תוכן שיווקי
לקראת אירוע - NetApp Data Vision Day, יום ב' 5 במרץ, אודיטוריום ע"ש סמולרש, אוניברסיטת תל-אביב

"רוב הארגונים לא מבינים שהנתונים זה הנכס הכי חשוב שלהם"

28/02/2018 16:11
גיא רחמים, מנהל הטכנולוגיות הראשי של נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

כתב: הילל יוסף

"המנמ"רים עסקו בהיבטים רבים של ה-IT, אולם לא היו מחוברים במידה רבה להיבטים העסקיים בארגון. כיום עליהם להביא ערך לעסק. הנכס הכי חשוב שיש לרוב הארגונים הם הנתונים, אלא שרוב הארגונים לא מבינים זאת. פה אנו נכנסים לתמונה בכובע החדש שלנו, כחברה לניהול מידע", כך אמר גיא רחמים, מנהל טכני אזורי, נט-אפ (NetApp).

רחמים אמר את הדברים לקראת הכנס השנתי שעורך הסניף הישראלי של ענקית האחסון, NetApp Data Vision Day. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ב', 5 במרץ 2018, באודיטוריום ע"ש סמולרש, אוניברסיטת תל-אביב.

NetApp Data Vision Day, יום ב', 5 במרץ 2018, אודיטוריום ע"ש סמולרש, אוניברסיטת תל-אביב

לדברי רחמים, "נט-אפ משלימה בימים אלה מהפך תפיסתי וטכנולוגי אותו ערכה בשנים האחרות. היא הופכת מחברת אחסון לחברת ניהול מידע. זה לא שחדלנו לעסוק בחומרה, אולם כיום אנו מציעים לארגונים פתרון בכל צורה שהיא: בענן, פתרון מבוסס תוכנה, בצורה של רכיב, התקן (אפליינס), או במסגרת תשתיות משולבות עמוק, Hyper Converged".

המטרה של נט-אפ, אמר רחמים, "היא לסייע ללקוחות הארגוניים לנצל את המידע שלהם ולהפיק ממנו יותר – המטרה היא לסייע לשמירת המידע, לגיבוי ולהגנה עליו וגם לשינוע של המידע בין העננים השונים – הפרטי, זה של ספק השירות והענן הציבורי".

לדבריו, "בעבר דיברנו על Data Fabric, חזון מארג הנתונים של נט-אפ, העוסק בפיתוח ושמירה של הנתונים בארגונים מכל הסוגים. תפיסה זו מתבססת על וירטואליזציה של האחסון או על אחסון מוגדר תוכנה. היישום מתאפשר באמצעות שחרור פונקציות האחסון ממגבלות החומרה, הודות לפתרון NetApp Clustered Data ONTAP".

רואים ארגונים נעים לכיוון המגמה החדשה

"העיקרון העומד מאחורי תפיסה זו, הוא שכדי לנהל את המידע, המאוחסן בכל הפלטפורמות הזמינות בצורה הטובה והמתאימה ביותר, יש להשתמש במערכת נוחה ומאובטחת. הוא מאפשר להשתמש במידע היכן שצריך ועל פי דרישה. מאחר ולא כל המידע שבו משתמשים צריך להיות בפלאש, מציעה נט-אפ להעביר את המידע לפלטפורמה אחרת. בחירה בדרך פעולה זו עוזרת לחסוך כסף והלקוח יכול להשתמש במידע בדיוק בצורה בו הוא רוצה להשתמש".

"התפיסה החדשה מציעה פתרון לאתגר הרציני בו נתקל כל ארגון, בבואו לשנע מחסני נתונים ענקיים בין הדטה סנטר הפרטי לענן הציבורי. כיום ארגונים שואפים לכך שהמידע שלהם יהיה נגיש בכל מקום, בלי קשר לסוג האחסון בו הוא נמצא – בין אם פלאש, דיסק, ענן, או מחוץ למיקום הפיזי של הארגון. בעזרת תפיסת Data Fabric של נט-אפ, אין צורך להשתעבד לענן אחד, או להיות תלוי במפעיל ענן אחד, וניתן להחליף לענן אחר בכל שלב. תפיסה זו מאפשרת מעבר פשוט, קל ויעיל. כיום, אנו גאים להכריז כי התפיסה כבר מיושמת בארגונים".

בענן הציבורי, אמר רחמים, "ניתן לערוך אנליטיקות שונות, למשל על וידיאו. ברשת קמעונאות אופנה, ניתן לדעת מהו חתך הגילאים שנכנס לחנות, ובהתאם לפלח את המסרים השיווקיים. אנו עוזרים ללקוחות להעביר מידע מהענן הפרטי לציבורי ולנתח האם הם שמחים, או כועסים, האם אנשים מרכיבים משקפיים, אם בעלי זקן ועוד, ובהתאם לבנות מהנתונים ערכים שיווקיים ומכירתיים בעלי ערך, כמו הנחה בחנות אופטיקה, או לעשות שילוט באותיות גדולות יותר".

כך, סיכם רחמים, "ניתן לעשות חיקור של הנתונים – על מנת להפיק מהם ערך בעולם החדש: לקחת מידע גולמי, להעבירו לתצורה שניתן יהיה לטפל בו בענן, להעבירו לענן ושם לעשות חיקור – ולהחזיר תובנות למקבלי ההחלטות בארגון. זו המשמעות האמיתית של ניהול של המידע. אנו רואים ארגונים נעים לכיוון המגמה החדשה".

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים