תוכן שיווקי
לקראת אירוע - AWS Pop-up Loft, מ-20 במרץ עד 5 באפריל, לילינבלום 23 תל אביב

"קצב אימוץ הענן בישראל – מהיר מאוד"

לדברי הראל יפהר, מנכ''ל AWS ישראל, "הענן משתלב עם אתגרי המנמ''ר ומאפשר לו לקחת חלק משמעותי מהתקציב ולהסיטו להשקעה בחדשנות"

19/03/2017 10:40
הראל יפהר, מנכ''ל AWS ישראל. צילום: איל גזיאל ותומר פולטין

כתב: הילל יוסף

"הענן משתלב ונותן מענה לאתגרי המנמ"ר, ולכן אנו רואים שקצב האימוץ של ארגונים את הפתרונות שלנו הולך וגדל במהירות – לצד גיוסי כוח אדם חדשים לסניף המקומי", כך אמר הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל.

יפהר התראיין לקראת AWS Pop-up Loft. סדרת האירועים, בהפקת אנשים ומחשבים, תתקיים בין התאריכים 20 במרץ עד 5 באפריל 2017, בימים א'-ה', בשעות 10:00 עד 18:00, בבית המידות, רחוב לילינבלום 23 בתל אביב.
המגמות המרכזיות בעולם ה-IT, אמר יפהר, "נסבות סביב התמקדות בחוויית הלקוח, שימוש בנתונים וחדשנות. כיום ארגונים מפנימים שחדשנות היא מרכז העשייה, היא נובעת מצורכי הלקוח ולכן ארגונים משקיעים בתחום משאבים רבים".

"הארגון כיום זז הרבה יותר מהר מבעבר", אמר יפהר. "בעבר, תכנון מהלך שיווקי או מוצרי, ארך שנים או וחודשים. היום נדרשת תגובה מהירה, ועל המנמ"ר לספק לכך תשתיות הולמות, עולם ה-IT כיום נדרש להתמודד עם כמויות גדולות של מידע, לאחסנו, לעבדו ולנתחו – על מנת להגיע לתובנות עסקיות במהירות".

הענן, ציין יפהר, "משתלב עם אתגרי המנמ"ר ומאפשר לו לקחת חלק משמעותי מהתקציב – ולהסיטו להשקעה בחדשנות. כיום, מנמ"רים רבים משקיעים בתחזוקת תשתיות ה-IT, שבמקרים רבים אינן יעילות, ומסבות בזבוז".

"את המשתמש הסופי מעניינות האפליקציות", אמר. "מחשוב הענן מאפשר למנמ"ר להעביר אלינו את התשתיות שלו, אנו מספקים לו מגוון שירותים רחב והוא משלם עליהם לפי צריכה. כך הוא הופך מספק תשתיות לספק חדשנות בארגונו, עם תובנות עסקיות למקבלי ההחלטות".

ל-AWS, אמר יפהר, "יש ניסיון רב מאוד בענן הן טכנולוגי, והן במיליוני הלקוחות שלנו, ביניהם הבנק האמריקאי Capital One שבנובמבר האחרון הודיע על העברת תשתיותיו אלינו, ענקית האנרגיה האיטלקית ENEL – לצד סטארט-אפים רבים, שנולדו בענן".

כיצד הענן עוזר להצליח

"לצד הניסיון, AWS מביאה עימה פריסה גלובלית: אנו פזורים ב-16 איזורים בעולם בהם יש לנו דטה סנטרים. הרוחב והעומק של יותר מ-90 השירותים שלנו מאפשרים למנמ"ר לבחור מה שהוא נדרש לו. AWS גאה בקצב החדשנות שלה, ב-2016 הכרזנו על יותר מ-1,000 שירותים ויכולות חדשות. זאת, לצד אקו-סיסטם רחב היקף של שותפים".

לאור ההצלחה הגדולה בשנה שעברה, אמר יפהר, "AWS Pop-up Loft חוזר לתל אביב גם השנה. זה המקום בו סטארט-אפים, אנשי מחשוב, מפתחים, מהנדסים, יזמים, חובבי טכנולוגיה ואנשי עסקים יבואו וילמדו על טכנולוגיית הענן של AWS".

לדבריו, "במקום יתקיימו יותר מ-70 מושבים טכניים ועסקיים, סדנאות טכניות, ותהיה זו הזדמנות לפגוש במקום לקוחות ושותפים של AWS, פעילויות ומפגשי Meetup בשעות הערב, בהן נארח גם קרנות הון סיכון ישראליות מובילות, יחד עם חברת פורטפוליו".

"אלפי לקוחות ביקרו בתל אביב לופט בשנה עברה, וכך יהיה גם השנה", אמר יפהר. "אנו עוזרים לחיבור קהילת משתמשי הענן בישראל. המשתתפים ישמעו הרצאות מהצוות שלנו, לצד עשרות מומחים מחו"ל, וכן לקוחותינו יציגו איך הענן עוזר להצליח. המיקום של הלופט אידיאלי: גם קרוב לסטארט-אפים וגם לסיטי של תל אביב, קל ונוח להגיע אלינו".

יפהר סיכם באומרו כי "אני נפגש עם מנמ"רים וסמנכ"לי טכנולוגיות, כולם רוצים לשמוע וללמוד איך ליצור חדשנות באופן מהיר. הענן שלנו הוא התשתית לחדשנות זו".

אירועים קרובים