ברייט דאטה השיקה כלי חיקור – מתחרה בכלי מקביל של OpenAI

כלי חיפוש וניתוח הנתונים החדש, ומבוסס ה-AI, של החברה הישראלית, מבטיח לחולל מהפכה בתחום המחקר העמוק ● לפי החברה, הכלי - דיפ DeepLookup שמו - מציג יכולות חסרות תקדים ומתחרה בפיתוחיהן של ענקיות התחום

אור לנצ'נר, מנכ"ל ברייט דאטה.

ברייט דאטה (Bright Data) הישראלית השיקה כלי מחקר עמוק, מבוסס AI, לחיפוש מידע פומבי, תוך שימוש בשפה טבעית. הכלי מפשט את תהליך המחקר ומציג את הנתונים בטבלאות מפולחות ולדברי הנהלת החברה, הוא מתחרה ב-Deep Research של OpenAI ובכלי המחקר של ענקיות ה-AI.

"השירות החדש משנה את כללי המשחק בתחומי ניתוח הנתונים וקבלת ההחלטות", אמר אור לנצ'נר, מנכ"ל ברייט דאטה. "דיפ לוקאפ (DeepLookup) מספק תשובות איכותיות, מדויקות ובקנה מידה גדול יותר מכל מתחרה בשוק – כולל שחקני ה-LLM הגדולים בעולם. השימוש בכלי חוסך עשרות ואף מאות שעות עבודה של חיפושים ומחקר. ניתן לשלוף באמצעותו נתונים עסקיים ממאגרי מידע עצומים, בזמן אמת – ובדיוק גבוה".

לנצ'נר הסביר כי "מדובר בכלי B2B המיועד לבכירים בארגונים, אנליסטים, חוקרים, מדעני נתונים, עיתונאים ובעלי תפקידים נוספים. הכלי מאפשר ביצוע חיפושים מורכבים בשפה טבעית, ומציג תוצאות בטבלה המכילה עד אלפי שדות – לעומת מספר חד-ספרתי בלבד אצל המתחרים". הוא ציין כי "המערכת מאפשרת הרחבת שאילתות ללא הגבלה, וזה יתרון משמעותי על פני פתרונות המחקר של OpenAI, גוגל (Google), פרפלקסיטי (Perplexity) ואחרים".

מה אפשר לעשות עם דיפ לוקאפ?

"בתחום גיוס טאלנטים", ציין, "ניתן לשאול: 'הצג לי את כל ה-CFOs שבלונדון, בעלי רקע בחברות פיתוח וניסיון קודם בחברות ציבוריות' – ולקבל תוצאה מיידית – ללא צורך ב-SQL, חיפושים ידניים או עבודת מחקר מאומצת".

המערכת מסוגלת לספק תשובות גם לשאלות הקשורות להתפתחויות עולמיות בזמן אמת: "אילו חברות ספנות עשויות להיות מושפעות מסגירת מצרי הורמוז באיראן?", או "אילו חברות אלקטרוניקה סיניות חשופות במיוחד להעלאת מכסים בארה"ב?".

כך, הסביר לנצ'נר, "מתקבל כוח חיפוש וניתוח, שמאפשר לכל משתמש לשאול שאלות חכמות, ולקבל תשובות שמניעות החלטות עסקיות אפקטיביות".

הפיתוח של דיפ לוקאפ החל במקורו כהדגמת יכולות של ברייט דאטה בתחום איסוף המידע הפומבי. בחלוף הזמן, החברה שילבה מעל התשתיות הקיימות שלה מודל LLM מותאם אישית, כזה שאיפשר לה להנגיש את הדאטה בזמן אמת ובהיקפים עצומים – בדומה לגישת ChatGPT של OpenAI.

לדברי לנצ'נר, "עם הכלי ניתן לפלח לקוחות פוטנציאליים, חברות מטרה, מניות, יזמים, תרופות ועוד אינספור תרחישים ומקרים. תשתיות הדאטה שבנינו לאורך השנים, יחד עם ארכוב מסיבי, סללו את הדרך להשקת המוצר. הממשק החדש מאפשר גישה לרשת האינטרנט – מאגר המידע הגדול בהיסטוריה – באופן טבלאי ומובנה". הכלי עושה שימוש בבסיס הנתונים של החברה, הכולל יותר מ-250 מיליארד עמודי אינטרנט, מה שמעניק לו יכולות מחקר רחבות.

ברייט דאטה הוקמה ב-2014 ומעסיקה כ-400 עובדים. היא פיתחה פלטפורמה לגישה ואיסוף דאטה פומבי. החברה מאפשרת סריקת מידע מהאינטרנט הפתוח ומספקת שירותים ליותר מ-20,000 ארגונים וחברות, בהן ענקיות AI, רשתות חברתיות, בנקים, אתרי מסחר ועוד. פתרונות החברה משמשים תשתית לכמה מחברות הבינה המלאכותית הגדולות בעולם, הזקוקות לדאטה בקנה מידה עצום לצורך אימון המודלים שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים