פריון רוכשת את חברת ה-AI גרינבידס ב-65 מיליון דולר
גרינבידס פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית לטובת פיתוח אלגוריתמים ייעודיים לייעול קמפיינים ● ספוטיפיי השתמשה בטכנולוגיה של החברה לקמפיין הסיכום השנתי שלה
פריון נטוורק הישראלית, שמספקת פתרונות טכנולוגיים בתחום הפרסום הדיגיטלי, הודיעה היום (ג') על רכישת חברת הבינה המלאכותית גרינבידס תמורת 65 מיליון דולר. מדובר ברכישה ראשונה שמבצעת החברה אחרי קרוב לשנה וחצי.
תנאי הרכישה כוללים תשלום במזומן של 27.5 מיליון דולר, שהועבר בעת סגירת העסקה, תשלום מותנה לשנתיים בסך 22.5 מיליון ומענקי שימור עובדים לתקופה של שלוש שנים בסך 15 מיליון דולר, במזומן ובמניות.
פלטפורמת הבינה המלאכותית של גרינבידס משמשת לפיתוח אלגוריתמים ייעודיים לייעול קמפיינים ב-"פלטפורמות סגורות" כמו יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם, וכן בפלטפורמות המיועדות למפרסמים, כגון Google DV360 ו-The Trade Desk. בפריון אומרים שהאלגוריתמים של גרינבידס מאפשרים אופטימיזציה מרבית של קמפיינים פרסומיים, המותאמים במיוחד לכל מותג ולמדדי הביצוע הספציפיים שלו. כך היא מבטיחה שההשקעות במדיה יהיו יעילות יותר, מוכוונות תוצאות וניתנות למדידה. בנוסף לשיפור תוצאות הקמפיינים, הפלטפורמה מעניקה למותגים שליטה גבוהה יותר ושקיפות מלאה לגבי אופן ניצול התקציב.
מעל 80 מותגים משתמשים בטכנולוגיה של גרינבידס, בהם פורד. מותג נוסף הוא ספוטיפיי: שירות המזיקה הפופולרי הרחיב באמצעות הטכנולוגיה של החברה את קמפיין ה-Wrapped השנתי שלו, שמסכם את מספר ההשמעות והמוזיקאים האהובים, ב-16 מדיניות באירופה, המזרח התיכון ואפריקה – כולל ישראל. באמצעות טכנולוגיה זו, ספוטיפיי שיפרה את ביצועי הקמפיין בקנה מידה רחב, תוך צמצום ההשפעה הסביבתית. "המהלך מדגים כיצד אלגוריתמים חכמים ומותאמים אישית יכולים לקדם גם תוצאות עסקיות וגם אחריות סביבתית", אומרים בפריון. הנוכחות של פריון בארצות הברית וביותר מ-30 מדינות נוספות, והקשרים שלה עם סוכנויות פרסום ומפרסמים ברחבי העולם, יאפשרו להביא את הטכנולוגיה של גרינבידס לשווקים וללקוחות נוספים.
על פי החברה הרוכשת, הרכישה צפויה לתרום להכנסות ול-EBITDA המתואם שלה כבר במהלך השנה הנוכחית, ועוד יותר ב-2026.
ה-Algo של פריון
מנכ״ל פריון, טל יעקובסון, אמר כי "רכישת גרינבידס והטכנולוגיה שלה תתרום משמעותית ליכולותיה של פלטפורמת Perion One שלנו. זהו צעד חשוב נוסף בקידומה של Perion One כפלטפורמה המועדפת עבור מותגים וסוכנויות, שבה ההשקעה במדיה תואמת לתוצאות עבור המותג. בשילוב עם התפוצה הרב ערוצית של פריון, יש לגרינבידס כעת יתרון של גמישות, המספק ביצועים מיטביים. נושא זה משמעותי במיוחד למפרסמים ומותגים בשווקים המתאפיינים בחוסר ודאות, מכיוון שהמיקוד שלנו הוא בהפחתת בזבוז והגדלת ההחזר על ההשקעה (ROI) בהוצאות על מדיה".
יעקובסון הוסיף כי "המוצר של גרינבידס יוטמע באופן מיידי בסל הפתרונות של פריון, תחת השם החדש Perion Algo, והצוות של החברה הנרכשת יהפוך לחלק מהצוות של פריון כבר מהיום הראשון".
גוילאומה גרימברט, מנכ״ל ומייסד משותף של גרינבידס, ציין כי "בשנה האחרונה התחלנו לשמוע מהמותגים שאנחנו בקשר איתם יותר ויותר על פריון. היתרונות שמציעה פלטפורמת Perion One הביאו לשיתוף פעולה ראשוני, שהוביל לעסקה זו. הצטרפותנו לפריון מאפשרת להביא את הטכנולוגיה שלנו לחברה שחולקת את החזון שלנו לפרסום חכם יותר ובר קיימא. יחד, יש לנו הזדמנות רבת עוצמה להרחיב את הפרסום החכם ברחבי העולם".
הרכישה הקודמת שביצעה פריון הייתה של הייבסטאק הקנדית, שאותה היא קנתה בסוף 2023 תמורת 100 מיליון דולר. הייבסטאק פועלת בעולם הפרסום הדיגיטלי החוץ ביתי, שמשתמש בטכנולוגיות חדשניות ליצירת פרסומות במרחב הציבורי.











תגובות
(0)