קלאודאלי – גלגל ההצלה של ארגונים בעולם הגיבוי בענן
כתב: הילל יוסף.
"ארגון שפועל בעולם הפיננסי פנה אלינו: הוא רצה לגבות את מערכת ה-CRM בענן שלו. לרוע מזלו, באותו היום עובד ממורמר מחק 500 אלף חשבונות מנוהלים במערכת – כנקמה על פיטוריו. ביום שישי קיבלנו מייל בהול: 'הצילו אותי – איבדנו חלק ניכר מהמידע העסקי שלנו!'. העובד רצה להסב נזק, ולכן מחק את הנתונים לעומק, ולחלוטין. הארגון היה אובד עשתונות, המנכ"ל לא ידע מה לעשות. הארגון נמצא איתנו במשא ומתן לרכישת המערכת שלנו, ולמזלו, המחיקה התרחשה יום אחרי שהוא הפעיל אותה לניסיון. בסופו של דבר, המערכת שלנו הצליחה לשחזר את המידע שנמחק בתוך פחות מיממה, המערכת שבה לפעול כרגיל בתחילת השבוע החדש והארגון הודה לנו מאוד. הסיפור ממחיש שני דברים: את חשיבות הגיבוי בענן ואת הייחודיות של המערכת שלנו", כך אמר ליאוניד חיימן, מייסד משותף וה-CTO של קלאודאלי מבית אופן טקסט.
לדבריו, "אנחנו עונים לצורך חשוב בשוק: לקוחות ארגוניים נוטים לחשוב, ובטעות, שהנתונים מאובטחים לנצח בענן – ולא זה המצב. ספקיות הענן וספקיות השירותים בענן לא יכולות להגן מאובדן נתונים מהצד שלכם, בארגונים. הן מטילות עליכם את הנטל של הגנת מידע SaaS, בהתאם למודל האחריות המשותפת שלהן. מחקרים מעלים שפחות מרבע מהארגונים הצליחו לשחזר את הנתונים שאבדו בלא שירות גיבוי של צד שלישי".
"פה אנחנו נכנסים לתמונה ומציעים שירות ענן להגנה על נתונים ארגוניים קריטיים והצפנה שלהם – גיבוי של מערכות עסקיות קריטיות, בממשק אחד", אמר.

ליאוניד חיימן, מייסד משותף וה-CTO של קלאודאלי. צילום: יח"צ
מענה על אתגר כפול
חיימן הסביר כי "האתגר שלנו כפול: לערוך גיבוי למאות פטה-בייטים של דאטה ולשרת מישהו ספציפי, שרוצה לשחזר קובץ אחד שמצוי בתוך ים המידע. משתמשי הקצה, ולפעמים גם המנמ"רים, לא מודעים לאתגר שנובע מכך שספקיות הענן הגדולות לא נותנות פתרון גיבוי לטעויות אנוש, אלא רק למקרים שבהם מתרחש אסון בענן. הביטוי 'אחריות משותפת', הוא בעייתי ולא עונה למקרים רבים שבהם האחריות לא נחלקת שווה בשווה בין הלקוח וספקית הענן. כל ארגון נדרש ליכולת לשחזר את המידע שהושחת, נמחק או נהרס".
לדבריו, "ארגון מונע על ידי ההיבטים העסקיים שלו והאבטחה לא תמיד עומדת בראש סדרי העדיפויות. אנחנו מעניקים לו יכולת לישון בלילה בשקט".
קלאודאלי בקליפת אגוז
קלאודאלי הוקמה ב-2011 ולא גייסה הון חיצוני. היא מונה עשרות עובדים ברעננה ויש לה כ-30 אלף לקוחות ארגוניים. ב-2020 החברה נרכשה ב-30 מיליון דולר בידי זיקס האמריקנית. הרכישה סייעה לקלאודאלי להרחיב את הפתרונות שלה גם עבור Microsoft Office 365. ב-2021 הושלמה רכישת זיקס על ידי ענקית ניהול התוכן הארגוני אופן טקסט, תמורת 860 מיליון דולר, וכיום חברת הגיבוי בענן הישראלית פועלת בחטיבת הגנת הסייבר שלה.
לדברי מיכל זמירי-יניב, סמנכ"לית מוצר בקלאודאלי, "לפני שנרכשנו, פנינו בעיקר לארגוני SMB. הרכישה חשפה אותנו גם לארגוני אנטרפרייז. כיום, המוצר שלנו בצמיחה, הן בשל חשיפה ללקוחות ושותפים קיימים של אופן טקסט והן בעזרת מחלקה ייעודית באופן טקסט שפועלת מול ארגונים גדולים".
"אנחנו לא פונים רק ללקוחות אופן טקסט, וכך יש לנו תמהיל נדיר וייחודי, של עשרות אלפי לקוחות", הוסיפה. "אנחנו עובדים דרך ספקי שירותים מנוהלים (MSPs) – יש לנו מוצר שמאפשר להם לנהל ביעילות מאות לקוחות קצה. אנחנו משרתים כמה סוגי לקוחות: מפיצים, ספקיות שירות ולקוחות הקצה".
זמירי-יניב הסבירה כי "הפתרון שלנו הוא Cloud Native. מוצרי גיבוי המיועדים לארגוני אנטרפרייז היו מוצרי לגאסי, און-פרם, ששודרגו לענן, וזה שונה. היתרון שלנו הוא בכך שהמוצר שלנו נבנה לענן, נבדק ומנוסה בהצלחה זה 15 שנים עם מאות פטה-בייטים. היו לא מעט מקרים שבהם לקוחות השתמשו בפתרון של מתחרים, התאכזבו ופנו אלינו".
לסיום אמר היימן כי "אנחנו מציעים לארגונים שמירה על הדאטה לעד, כדי שהם יהיו בעלי יכולת שחזור, בכל נקודת זמן ספציפית. עם עמידה בתקני אבטחה בינלאומיים, החזון שלנו הוא למזער את הסיכונים העסקיים של הלקוח הארגוני. בשל המשך הגידול של האיומים על ההמשכיות העסקית של מערכות בקלאוד, נמשיך לספק הגנה עבור מנהלי מחשוב ועבור הארגונים, שלא צריכים לחשוש יותר מאובדן מידע עסקי בענן".










