השליטה עוברת לגולש: גוגל הציגה את 'מקורות מועדפים' בחיפוש

פיצ'ר חדש שהשיקה ענקית הטק מאפשר כעת לקבוע אלו כלי תקשורת יופיעו בתדירות גבוהה יותר בקטגוריית 'סיפורים מובילים' הנכללת במנוע החיפוש של Google Search ● השינוי מאפשר בחירה במקורות שהמשתמש סומך עליהם

'מקורות מועדפים' - תכונה חדשה המיועדת לקטגוריית 'סיפורים מובילים'.

גוגל משיקה בימים אלה תכונה חדשה בשם 'מקורות מועדפים' (Preferred Sources), המיועדת לקטגוריית 'סיפורים מובילים' (Top Stories), הנכללת במנוע החיפוש שלה, ה-Google Search. הפיצ'ר החדש עתיד להעניק למשתמשים את היכולת לבחור אלו כלי תקשורת ופרסומים יופיעו בתדירות גבוהה יותר כאשר הם יחפשו מידע הקשור לחדשות.

דאנקן אוסבורן, מנהל מוצר ביחידת גוגל חיפוש, הסביר כי מטרת הפיצ'ר היא לסייע למשתמשים "להישאר מעודכנים בתוכן העדכני ביותר מהאתרים שאתם עוקבים אחריהם ונרשמתם אליהם". הוא הוסיף בהודעה רשמית של גוגל כי "לכל אחד יש את ההעדפות שלו לגבי היכן וכיצד הוא מקבל את החדשות שלו, ולכן אנו משיקים תכונה חדשה בחיפוש, המאפשרת לכם להתאים אישית את החווייה שלכם כדי לראות יותר מהאתרים המועדפים עליכם בתוך 'סיפורים מובילים'".

באמצעות התכונה החדשה המשתמשים יכולים לעדכן את בחירותיהם בכל עת, ואין מגבלה על מספר המקורות שניתן להוסיף לרשימת המקורות לבחירה. מעניין עם זאת לגלות כי בבדיקות מוקדמות של החידוש, נערכו במסגרת זרוע Google Labs, למעלה ממחצית המשתתפים בחרו בארבעה מקורות או יותר לצריכת החדשות האולטימטיבית מבחינתם. נתון זה, כך סבורים בגוגל, מצביע על כך שהגולשים מעריכים את היכולת לראות מגוון רחב של כלי תקשורת, אך זאת בשילוב נטייה למקורות שהם סומכים עליהם.

עוד ועוד אפשרויות לתוכן מותאם אישית בחיפוש

השקת 'מקורות מועדפים' משתלבת במאמצים הרחבים יותר של גוגל לאפשר למשתמשים להתאים אישית את חווית החיפוש שלהם, תוך שמירה על מגוון נקודות מבט ב"סיפורים מובילים". עבור אתרים בעלי קהל קוראים נאמן, תכונה זו מהווה סיבה נוספת להשקיע בשימור קהל ובניוזלטרים, ולהקל על הקוראים לעקוב אחר התוכן שלהם בחיפוש ומחוצה לו.

עבור אתרי תוכן תכונת 'מקורות מועדפים' החדשה מהווה הזדמנות ישירה לעודד קוראים נאמנים לצרוך יותר מהתוכן שלהם דרך החיפוש של גוגל. גוגל פרסמה גם משאבי עזרה ייעודיים לאתרים המעוניינים לקדם את הפיצ'ר – המוסיף שכבת התאמה אישית נוספת מעבר לגורמי הדירוג הרגילים של גוגל – בקרב עוקביהם ומנוייהם. 

למרות החידוש גוגל ציינה כי המשתמשים עדיין יראו מגוון של מקורות, וכי כלי תקשורת יופיעו בתדירות גבוהה יותר רק כאשר יש להם תוכן חדש ורלוונטי. 

על פיה דיווחים, התכונה מושקת בשלב זה למשתמשים דוברי אנגלית בארצות הברית, ותתגלגל באופן נרחב יותר בימים הקרובים. לעת עתה לא ידוע מתי היא תגיע גם לישראל ולשפה העברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים