תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2016, יום ד' 16 בנובמבר, LAGO

התקנות OpenStack בסביבות ייצור – יותר מאשר הכפילו את עצמן ב-2016

09/11/2016 14:37
הלוגו הישן של רד-האט. מצאו את ההבדלים

רד-האט (Red Hat), ספקית פתרונות קוד פתוח הגדולה בעולם, פרסמה את הסקר השנתי שלה בנושא השימוש ב-OpenStack – פרויקט תשתית כשירות למחשוב ענן.

בסקר דומה שנערך בשנה שעברה, מרבית המשיבים עדיין למדו את הנושא של OpenStack או פיתחו אבטיפוס.

בסקר הלקוחות שנערך בספטמבר השנה התוצאות שונות משמעותית, כאשר 43% מתוך כלל המשיבים ענו כי הם משתמשים ב-OpenStack בסביבות הייצור, גידול של 16% לעומת שנה שעברה.

מעבר להכפלת פריסות ייצור (production) של OpenStack, מצביע הסקר על המגמות  הבאות:
● OpenStack היא תשתית קריטית לפיתוח יישומים, במיוחד עם קונטיינרים.
● כלי ניהול built-in לא מבצעים את העבודה בעצמם.
● לקוחות משתמשים במערכת ל ניוד עומסי עבודה ברחבי OpenStack ותשתיות נוספות.
● היות והמימושים הם בסביבות קריטיות, תמיכה איכותית מרכיב משמעותי בפתרון.

בנוסף לעליית פריסות הייצור, גם היקף השימוש צומח, כאשר רוב המשיבים (66%) משתמשים או מתכננים להשתמש בפלטפורמה כשירות (PaaS) בפריסות OpenStack שלהם. נתון זה מצביע על גידול לעומת הסקר מהשנה שעברה, בו רק 54% מהמשיבים שקלו לשלב פלטפורמה כשירות ביחד עם OpenStack. ממצא זה, מראה את הצמיחה המשולבת בהתעניינות בשתי טכנולוגיות משלימות אלה.

שכבה נוספת של  יחסי הגומלין בין תשתית כשירות (IaaS) שמיוצגת על ידי OpensStack ופלטפורמה כשירות (PaaS), היא הצמיחה של קונטיינרי Linux בקרב מפתחי מערכות מודרניות. יישומי קונטיינר הפכו לצרכן משמעותי  של עומס עבודה, ו-OpenStack היא סביבת פריסה עיקרית בקרב המשיבים. רק 4% מהמשיבים לא שוקלים  קונטיינרים על OpenStack, בעוד 57% אומרים שהם כבר משתמשים או מתכננים להשתמש בקונטיינרים עם OpenStack, והשאר מתלבטים.

ניהול הענן הפרטי ו/או היברידי, הנו קריטי להצלחת הפרויקטים. ניהול וניטור של  ביצועי  עומס עבודה אוטומציה והקצאה דינאמית של משאבים הינם קריטיים להצלחת הפרויקט. OpenStack כוללת כלי ניהול מובנים כדי לסייע לנטר צרכים אלה.

לתמוך בפעילויות של המשימות הקריטיות ביותר

הסקר של 2016 מראה שהמשיבים נוטים לטכנולוגיות ניהול של יצרנים חיצוניים. השימוש בכלי ניהול מובנים ב-OpenStack נשאר דומה לזה מהשנה שעברה (54% ב-2016 לעומת 51% ב-2015), כאשר טכנולוגיות ניהול וניטור נוספות הצטרפו לתמהיל, כמו ניהול תצורת קוד פתוח (41% מהמשיבים), פלטפורמות ניהול ענן (39% מהמשיבים), וכלי ניטור והתראה (47% מהמשיבים).

ניוד הוא נושא חשוב עבור המשיבים, במיוחד כאשר רובם מפעילים או מתכננים להפעיל עומסי עבודה של OpenStack במגוון סביבות. 67% מהמשיבים מדרגים ניוד כתכונה חשובה או חשובה מאוד ב-OpenStack. רק ל-10% מהמשיבים יש – או שהם מתכננים – ניהול  עומסי עבודה של OpenStack בלבד, בעוד השילוב ההיברידי כולל גם וירטואליזציה מסורתית (28%), וירטואליזציה מותקנת ישירות על חומרה (37%), עננים ציבוריים (29%), ועננים פרטיים אחרים (35%).

באשר לעומסי העבודה עצמם, ציינו המשיבים תמהיל של:
● מכונות וירטואליות קיימות (61%), עלייה מ-52% ב-2015, מה שמעיד על עלייה בשילוב עומסי עבודה מסורתיים ב-OpenStack.
● עומסי עבודה חדשים אופטימליים לענן (64%).
● סוגי עומס עבודה חדשים (50%), כמו יישומי קונטיינר ויישומים שפותחו עבור הענן.

בגרסאות הייצור של OpenStack, נושאי התמיכה, הקוד הפתוח והסמכות, חשובים למשיבים. 73% מהם מדרגים תמיכה טכנית בפתרונות מסחריים כגורם חשוב עד חשוב ביותר, בעוד יותר מ-80% מדרגים את ההובלה בקהילה כבעלת חשיבות. לבסוף, הפתיחות לפתרונות צד שלישי של הספק הוא נושא חשוב, 66% מהמשיבים מדרגים הסמכות חומרה ותוכנה כחשובות מאוד.

מעל הכל, תוצאות הסקר מראות כי OpenStack נמצאת מעבר לשלב הוכחת היישימות שלה, ומוכנה לתמוך בפעילויות של המשימות הקריטיות ביותר בארגונים הגדולים.

אירועים קרובים