ZTE – הכבשה השחורה של המשפחה

הרגולטור הסיני מכנה את ההתנהגות של החברה כטיפשית ופסיבית וקובע שמנהלי החברה פועלים מתוך חוסר מודעות מבלי בכלל להבין את ההשלכות החוקיות שלהם

חלון צר. ZTE

לאחר כמה ימים בהם נראה היה שלפחות בסין היא זוכה לאהדה, חוטפת עכשיו ZTE אש גם מכיוון הבית החם בעקבות פרשת הענשתה בידי משרד המסחר האמריקני.

דו"ח שפורסם בידי ועדת הפיקוח ומינהל נכסים הסינית (SASAC), ממשרדי הרזולוציה הבכירים ביותר במדינה, אינו חוסך במילים קשות על יצרנית הטלפונים ותשתיות התקשורת, שהיא אחת מהחברות הגדולות בתחום בסין.

הרגולטור מכנה את ההתנהגות של החברה כטיפשית ופסיבית וקובע שמנהלי החברה פועלים מתוך חוסר מודעות מבלי בכלל להבין את ההשלכות החוקיות שלהם. "הם לקחו סיכון וניהלו פעילות מסחרית בלתי חוקית מספר פעמים", נכתב בדו"ח.

הדו"ח אף מציין שלמרות הטענות של ZTE החברה בעצם הענישה רק מספר קטן מאוד של עובדים מתוך עשרות שהיו מעורבים בפעילות העסקית מול גורמים בצפון קוריאה ובאיראן, ובכך בעצם מאשר את הטענה המרכזית של משרד המסחר האמריקני שטען ש-ZTE הונתה אותו.

כן נכתב כי "ארגונים מקומיים רבים משלמים עכשיו מחיר נורא עבור קוצר הרואי וחוסר היושר של ZTE. כמו כן, המבנה הדיפלומטי של ארצנו ותדמיתנו יושפעו בהכרח".

עם זאת יש לציין שגם לפי SASAC, סין צריכה לבחון כעת את ההזדמנויות שהיא יכולה לנצל כדי להגדיל באופן משמעותי את תעשיית ייצור השבבים במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים