נס וקומדע: הזוכות במכרז הממשלה שיאפשר חתימה דיגיטלית לכל אזרח

היקף המכרז מיליוני שקלים ● שתי החברות יקימו את שרת החתימות בממשל זמין, ויטמיעו את פתרון החתימה הדיגיטלית של קומסיין

במכרז החתימה הדיגיטלית של ממשל זמין ברשות התקשוב

החברות נס טכנולוגיות וקומדע הן הזוכות במכרז אסטרטגי של יחידת ממשל זמין ברשות התקשוב, להקמת מערך חתימות דיגיטליות לכל אזרחי המדינה, ולשימוש חברות וגורמים שונים בישראל, כך נודע לאנשים ומחשבים.

למכרז נגשו מספר חברות אינטגרציה ישראליות, עם פתרונות של חתימה דיגיטלית מחברות בינלאומיות שונות. הפתרון שהועדף על ידי הממשלה הוא פתרון החתימה הדיגיטלית Signer-1 של קומסיין, מקבוצת קומדע.

יצויין כי מערך החתימות של קומסיין כבר פועל מזה שנים רבות במשרדי ממשלה, ברשויות ובמגזר העסקי.

חתימות מאובטחות לשימוש כל אזרחי המדינה

המערכת שתוטמע תשתמש את המדינה ליישום חתימות מאובטחות לשימוש כל אזרחי המדינה, וכן תשמש לחתימה על מסמכים מול השירותים הדיגיטליים של הממשלה.

חברת נס, שהיא האינטגרטור, תקים את שרת החתימות הדיגיטליות עבור הממשלה, שימוקם במתקני מימשל זמין.

מקורות המקורבים למכרז מעריכים את היקפו הכספי במיליוני שקלים.

לאחר עלייתו לאוויר, במהלך 2021, יוכל כל אזרח שזקוק לחתימה על מסמכים או כל פעולה שדורשת חתימה דיגיטלית, לעשות זאת באמצעות האזור האישי באתר גוב של הממשלה.

קומסיין תעניק את התמיכה הטכנית בפיתוח המשלים של מערך החתימות הדיגיטליות.

זאב שטח, מנכ"ל ובעלי קומסיין. צילום: ניב קנטור

זאב שטח, מנכ"ל ובעלי קומסיין. צילום: ניב קנטור

בתגובה אומר זאב שטח מנכ"ל קומדע: "המכרז היה קשה ומאתגר ברמה טכנולוגית גבוהה, ולשמחתנו הצלחנו להציג מענה טוב לדרישות שהוצגו". שטח הוסיף כי "התמודדנו מול חברות עולמיות בתחום החתימה האלקטרונית. מערכות דומות לא עמדו בדרישות של ממשל זמין. נעשה כל מאמץ שנדרש להצלחת הפרויקט האסטרטגי והמהפכני, לטובת הענקת חתימות דיגיטליות לאזרחי מדינת ישראל".

"הזכייה הזו, שהיא חלק משיתוף פעולה הדוק עם ממשל זמין, מאפשרת לכל אזרח לקבל זהות דיגיטלית ולהשתמש בה לצורכי חתימה מול גופי הממשלה ויחידות הסמך – והיא עוד שלב בהעמקת המהפכה הדיגיטלית עבור אזרחי המדינה", אמר שחר אפעל מנכ"ל נס. לדבריו "מהלך זה יאפשר הנגשת שירותים רבים לאזרח תוך שמירה על פרטיות ובטיחות המערכות".

שחר אפעל, מנכ''ל נס. צילום: נטע קונס

שחר אפעל, מנכ"ל נס. צילום: נטע קונס

לא מחליף את תעודות הזהות החכמות

הגורמים הקשורים במכרז מבהירים כי המכרז אינו מחליף את מערך החתימה הדיגיטלית שאמור להיות מוטמע בתעודות הזהות החכמות, שעד כה לא יצא לפועל. השוני במכרז הזה הוא שהחתימה הדיגיטלית שתועמד לרשות כל תושבי המדינה תשמש למגוון יישומים, בעוד שהחתימה הדיגיטלית בתעודות הזהות, לכשתצא לפועל, תקפה רק עם התעודה עצמה.

ברשות התקשוב אישרו את הידיעה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שעבר בהדסה עין כרם

    הם בקושי ניהלו את הבית חולים הדסה עין כרם וכשלו , אז הם רוצים לנהל את התעודות הדיגיטליות של הממשלה ! חברת כושלת ! בכל רמח איבריה , ושחר אפעל רק כסף בראש שלו. הוא ימכור את הנשימות שלו למשקל !

  2. ימית

    האמת שילוב חזק, קומדע עם נס, בהצלחה

אירועים קרובים