פורמולה רוכשת את אופק צילומי אוויר לפי שווי של 60 מיליון שקלים

אופק מספקת באמצעות הצילומים מידע גיאוגרפי והיא מעסיקה כ-100 עובדים במשרדיה בנתניה

נרכשת. אופק צילומי אוויר

פורמולה מערכות הודיעה הבוקר (ב') כי תרכוש את השליטה באופק צילומי אוויר, חברה מנתניה שמספקת מידע גיאוגרפי. במסגרת העסקה, תרכוש פורמולה 80% ממניות אופק מידי מייסד החברה, אודי פרידלנדר, המכהן גם כיו"ר שלה, וימשיך בתפקידו גם לאחר הרכישה. תמורת העסקה תשולם בחלקה מתוך הרווחים שנצברו באופק, ובחלקה במזומן על ידי הרוכשת.

בנקאי ההשקעות בעסקה היה עופר פרי, MA-Investment Banking. משרד עורכי הדין קורן גרודברג ייצג את אופק, ומשרד לאמעי, סידר, רהט, צידון ושות' – את פורמולה.

אופק הוקמה ב-1987 וכמנכ"ל שלה משמש דוד פרץ, שיישאר בתפקידו גם לאחר ההצטרפות לפורמולה. בחברה מועסקים כיום כ-100 עובדים, רובם מהנדסי גיאודזיה, אנשי תוכנה, גיאוגרפים, מפענחי תצלומי אוויר, טייסים ונווטים. אופק פועלת בישראל ובמדינות נוספות בעולם בפרויקטי מיפוי, חישה מרחוק ואספקת שכבות מידע גיאוגרפי, הנאספות בדרך כלל במערכות צילום ולייזר חדישות שמותקנות במטוסי החברה. יש לה שלושה מטוסים המיועדים לצילומי אוויר בלבד, וציוד ומעבדות משוכללים. מחזור הפעילות שלה נאמד ב-50 מיליון שקלים ובין לקוחותיה ניתן למנות גופים ותעשיות ביטחוניות, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות תעשייתיות וחברות היי-טק.

פורמולה מערכות נוסדה ב-1985 ומנוהלת על ידי גיא ברנשטיין. היא שולטת בחברות הציבוריות מטריקס, מג'יק וסאפיינס, וכן מחזיקה, יחד עם התעשייה האווירית, ב-TSG, שפועלת בשווקים הביטחוניים. אתמול פרסמה החברה את התוצאות העסקיות שלה, שלפיהן היא השיגה ברבעון הראשון של 2020 עליות דו ספרתיות בהכנסות, ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות וברווח התפעולי.

פרידלנדר אמר כי "החיבור עם קבוצת פורמולה יסייע לאופק להרחבת פעילותה בחו"ל ובפרויקטי חדשנות גיאוגרפיים בישראל, כגון מיפוי לרכב אוטונומי ויצירת שכבות מידע מדויקות לרשויות מקומיות ולמשרדי ממשלה, וכן להכנסת חידושים וטכנולוגיות נוספות בתחום ה-IT. לפורמולה נסיון עסקי רב ומעגל נרחב של לקוחות – מה שיתרום לצמיחתה של אופק בשנים הבאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים