באו לבקר במאורת הנמר: עמיעד זרצקי ויוסף בלומן, מפתחים

11/08/2025 12:55
מימין: יוסף בלומן ואביעד זרצקי, מפתחי פליקציית המשחק "שיר בתמונה".

השבוע באו לבקר במאורת הנמר שני מפתחים ישראלים – עמיעד זרצקי (31), ראש צוות פיתוח בחברת היי לנדר (High Lander), ויוסף בלומן (28), מפתח בכיר ב-האניבוק (HoneyBook), שפיתחו יחד את "שיר בתמונה" – אפליקציית משחקים חדשה, שכבר בשבוע הראשון להשקתה טיפסה למקום הראשון ברשימת המשחקים החינמיים בישראל.

זרצקי ובלומן הכירו עוד בתקופת השירות הצבאי שלהם, כששירתו יחד ביחידת אופק, יחידת התוכנה של חיל האוויר. מאז שמרו על קשר חברי קרוב, וכיום, על אף שהם עובדים בחברות שונות, הם מצאו דרך יצירתית לחזור לשתף פעולה גם מבחינה מקצועית. החיבור בין השניים, שמבוסס על כימיה, הערכה הדדית ואהבה משותפת לטכנולוגיה ולמוזיקה, הוא אחד המנועים המרכזיים מאחורי ההצלחה של הפרויקט.

האפליקציה מציעה חוויה מקורית ומהנה: המשתמשים מקבלים תמונה אחת, שמהווה רמז לשם של שיר מוכר. עליהם להרכיב את שם השיר מתוך בנק אותיות, להיעזר ברמזים (שנרכשים במטבעות פנימיים), ולשתף עם חברים כשהם נתקעים. המשחק מחולק לחבילות של כ-20 שלבים, עם יותר מ-300 שלבים זמינים כבר עכשיו, כולל חבילות נושא, כמו שירי פסטיגל, שירי ילדים ולהיטים מכל התקופות.

מאחורי החוויה הזו מסתתר סיפור פיתוח יוצא דופן, שהתרחש כולו תוך כחודש וחצי בלבד, בשעות הפנאי, על ידי שני אנשים בלבד וללא שקל של תקציב פרסום.

"מה שבאמת הניע אותנו היה ההבנה, שאנחנו בעיצומה של מהפכת AI”, מספר זרצקי. "היום אפשר לעשות דברים שבעבר היו דורשים צוותים שלמים, תקציבים גדולים וזמן פיתוח ארוך, והכול פתאום נהיה נגיש".

בלומן מוסיף: "שילבנו טכנולוגיות AI בכל שלב. מכתיבת הקוד בעזרת GitHub Copilot ו-Cursor, ועד יצירת התמונות הוויזואליות של כל שלב באמצעות MidJourney ו-Gemini. זה היה תהליך כיפי, מלמד ומרגש".

ההפצה של האפליקציה התבצעה כולה בצורה אורגנית, ללא שקל של פרסום ממומן, ומתוך הבנה עמוקה של כללי המשחק החדשים בעולם ההפצה הדיגיטלי. השניים בחרו להתמקד ב-טיקטוק וב-אינסטגרם כפלטפורמות המרכזיות, ויצרו סרטונים קצרים שמציגים שלבים מהאפליקציה, חידות מסקרנות ותוכן שמזמין מעורבות ושיתוף. הסרטונים זכו לחשיפה רחבה ולתגובות נלהבות, והובילו לאלפי הורדות כבר בימים הראשונים.

האפליקציה עצמה נבנתה עם דגש על אינטגרציה טבעית עם הרשתות החברתיות. שיתוף של שלבים ישירות מהמשחק יצר מעגל הפצה דו-כיווני: מהרשתות אל האפליקציה ומהאפליקציה חזרה לרשתות. באופן זה, השיווק הפך לחלק בלתי נפרד מהחוויה, והתבסס כולו על חיבור ישיר עם הקהל, ללא צורך בקמפיינים פרסומיים מסורתיים.

העתיד? לדבריהם, זו רק ההתחלה. “יש לנו עוד הרבה רעיונות, כולל גרסה בינלאומית. אבל הכי חשוב שאנחנו נהנים מהדרךולומדים המון בכל שלב.”

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים