41% מהארגונים בתל אביב משתמשים ב-AI – פי 10 מאשר בירושלים

סקר של הלמ"ס גילה פערים משמעותיים בין "בירת ההיי-טק" לבירת המדינה - גם באימוץ הבינה המלאכותית

גם בשימוש ב-AI, תל אביב וירושלים הולכות לכיוונים שונים.

שיעור השימוש בבינה מלאכותית בעסקים וארגונים שממוקמים בתל אביב גבוה מבשאר הארץ, ובפרט מאשר בירושלים – כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בחלק השני של פרסום תוצאות סקר שערכה הלשכה אודות השימוש של ארגונים ב-AI, כאשר החלק הראשון פורסם בשבוע שעבר.

על פי הנתונים, שיעור השימוש בבינה מלאכותית בקרב ארגונים ממחוז תל אביב עומד על 41%, לעומת 4% בלבד במחוז ירושלים (שכולל גם את ההתנחלויות). יתרה מזאת, רק 11% מהעסקים בבירה ובסביבתה צופים שהם יאמצו את ה-AI בעתיד הקרוב.

מקור: הלמ"ס

מקור: הלמ"ס

21% מהארגונים מתל אביב והסביבה מסתפקים בשירותי AI חינמיים ו-20% משלמים על הכלים שהם משתמשים בהם. מדובר בנתון נמוך מאשר במחוז המרכז, שם 24% מהארגונים משתמשים בשירותי AI בתשלום, ובמחוז חיפה, שבו מדובר ב-23%, אולם גבוה מהשיעור הממוצע הכלל ארצי של הארגונים המשלמים, שעומד על 17%.

אוכלוסיית הסקר, שנערך בחודש שעבר, מונה 34,708 עסקים וארגונים, שבכל אחד מהם יש לפחות 10 עובדים שכירים. עולה ממנו שככלל, 28% מהארגונים משתמשים בבינה מלאכותית בתהליכים העסקיים השונים שלהם.

מנהלים שדיווחו על שימוש בבינה מלאכותית בארגון התבקשו לציין באילו תחומים נעשה השימוש, מתוך רשימה סגורה. התחום הנפוץ ביותר היה שיווק ומכירות, עם 56%, כאשר בעסקים בענף המסחר הנתון אף עולה ל-80%. כמחצית – 49% – מהארגונים משתמשים ב-AI לתהליכים ניהוליים, כשליש לייצור מוצרים או אספקת שירותים ללקוחות ועוד כשליש – למחקר ופיתוח או לחדשנות.

מטבע הדברים, הענף שבו שיעור השימוש של ארגונים בבינה מלאכותית הגבוה ביותר הוא ההיי-טק. כ-61% מהארגונים בענף משתמשים בה לצורכי מחקר ופיתוח או חדשנות. שיעור הארגונים בענף המשתמשים בטכנולוגיה לייצור מוצרים או לאספקת שירותים עמד על 41%.

77% מהארגונים משתמשים ב-AI ליצירת תוכן

עוד עולה מהנתונים כי 77% מהארגונים שאימצו את ה-AI עושים בה שימוש ליצירת תוכן – טקסט, קוד, תמונה או קול, 26% ללמידת מכונה, 9% לתנועה פיזית אוטונומית ו-16% – לשימושים אחרים. בענפי התעשייה המסורתית, אחוז הארגונים שמנצלים את הבינה המלאכותית ללמידת מכונה גבוה משיעורם של אלה שמשתמשים בה ליצירת תוכן – 35% ו-32%, בהתאמה. בהיי-טק המצב הפוך – שיעור הארגונים שיוצרים תוכן באמצעות AI כמעט כפול מזה של הארגונים שמשתמשים בה ללמידת מכונה – 88% בהשוואה ל-46%, בהתאמה.

המנהלים שדיווחו שה-AI "נוכחת" אצלם בארגון התבקשו לציין את השינויים שנעשו בו כדי להתאים אותו לטכנולוגיה החדשה. גם כאן, אנשי הלמ"ס הציעו למשיבים רשימה סגורה. השינויים הנפוצים ביותר היו פיתוח תהליכי עבודה חדשים (25%) והכשרת עובדים, וגיוס עובדים חדשים לשימוש בבינה מלאכותית (22%).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים