משכ"ל תפעיל מערך הגנת סייבר לרשויות מקומיות במיליוני ש'

חברת נס טכנולוגיות זכתה במכרז לתפעול המערך ● שרון היימן, מנהל טכנולוגיות מכרז מחשוב, תחום חדשנות ומערכות מידע במשכ"ל: "העדר מערך להגנת סייבר מהווה פרצה בהגנה על תשתיות עירוניות ונתוני התושבים"

תפעיל מערך הגנת סייבר לרשויות מקומיות במיליוני ש'. החברה למשק וכלכלה (משכ"ל).

החברה למשק וכלכלה (משכ"ל) בשיתוף עם מרכז השלטון המקומי החלה להפעיל שירותים ומערך הגנה לסייבר, על מנת לסייע לרשויות מקומיות, שבמרביתן אין מערכי הגנה מספיקים לסייבר.

במכרז, שפרסם השלטון המקומי, יחד עם החברה למשק וכלכלה, זכתה חברת נס טכנולוגיות, שלה יש מוקדים ייעודים עם התמחות במתן שירותי הגנה על ארגונים, ובעקבות המכרז היא התאימה את הפעילות לצרכי הרשויות.

שרון היימן, מנהל טכנולוגיות מכרז מחשוב, תחום חדשנות ומערכות מידע בחברה למשק וכלכלה.

שרון היימן, מנהל טכנולוגיות מכרז מחשוב, תחום חדשנות ומערכות מידע בחברה למשק וכלכלה. צילום: יח"צ

"המערך החל את פעולתו בימים אלו והפעילות תימשך גם ב-2024"

השירות ניתן לרשויות על פי בחירתן, והן צריכות להירשם אליו. לדברי שרון היימן, מנהל טכנולוגיות מכרז מחשוב, תחום חדשנות ומערכות מידע בחברה למשקל וכלכלה, עד כה נרשמו 40 רשויות מקומיות לשירותים שחברת נס תעניק להן, ויש עוד שורה של רשויות שמתעניינות. היקף הפעילות של המכרז הזה נאמד במיליוני שקלים. המימון יהיה בהתאם לרמתן הסוציו-אקונומית של הרשיות ובחלק מהמקרים יהיו מימון משמעותי של השלטון המקומי.

"בשנים האחרונות מרכז השלטון המקומי מתריע בפני המדינה כי היעדר מערך להגנת סייבר לרשויות המקומיות מהווה פרצה חמורה בהגנה על תשתיות עירוניות ונתוני התושבים", אמר היימן בראיון לאנשים ומחשבים.

"לאור ממצאי דו"ח מבקר המדינה ודו"ח מבקר משרד הפנים, לנוכח האירועים להם אנו עדים, ולצד העובדה כי מדינת ישראל אינה מתקצבת את הרשויות המקומיות, ולא לכולן יש את המשאבים והיכולות לנהל אירוע כזה, פרסמה החברה למשק וכלכלה בשיתוף מרכז השלטון המקומי מכרז להקמה והפעלת מערך הגנה אחוד המנוהל על ידי אנשי מקצוע מתחום הסייבר לכלל הרשויות המקומיות", אמר היימן. לדבריו, באמצעות המערך ניתן יהיה להגן על תשתיות ונתוני התושבים (הגנת הפרט), וכן לפתח אמצעים מתקדמים לדיגיטציה, לרבות הקמת מרכז בקרה לרשויות בהכוונת גופים מקצועיים.

היימן חשף לראשונה את פעילות המערך בכנס של המנמ"רים בשלטון המקומי שהתקיים באילת, בחודש שעבר. לדבריו "המערך החל את פעולתו בימים אלו והפעילות תימשך גם בשנת 2024".

היימן אמר כי אחת הסיבות להקמת המערך היא בין היתר כדי לעזור לרשויות חלשות או קטנות שאין להן תקציבים ושבחלק מהמקרים אין להם מנמ"ר או מנהל אבטחת מידע, להיערך למתקפות סייבר. חלק מהשירותים שהחברה למשק וכלכלה מעניקה הוא שילוב של אנשי מקצוע ברשות לפי דרישה, ולא על תקני המשרות שיש לה. היימן ציין כי שירות SIEM\SOC שניתן במסגרת היוזמה, פועל במתווה 24/7 ומנוהל על ידי מומחים ואנליסטים, והוא בעל יכולות מתקדמות. המוקד של נס, שמפעיל את המערך עבור החברה למשק וכלכלה, מיישם פתרונות של חברות שיש להן התמחויות בתחום ההגנה על סייבר והמותאמים לשלטון המקומי".

מכרזים נוספים עבור הרשויות

מכרז מערך ההגנה על סייבר הוא אחד ממספר מכרזים שהחברה למשק וכלכלה עשתה השנה, כחלק מפעילותה השוטפת.

מדובר במכרזים המיועדים לכלל הרשויות, שמתקשרות עם החברות הזוכות במכרז ללא מכרז, באישור משרד הפנים כמובן.

בין המכרזים: מחשבים אישיים, בעיקר לבתי ספר ומוסדות חינוך ומכרז לתשתיות תקשורת. פעילות נוספת חדשה, עליה מסר היימן, היא אתר שהחברה למשק וכלכלה הקימה עבור הרשות, שבו מרוכזים כל הקולות הקוראים של הממשלה המיועדים לרשויות, והם כוללים גם תקצוב בסכומים משמעותיים.

"עד כה, המידע היה מפוזר במקורות שונים, מה שהקשה על הרשויות לממש את הקולות הקוראים ולקבל את התקציבים הנדרשים", הסביר היימן.

באחרונה הוקמה גם פעילות מחודשת של החברה לחדשנות, שהיא חלק מפעילות החברה למשק וכלכלה. במסגרת זו הוקם מרכז חדשנות לנושא ערים חכמות ותקשוב, שבו מוצגת בין היתר תערוכה של פתרונות חדשים ותצוגות, ולדברי היימן המרכז משמש מוקד עלייה לרגל של כל הגורמים ברשויות בישראל וכן גם לאורחים מחו"ל.

נושא אתגרי הסייבר בשלטון המקומי ידון בוועידה השנתית של ערים חכמות, שתיערך ביום ד' הקרוב, ה-12 ביולי, במרכז הכנסים לאגו, בראשל"צ. לפרטים נוספים והרשמה – לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים