לראשונה: אינטל תאפשר ייצור מעבדים שלה במפעלים שאינם בשליטתה המלאה

יצרנית המעבדים תעביר חלק מהייצור שלה למפעל ייצור השבבים הטייוואני TSMC, כדי לחסוך בעלויות ולהרחיב את השימוש במעבד האטום שלה גם לארכיטקטורות שאינן קשורות לשוק המיחשוב האישי ● בנוסף, מקווה החברה לחדור לשווקים ורטיקאליים חדשים ● פול אוטליני, מנכ"ל אינטל: "נקל על הלקוחות לנצל את יתרונות הארכיטקטורה של אינטל באופן שיאפשר להם להתאים את היישומים בדיוק לצרכים שלהם"

אינטל תעביר חלק מייצור המעבדים שלה למפעל ייצור השבבים TSMC, הממוקם בטייוואן – כך עולה מהודעה משותפת שפרסמו שלשום (ב') שתי החברות. לפי ההסכם, ישתפו החברות זו את זו בפלטפורמות טכנולוגיות, קניין רוחני ופתרונות של מערכת על שבב (SoC) מסביב לפלטפורמת האטום של אינטל. מדובר, למעשה, בפעם הראשונה שבה אינטל מעבירה חלק מהייצור שלה לגורמים חיצוניים. עם זאת, לא ברור האם TSMC תוכל למכור מעבדי אטום, בכל פלטפורמה שהיא, ללא אישור ספציפי של אינטל.

המטרה של יצרנית המעבדים הגדולה בהסכם זה היא להרחיב באופן משמעותי את השימוש במעבד שלה גם לארכיטקטורות שאינן קשורות ישירות לשוק המיחשוב האישי. בנוסף, מקווה אינטל לחדור לשווקים ורטיקאליים חדשים באמצעות היכולות המתקדמות של TSMC לייצר מערכות על שבב לפי דרישת לקוחות, בעיקר לשוק המעבדים המשובצים. בין השווקים שהוזכרו ניתן למצוא את שוק הרכבים שפועלים עם מערכות ממוחשבות מתקדמות. שוק אחר שאליו מכוון המיזם הוא הטלפונים החכמים. עם זאת, שיתוף הפעולה הזה יכול גם להניב פתרונות חדשים לשווקים של מחשבי ה-Netbook וה-Net-top, בדמות פלטפורמות שלא נבנות במדויק לפי התצורה הנוכחית של סנטרינו אטום על פי אינטל.

בכך הופך מעבד האטום, למרות טענותיה של אינטל, לאחד המעבדים החשובים ביותר עבור החברה. המעבד הפך לאחרונה למעבד הנמכר ביותר של החברה. זאת מאחר שעקב המשבר הכלכלי, הלקוחות מחפשים מחשבים זולים וקלים. כעת נמצאת אינטל בשלב פיתוח של מעבדי אטום מהירים וחזקים יותר, כולל השקה של מעבדים כפולי ליבה לשוק המחשבים הנייח. בחתימתה על ההסכם עם TSMC, מנסה אינטל לדחוף את מעבד האטום גם לשווקים אחרים, על ידי יצירת מערכות על שבב בהתאמה אישית, לפי דרישות הלקוח.

ההערכה בשוק היא שהדחיפה לחתימה על ההסכם הזה, מצידה של אינטל, הייתה חסכון בעלויות. לאחר החתימה, היא לא תצטרך להתמודד עם העלויות של תכנון מערכת לפי דרישה, שזו המומחיות של TSMC, ועדיין תצליח להיכנס לשוק.

פול אוטליני, מנכ"ל אינטל , אמר במעמד החתימה על ההסכם, כי "אנחנו מאמינים שהמאמץ הזה יקל על לקוחות לנצל את יתרונות הארכיטקטורה של אינטל באופן שיאפשר להם להתאים את היישומים בדיוק לצרכים שלהם". לדבריו, "השילוב של היתרונות המשכנעים של מעבד האטום שלנו עם הניסיון והטכנולוגיה של TSMC מהווה צעד נוסף ביחסים האסטרטגיים הממושכים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים