר מ-50 מעבדות בהודו, ישראל ומזרח אירופה. בישראל, החלה החברה בגיוס עשרות אנשי תוכנה ומפתחים לטובת הפרויקט, והצפי הוא שבסופו של דבר, ימנה מרכז המו"פ שלה בארץ 200 עובדים, עם אופציה להגדלתו.

שני אמר, כי "התעשייה הפיננסית הגלובלית הינה הצרכן הגדול ביותר של טכנולוגיה בעולם, עם שוק המגלגל 350 מיליארד דולרים בשנה. ישראל נתפסת בעולם כמובילה בתחומי המדע, הטכנולוגיה והחדשנות. חברות ישראליות רבות מספקות, כבר כיום, פתרונות טכנולוגים לתעשייה בתחומים של איחסון מידע, ביטחון, תקשורת ועוד. יש הון אנושי רלוונטי בישראל: מתמטיקאים, מדעני מחשב, פיזיקאים ומהנדסים". לכן, הוסיף, "יש צורך בעידוד גופים פיננסיים בינלאומיים להקמה של מרכזי מו"פ בישראל, בהובלת המדען הראשי".

עוד אמר שני, כי "שינויים בסביבת המס והרגולציה בעולם מאלצים מוסדות פיננסיים רבים לשקול מחדש את פריסתם הגיאוגרפית, ובין השאר לבחון את הרחבת פעילותם בארץ. ישראל נתפסת כאי של יציבות כלכלית ויכולה להוות אלטרנטיבה". לדבריו, "קיים הון אנושי רלוונטי בישראל: יש פוטנציאל רב למשוך כוח עבודה מיומן ואיכותי נוסף לישראל – עולים חדשים, תושבים חוזרים, זרים ועוד".

עופר שגב, סמנכ"ל הכספים של נס העולמית, אמר לאנשים ומחשבים, כי "פעילות מעבדות פיתוח התוכנה הגלובלית של נס מגלגלת לנו כ-115 מיליון דולרים בשנה, ורובה מבוצעת על ידי עובדים שלנו מהודו וממזרח אירופה. החוזה הנוכחי מהווה כניסה של הפעילות הזו לישראל".

"אנחנו שמחים לשתף פעולה עם ברקליס קפיטל ביוזמה חשובה זו של הקמת מרכז לפיתוח תוכנה בישראל", אמר שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות. "במסגרת הפרויקט נתרום את הידע והמומחיות שלנו בתחומי ההקמה והניהול של מעבדות פיתוח תוכנה. מצאי הכישורים הגבוהים של כוח האדם הטכנולוגי בישראל יחד עם מתודולוגיית פיתוח התוכנה הייחודית שלנו מהווים מכפיל כוח חשוב להצלחת המרכז".

ברקליס קפיטל מספקת לחברות גדולות, ממשלות ולקוחות מוסדיים, באמצעות מודל עסקי, מגוון פתרונות לצרכיהם בתחומי הייעוץ האסטרטגי, הפיננסים וניהול הסיכונים. הוא מונה יותר מ-23 אלף עובדים. בנק ברקליס קיים יותר מ-300 שנים ומספק שירותים פיננסיים גלובליים, בנקאות קמעונאית, כרטיסי אשראי, בנקאות עסקית, בנקאות השקעות וניהול תיקי השקעות. הבנק פועל ביותר מ-50 מדינות, מעסיק יותר מ-144 אלף לקוחות ומטפל בכספים של 48 מיליון לקוחות ברחבי העולם.

במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול (ב'), ובמסגרתה נחשף החוזה, השתתפו בכירים רבים, בהם ד"ר יובל שטייניץ, שר האוצר; פרופ' סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל; שלום שמחון, שר התמ"ת; חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר; לן רוזן, מנכ"ל ברקליס ישראל; ואנדרו ויטני, סמנכ"ל מערכות מידע בברקליס קפיטל, שציין, כי יש לבנק ההשקעות שלושה מרכזי מו"פ – בסינגפור, בארצות הברית ובבריטניה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואב

    אכן בשורה משמחת, אך יש לציין שנס פיטרה עשרות עובדים ומנהלים (אבטחת מידע, IT, ועוד) מהמרכז, ועוד רבים בדרך החוצה. לא בדיוק חברה יציבה במיוחד, גם כך ההסכם בין נס ל-Barclays נגמר עוד 3 שנים בערך, ואז מאות עובדים יצטרכו למצוא עבודה באותו הזמן.

אירועים קרובים