"ניהול מידע נכון מתחיל ברגע היווצרות הנתון – לא בסופו"

כך אומר ינאי מילשטיין, סמנכ"ל פתרונות התוכנה בקבוצת אמן ומנהל פעילות אינפורמטיקה בישראל, בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים ● וגם: מה ההשלכות של המיזוג עם סיילספורס? ואיזה פתרון הוטמע במשרד ממשלתי?

ינאי מילשטיין, סמנכ"ל פתרונות התוכנה בקבוצת אמן ומנהל הפעילות של אינפורמטיקה בישראל.

בחודש מאי השנה רכשה ענקית הענן סיילספורס (Salesforce) את חברת ניהול הנתונים הוותיקה אינפורמטיקה (Informatica), תמורת שמונה מיליארד דולרים, כפי שדיווחנו. ההשקעה הגדולה מבטאת את המירוץ הקיים בשוק סביב נושא הבינה המלאכותית, הצורך בשקיפות נתונים ויכולת ניהולם בצורה יעילה.

חברת אינפורמטיקה מיוצגת בישראל על ידי קבוצת אמן. בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים מסביר ינאי מילשטיין, סמנכ"ל פתרונות התוכנה בקבוצת אמן ומנהל הפעילות של אינפורמטיקה בישראל, את משמעות מהלך הרכישה ואילו אתגרים עומדים בפני הארגונים בכל מה שקשור לניהול נתונים, כפי שחברת אינפורמטיקה רואה את זה.

"ניהול מידע נכון מתחיל ברגע היווצרות הנתון – לא בסופו", אומר מילשטיין. לדבריו, "המערכת של אינפורמטיקה יודעת לעקוב אחר כל נתון במערכת התפעולית, דרך ממשק שלו למערכות אחרות ו-BI, טיובו ועד לגריטה שלו לאחר שבע או 70 שנה, לפי הרגולציה הנדרשת", הוא מסביר בראיון.

מילשטיין עובד בקבוצת אמן 17 שנים. לפני כן היה בתפקידי ניהול במספר חברות היי-טק, ביניהן HP, מיקרוסופט (Microsoft) ויבמ (IBM). הוא בעל תואר שני במינהל עסקים ויש לו הרבה מאוד שנות ניסיון בתעשייה.

הפרק בשיתוף עם קבוצת אמן.

מה משמעות מהלך המיזוג בין סיילספורס לאינפורמטיקה?
"אינפורמטיקה היא חברה שנוסדה לפני 30 שנה, ומה שאפיין אותה הוא ההשקעה הבלתי פוסקת בחדשנות והרצון להישאר תמיד בחזית הטכנולוגיה. כזכור, הם התחילו עם הפתרון גזירת נתונים (ETL), שנחשב אז לשיא הטכנולוגיה, ובהמשך, כאשר עולם ה-IT החל להתפתח, היא כבר הייתה בעמדת הובלה. בינתיים נולד התחום של דאטה אינטגריישן, ונוצר הצורך בטיוב נתונים.

עם השנים גבר הצורך בנושא של משילות, קביעת סטנדרטים לגבי ניתוח נתונים ופירושם בין מחלקות שונות, כדי שכל הארגון ידבר בשפה אחת. למעשה, אנחנו מדברים על האבולוציה של ה-BI, שאחר כך הובילה גם לביג דאטה ול-AI, שכידוע אינה המצאה של השנתיים האחרונות.

וככל שכמות הנתונים גדלה, כך היה צורך בעוד אנשים שיטפלו, ובמקביל דרישה למערכות מתוחכמות, וזה בעצם ליבת העשייה של אינפורמטיקה. לוקחים את כל הזוויות של הדאטה, עוטפים את זה באריזה אחת המאפשרת ניהול טוב יותר ויעיל יותר של המידע – זה שם המשחק היום. הטיפול מתחיל ברגע היווצרות הנתון במערכת התפעולית, דרך ממשק שלו למערכות אחרות ו-BI, טיובו ועד לגריטה שלו לאחר שבע או 70 שנה, לפי הרגולציה הנדרשת".

אז אם, לכאורה, החברה מצליחה יחסית, מה הרציונל למיזוג עם סיילספורס, וגם הפוך?
"זה מתחיל מזה שסיילספורס רצתה להרחיב את הפורטפוליו שלה, של פתרונות ניהול נתונים בענן, עם ממשקים ללגאסי, וזה ההתמחות של אינפורמטיקה, שנחשבת למובילה עולמית בתחום. סיבה נוספת, ידועה, היא חולשת הפתרונות שכבר היו לסיילספורס, שכבר לא נתנו מענה לאתגרים של היום, ולכן זו עסקה של WIN-WIN.

ויש עוד נקודה אחת. סיילספורס היו צריכים לתת מענה לכל הנושא של סוכני AI. כידוע, ב-14 במאי השנה אינפורמטיקה יצאה בסדרה של הכרזות בתחום הסוכנים, שכבר עובדים, והם הודגמו בכנס השנתי שלנו והם נותנים מענה לאתגר טיוב הנתונים, כשהם מאפשרים טיוב נתונים בצורה יעילה יותר ומדויקת".

אמת ארגונית אחת

תסביר בבקשה.
"אם הכתובת שלך היא בתל אביב ובמערכת פעם אחת כתוב שהיא בהרצליה ובמערכת שנייה במקום אחר, הפתרון שלנו יודע להגיד איזו מהכתובות היא נכונה בהתאם להיסטוריית העדכונים של המערכת, על בסיס חוקה עסקית שהסוכן של הבינה המלאכותית מקבל. זה יוצר מצב שאתה מקבל נתונים עם רמת אמינות ודיוק גבוהה יותר, ולזה אנחנו מכוונים כאשר אומרים 'אמת אחודה', וכל זה ניתן למימוש ללא כתיבת קוד על ידי הגורמים העסקיים".

כיצד אתם עוזרים למנמ"ר בכאב הראש שנקרא ניהול נתונים?
"אתחיל את התשובה במשפט הידוע 'סוף מעשה במחשבה תחילה'. הכוונה היא שצריך לנהל תהליך לאורך כל חיי המחזור של הנתון. למה הכוונה? אתה מעביר את כרטיס העובד שלך בבוקר, שמעדכן מתי נכנסת, וזה משפיע על תלוש השכר שלך ועוד תהליכים בארגון, או תהליכים נלווים רבים שנובעים משימוש שלך בכרטיס אשראי. ארגונים חיים עם תהליכים כאלו שנים, ולא מנהלים אותם לאורך כל הסייקל שלהם, כולל נתונים שצריך לשמור או לנהל בהתאם לרגולציה.

זה מה שאינפורמטיקה יודעת לעשות. ולכן באופן טבעי רוב ארגוני האנטרפרייז עובדים עם המערכות שלנו, והיום, יותר מתמיד, היא נותנת מענה לאתגר טיוב הנתונים. לכל אחד מהסוכנים שלנו יש תפקיד, בדיוק כמו שלעובד בארגון יש משימות מוגדרות, וכרגע יש לנו שמונה סוכני בינה מלאכותית לתהליכים שונים, שנעזרים גם בבינה המלאכותית היוצרת (GenAI). זה מאפשר לעובדים לעשות הרבה יותר בפחות זמן ומשאבים".

אתה יכול לתת דוגמאות לארגונים שכבר עושים את זה?
"דוגמה למשרד ממשלתי, שאיני יכול לחשוף את שמו, יש להם דאטה וורהאוס (Data Warehouse) מאוד מרשים, אבל אנשים שונים משתמשים בו עכשיו, וזה דורש הרשאות סיווג ביטחוני ושאר הדברים הנלווים. הפתרון שלנו מנגיש את אותה דאטה וורהאוס, שכוללת מיליוני רשומות, להמון משתמשים עסקיים, בעזרת פתרון הקטלוג שלנו. הפתרון הזה מאפשר למשתמש למקד את החיפושים שלו, לצבוע אותם, ולשאול שאלות בשפה מאוד פשוטה, אפילו בפרומפטים, מבלי הצורך להמתין למחלקת ה-IT, מה שלעיתים לוקח זמן רב".

מה צפוי כעת בעקבות רכישת סיילספורס, מה אתם אומרים ללקוחות?
"הרכישה של סיילספורס היא דבר טוב עבור אינפורמטיקה. היא תאפשר חשיפה גדולה יותר לארגוני סיילספורס. בנוסף, מאחר שהפלטפורמה שלנו מבוססת מיקרוסופט, אנחנו מעריכים שהיא זו שתשתלט על כל הפתרונות האחרים שהיו להם קודם.

ברמה העסקית, מאחר שהעסקה תושלם רק בעוד תקופה, בכפוף לתנאי ההסכם, אנו ממליצים ללקוחות לסגור עסקאות עם קבוצת אמן ואינפורמטיקה כעת, כדי להבטיח את עצמם מפני עליית מחירים שעלולה להיות כאשר עסקת המיזוג תושלם. עד אז אנחנו, כמובן, ממשיכים לעבוד כרגיל ובמלוא המרץ".

להאזנה לפרק המלא – לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים