סופטבנק רוכשת את בוסטון דיינמיקס של אלפבית

עם רכישת יצרנית הרובוטים הנמצאת תחת המטרייה של החברה האם של גוגל, תהפוך החברה היפנית לאחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בעולם

סופטבנק

סופטבנק (SoftBank) היפנית עומדת להפוך לאחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בעולם.

החברה, שרכשה בספטמבר שנה שעבר את ARM הבריטית תמורת 24 מיליארד דולר, שמה את עיניה על בוסטון דיינמיקס (Boston Dynamics), יצרנית הרובוטים שהיא אחת מהחברות שנמצאות תחת המטרייה של אלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google).

שני הצדדים כבר חתמו בעיקרון על הסכם, אך הפרטים הכספיים נותרו מוסתרים.

סופטבנק, מהחברות הידועות בתחום הרכישה ומיזוג של חברות טכנולוגיה בשנים האחרונות, החליטה לנסות לרכוש את חברת הרובוטיקה האמריקנית אחרי שהיא הונחה על המדף בידי אלפבית, לאחר שככל הידוע נתגלעו חילוקי דעות קשים בין הנהלות שתי החברות עד כדי חוסר תקשורת מוחלט כמעט בין שני הצדדים.

הגל הבא של הרובוטים החכמים

למעשה, דיווחים בשוק העלו שאלפבית ניסתה קודם המשא ומתן עם סופטבנק, למכור את בוסטון דיינמיקס ליצרנית המכוניות טויוטה (Toyota).

סופטבנק כבר ביצעה כמה רכישות בתחום הרובוטיקה, כולל החברה המסתורית משהו, שאפט (Schaft), והיא רואה את עצמה מאלו שמקדמות את הגל הבא של הרובוטים החכמים.

"רובטויקה חכמה עומדת לשמש כמפתח בשלב הבא של מהפכת המידע, והחבורה בבוסטון דינמיקס היא מובילה טכנולוגית ברורה", אמר מסאיושי סאן, יו"ר ומנכל" סופטבנק. "החברה תמשיך להשיג התקדמויות בשדה הרובוטיקה ולחקור יישומים שיכולים לעזור להפוך את החיים לקלים יותר, ואני נרגש לצרף אותם לקבוצה שלנו".

"אנחנו שותפים לאמונה של סופטבנק שהתקדמויות טכנולוגיות צריכות להיות לטובת האנושות. המטרה שלנו היא לדחוף את הגבולות של מה שיכולים לעשות רובוטים מתקדמים", אמר מנכ"ל ומייסד בוסטון דיינמיקס, מארק רייברט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים