וואווי: שילוב החרם האמריקני ונגיף הקורונה – עושה את שלו

אחרי גידול משנה-לשנה בשיעור של 25% ויותר במכירות הסמארטפונים שלה, החברה עומדת לפי הדיווחים לסבול נפילה כואבת של 20% ויותר במכירות הטלפונים השנה

עוד חרם. וואווי

2020 עומדת להיות שנה קשה מאוד עבור וואווי בהיבט של מכירות טלפונים. למרות האופטימיות הרבה שמנהליה מגלים על כל במה אפשרית, ובעיקר למרות שהם ממשיכים לשדר עסקים כרגיל, השילוב של החרם האמריקני עם נגיף הקורונה עושה את שלו.

החברה, שהייתה רגילה להראות בכל שנה צמיחה דו-ספרתית גבוהה במכירות המכשירים שלה, עומדת לפי הדיווחים לסבול נפילה כואבת של 20% ויותר במכירות הטלפונים השנה.

זה מגיע אחרי שנת שיא שבה וואווי מכרה כ-240 מיליון טלפונים, עם גידול משנה-לשנה בשיעור של 25% ויותר. בשנה הזו היא פתחה פער ענק על אפל, שבמקום השלישי ברשימת מוכרות הטלפונים החכמים, וסגרה את הפער מול סמסונג, הראשונה באופן משמעותי – עד כדי הצהרה ש-2020 תהיה שנת המהפך.

האם גם מכירותיו יצטמצמו? הסמארטפון המתקפל החדש של וואווי - Mate Xs. צילום: יח"צ וואווי

האם גם מכירותיו יצטמצמו? הסמארטפון המתקפל החדש של וואווי – Mate Xs. צילום: יח"צ וואווי

וואווי ממשיכה להשיק טלפונים חדשים, אבל העובדה שאינה יכולה לשלב במכשירי האנדרואיד שלה את חנות האפליקציות של גוגל פוגעת בה בצורה רצינית. בסין לא תהיה לא בעיה להמשיך למכור, אבל באופן גלובלי היא תתקשה לשכנע רוכשים פוטנציאליים.

החברה משקיעה הרבה מאוד כסף בפיתוח חנות אפליקציות משלה, AppGallery, ואף מציעה תנאים מרחיקי לכת כדי לשכנע מפתחים להעלות את האפליקציות והמשחקים שלהם לחנות, אבל ייקח זמן רב עד שהיא תצליח לפתח אקוסיסטם אפליקטיבי שיוכל להתחרות ב-Google Play – אם בכלל.

בינתיים, כאמור, זה הולך לפגוע במכירות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים